Gå til innhold

Hvor gamle må barna deres være for å dra i svømmehallen alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine vil dra alene nå i vinterferien,men jeg vet ikke om det er greit.

Anonymkode: f427c...dec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs vel hvor svømmedyktige de er og om de klarer å ta vare på seg selv og ta rette valg. Jeg var ikke særlig svømmedyktig, men jeg var alltid veldig forsiktig i voksenbasseng og hadde på sånne baderinger eller hva det heter. Dro alene som 10-11 åring med venner. 

Hvis du har barn som kan være litt distre og ikke tenker over valgene sine som å hoppe fra stupebrett uten å være særlig svømmedyktige og forstå hvor dypt et basseng er så ville jeg vært veldig skeptisk. Det handler i bunn og grunn om barna dine klarer å tenke logisk og skjønne alvoret med basseng. 

Anonymkode: 17397...23f

• Liker 1
Skrevet

Han må være svært svømmedyktig. Her hvor vi bor er det 10 års aldersgrense. Mitt barn er 9 år. Lenge til ham får dra alene ennå  , til tross for at han er en relativt god svømmer.

Anonymkode: 108bb...5b9

• Liker 1
Skrevet

Minst 13 og svømmedyktig.

Anonymkode: 9767e...8db

• Liker 4
Skrevet

18

Anonymkode: 69261...404

• Liker 1
Skrevet

Her er grense 10 år og svømmedyktig.

• Liker 1
Skrevet (endret)

I svømmehallen her mener jeg at det er nedre grense på 13 eller 14 år.

Endret av Piffi
Skrevet

I bassenget som er her gjelder at barnet må være svømmedyktig og minst ti år. Begge krav må være oppfylt. 

Skrevet

Her er det 12 års grense

Anonymkode: 25eba...b2b

Skrevet

Her er hun 12, og får ikke lov. Svømmedyktighet og modenhet er viktigere enn alder.

• Liker 4
Skrevet

Det pleier å stå på hjemmesiden til svømmehallen, her er det fra 5.klasse om de er svømmedyktige.

Anonymkode: dbb1a...2c9

• Liker 1
Skrevet

12. Reiser og bader alene med venner om sommeren også. Hun er rolig og fornuftig og flink til å svømme. 

Anonymkode: 5ac9e...9d1

Skrevet

Hvis de er svømmedyktige synes jeg det er greit fra 10 år. Det er jo badevakter der. Synes det er skumlere hvis de drar til badeplass alene. 

Anonymkode: 2e6e7...8bf

Skrevet

Svømmedyktig og 10 år. 

Anonymkode: f7f44...68f

Skrevet

Man må være svømmedyktig ja, tror min var rundt hm 12 år når han var i bassenget alene med kompiser, da hadde han vært svømmedyktig I noen år og følte meg helt trygg på at de klarte seg greit

Skrevet

10 års grense på badeanlegget her.

Anonymkode: 51736...ac7

Skrevet

Jeg husker da jeg var litt mindre så fikk jeg lov av foreldrene mine å dra i svømmehallen alene. Jeg klarte fint å svømme, se under vann og holde pusten lenger enn de fleste av mine venner (gikk på korps I maaange år). Jeg husker jeg spurte faren min en dag om han kunne være med til svømmehallen siden ei venninne ville svømme med meg. Faren min la noen grunnleggende regler (ganske åpenbare) og jeg forsto alvoret i hvordan han sa det. Jeg fikk dra alene i svømmehallen med henne og det synes jeg var helt greit. 

Nå er det sånn at jeg modnet i veldig tidlig alder. Kom veldig tidlig i puberteten og med menstruasjon osv.. så jeg var sikkert 1-2 år eldre i hodet enn hva alderen min sa. Jeg forsto konsekvenser og klarte å tenke to steg lenger enn hva andre på min alder gjorde (fikk jeg høre av alle rundt meg). Foreldrene mine har sagt det i ettertid når jeg har spurt om "hvorfor fikk jeg lov til ting så tidlig?" at de ganske tidlig så at jeg var ganske voksen i forhold til andre på min alder. Jeg var alene i svømmehallen på rundt 10 års alderen. :)

Jeg ville tenkt på dine egne barn og vurdert ut ifra hvordan de kan håndtere situasjoner. Om man ikke helt har fått teken på å svømme og ikke tør å våge seg ut på det dype så ville jeg kanskje revurdert det og ventet noen år.

Anonymkode: ecebd...49f

Skrevet

I svømmehall får de dra når de når aldersgrensa satt der på 12 år.

Ved vann eller i sjøen. Ikke før de blir mye større enn det!

Anonymkode: 05ff1...b8f

Skrevet

Min gutt på 12 drar av og til alene i den lokale, lille (gratis) svømmehallen her sammen med en kamerat på samme alder. Det er gåavstand, og bare et svømmebasseng uten sklie osv, så det er lite brukt. Han er svært svømmedyktig. Hadde ikke sendt han alene til større svømmehaller/badeland enda. 

Anonymkode: fa786...066

Skrevet

10 år og svømmedyktig er grensa i svømmehallen her, på utendørsbassenget mener jeg de krever 11 år og svømmedyktig. 

I sjø og vann synes jeg ungdomsskole er minimum. 

Anonymkode: 183d2...45f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...