-LykkeLiten- Skrevet 17. februar 2020 #1 Skrevet 17. februar 2020 Jeg er 27 år, og studerer bachelor i pedagogikk. Jeg har tidligere 3 år fra lærerutdanningen, men gjennomførte aldri bacheloren. På grunn av et dårlig forhold, som endte med noen mørke år med depresjon, har jeg veldig negativt forhold til studiene. Jeg har heller ingen mål om hvilken jobb jeg ønsker når jeg blir ferdig, og motivasjonen er generelt på bunn. Mine foreldre har alltid pushet på hvor viktig det er med en utdanning, og jeg føler nesten jeg bare prøver for dem på dette tidspunktet. Jeg er heller negativ til tanken om å fullføre bacheloren, og føler ikke jeg kommer til å klare det. I det siste har jeg funnet meg selv ved pcen, søkende etter andre utdanninger eller yrker uten utdanning. Jeg har bare lyst å komme meg ut i jobb. Jeg vet at man ikke nødvendigvis trenger å tenke på jobben sin som drømmejobben hver dag, men det er uansett bedre enn å gå hver dag uten noe form for mening. Er det noen her med samme problemstilling? eller noen som har funnet drømmejobben med eller uten utdanning, og kan utdype seg litt om det?
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #2 Skrevet 17. februar 2020 Utdannet snekker, jobber som industrimekaniker for dykkerindustrien. Skal begynne å studere Nautikk etter jeg har fått fullført studiekompetanse. Anonymkode: 03973...3b3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #3 Skrevet 17. februar 2020 Master i språk, men arbeidsledig pga. tidligere sykdom. Får beskjed om at de jeg enten er overkvalifisert, eller har for lite erfaring. Anonymkode: 66a3d...591
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #4 Skrevet 17. februar 2020 Deltidsstilling som assistent på sykehjem. Skal begynne å studere sykepleie til høsten. Dersom du ikke trives med utdanningen din, kan du alltids bytte beite. Ta deg en pause fra studiene, jobb litt, reis litt, tenk litt. Ofte vet man ikke helt hva man vil før man har prøvd seg litt frem. Synes i hvertfall ikke at du skal ta utdannelse bare for å gjøre foreldrene dine fornøyde. Men når det er sagt, er det jo ikke dumt med en utdanning. Gi deg selv litt tid til å kjenne etter hva du vil og komme opp med en plan ☺️ Anonymkode: f68f3...00f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå