Gå til innhold

Sweet chili saus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig glad i sweet chili saus, men bruker det kun på vårruller jeg kjøper på nærmeste thairestaurant. Nå lurer jeg på om det er noe annet dette passer til, eventuelt oppskrift!

Lurer også på om noen har en oppskrift på ett eller annet som jeg kan bruke Nanbrød til. Ikke kjempesterkt!

Hilsen matlei 🙂

Anonymkode: e2324...e72

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sweet chili saus passer til mye forskjellig. Det passer nok best til asiatiskinspirerte retter, men kan også brukes til annen mat.
F.eks. om du steker kyllingfilet og har ris til, er det jo godt med en skvett chilisaus til.
Man kan også blande det med andre ting, f.eks. rømme eller majones og så har man en lettvint chilirømme eller chilimajones.

Nanbrød er godt tilbehør til indisk mat, men man kan jo selvfølgelig spise det til annen mat også. 
Beklager at svarene ikke er så gode. Du finner nok endel andre alternativer om du googler litt

Anonymkode: 70781...1ed

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker å dyppe kyllingvinger i sweet chilisaus. Det kan også være godt hvis du kutter opp rotgrønnsaker og steker, så heller du over creme fraiche med sweet chilisaus og et par lakse- eller kyllingfilter på toppen.

Nanbrød er godt til suppe i stedet for annet brød, men det er (syns jeg) aller best til indisk mat. Jeg liker sterkt, men om du lager selv er et enkelt å justere kryddermengden. Det er en god oppskrift på tikka masala på Trines matblogg, den kan du kanskje prøve?

• Liker 1
Skrevet

Sweet chilisaus er digg å dyppe friterte reker i. Server med ris og/eller salat. 

Anonymkode: ae2e8...ccc

Skrevet

Samboern bruker sweet chili saus til stort sett alt. 

Anonymkode: 6f5ed...e72

Skrevet

Woksaus: bland like deler sweet chili-saus, soyasaus og fish sauce. Ha i litt fersk koriander. Passer godt til wok med fisk eller annen sjømat.

Anonymkode: dd90c...723

Skrevet

Jeg liker det til seibiff.

Seibiff, chilisaus og salat.

Skrevet

Det er veldig godt til kylling- eller fiskenuggets også. Og mange wokretter. 

Anonymkode: 849c0...abd

Skrevet

Jeg bruker det bare til vårruller og wok. Syns egentlig ikke det passer til så mye annet, men skal ta til meg tipsene her. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...