AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #1 Skrevet 17. februar 2020 Er det egentlig nødvendig? Jeg har en liggende i skuffen som jeg ikke har brukt. Er langt fra noen kokk, og bruker bare å småhakke hvitløk når jeg bruker det. Hvorfor bruker man egentlig hvitløkspresse, og er det nødvendig? Anonymkode: 7c700...38f
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #2 Skrevet 17. februar 2020 Det er vel ikke nødvendig. Jeg pleier også å finhakke hvitløk med kniv, men bruker også presse. Den blir liksom litt mer most og det kommer mer "hvitløksjuice" ut fra feddet. Det kommer litt an på hva jeg skal bruke hvitløken til. Men nei, det er jo ikke nødvendig med en hvitløkspresse. Man kan mose hvitløken på andre måter, f.eks. i en morter Anonymkode: 15bcc...0eb
Rumle Skrevet 17. februar 2020 #3 Skrevet 17. februar 2020 For mitt bruk er det helt unødvendig i alle fall, om du vil ha hvitløksfeddene helt most nesten som pure, er det bare å finhakke godt og så strø bittlitt salt over og så bare skvisjer du det utover med siden av knivbladet, frem og tilbake noen ganger, som om du smører smør utover på en måte? Tar ikke lang tid før det er ganske smørbart
Rumle Skrevet 17. februar 2020 #4 Skrevet 17. februar 2020 Her viser de det akkurat slik jeg lærte det. Om du drar enda mer frem og tilbake blir det mer "flytende".
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #5 Skrevet 17. februar 2020 Helt avgjørende for min del! Elsker hvitløk, og syns det blir enda sterkere hvitløkssmak når den er presset. For meg er f.eks. rømmedip med hvitløk altfor tamt med finhakket. Men tror de proffe foretrekker finhakket/metoden vist ovenfor, da det gjør noe med smaken å mose hele feddet. Heldigvis er jeg ikke proff 😁 (og serverer ikke hvitløksbomber til andre) Anonymkode: 47e87...d53 2
gobbledigook Skrevet 17. februar 2020 #6 Skrevet 17. februar 2020 Jeg bruker presse heeele tiden. Til alt jeg bruker hvitløk i (masse). Synes som ab over ^ at det gir mer smak
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå