Gjest Beate H Skrevet 9. juni 2005 #1 Skrevet 9. juni 2005 Hei. Nabo har en gutt på 14. Han ville alltid bruke jenteklær da han var liten og fikk det noen ganger. Han har en søstre 2 år eldre så der var jenteklær i huset. Senere fikk han ike lov til det av foreldrene, han skulle bli en ekte gutt. Søsteren lot han i barneårene låne litt klær i det skulte. Han bruker å hjelpe meg i hagen, og i fjor prøvde jeg å nærme meg temaet, men han ble bare taus. Ville ikk presse han heller. Han har mest jentevenner på skolen og blir ertet som jentete. Han har vert å hjelpt meg i år også,og jeg vil så gjerne hjepe han og støtte han, men vet ikke hvordan jeg skal komme på banen. Foreldrene aksepterer ikke hans behov og det synest jeg er leit. Har selv vokst opp som lesbe i det skulte og vet hvor vondt han trolig har det. Jeg har alldri blitt akseptert heller av naboene som lesbe, men det gjør meg ingenting. Men jeg har så vondt av den gutten. Noen råd?
Gjest tilmeg Skrevet 9. juni 2005 #2 Skrevet 9. juni 2005 Hei! At han har ønsket å kle seg i jenteklær tidligere, og har jentevenner behøver ikke bety at han er homoseksuell. Men det er selvfølgelig en mulighet for det, og jeg synes du håndterer saken bra som du gjør! At du føler omsorg for han er det viktigste utgangspunktet for at han skal kunne åpne seg for deg. Fortsett med å skape en god relasjon dere imellom, så vil det kunne komme naturlig en dag!
millemei Skrevet 9. juni 2005 #3 Skrevet 9. juni 2005 Slutter meg til det gjest skrev over her. Det er ikke sikkert at han "holder på" med dette fortsatt. Og hvis han fremdeles har de ønskene, men må fortrenge dem, er det veldig trist for ham. Det du kan gjøre er å være der og støtte ham, men du trenger ikke nødvendigvis å tvinge frem dette temaet hvis det ikke føles riktig for ham. Og spesielt dumt blir det hvis du tar det opp og du tar feil. Gutten er veldig ung også, og på den tiden er det mange og forvirrende tanker som går igjennom barna. Finne sin egen identitet, hvem man er og hva man vil. Hvis dere har et fortrolig forhold og kan prate om løst og fast, kan du hjelpe ham ved å si at det bare er til å stikke innom hvis han trenger å prate - uansett hva det måtte være om
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå