Letti Skrevet 9. juni 2005 #1 Skrevet 9. juni 2005 Sjekk denne linken først: http://2000greetings.com/gecko.swf Min mann fikk en mail i dag fra en kvinnelig kollega: "sett på lyden - og trykk på linken under......(sånn kjennes det når ....er på vakt)!!" Hun har ikke skrevet navnet hans, men sendt den kun til han på hans mailadresse. Det hun kanskje ikke tenker over er at jobbmail blir også sendt på hans private mailadr. Og den sjekker jeg daglig da vi driver eget firma og får daglige mail. Jeg reagerte veldig...da jeg har hatt mistanke om en litt spesiell tone mellom de to tidligere. Mange mail med veldig personlig innhold. Kan dere bare si hvordan dere ville reagert? Ønsker ikke og overreagere....
Blueberry Skrevet 9. juni 2005 #2 Skrevet 9. juni 2005 Var det den linken du skrev først i innlegget hun hadde skrevet i mailen til han?
Gjest *Fiona* Skrevet 9. juni 2005 #3 Skrevet 9. juni 2005 Hm... Jeg kan bare ta utgangspunkt i hva jeg ville gjort i et slikt tilfelle, basert på mine egne verdier og antenner. Jeg har ikke behov for å flørte med andre når jeg er sammen med noen. Jeg har en venninne som har det; hun er sånn som skal gnukke på fanget til alle mannlige venner osv selv når hun har type, og jeg har aldri skjønt det, mener at voksne folk burde oppføre seg som voksne folk - vi går ikke på ungdomsskolen heller... Så jeg ville ikke synes dette er ok - men på den annen side, hva gjør HAN overfor HENNE? Det er jo det som teller. Det er ikke sikkert han er like "på" som det hun er, mange kvinner har ingen grenser for hvordan de oppfører seg og driter i avvisning/mangel på respons, de MÅ bare flørte ved enhver anledning - så det som er av betydning er hvordan han er oppi dette. Er det viktig for ham å ha den tonen med henne, er han likedan? I så fall synes jeg det er både unødvendig og upassende. Jeg vet ikke hvor gamle dere er, men antar dere er voksne folk, og da synes jeg sånt er temmelig... pubertalt, for å være ærlig.
Gjest Gjesta Skrevet 9. juni 2005 #4 Skrevet 9. juni 2005 Først tenkte jeg at det var en veldig koselig hilsen å få for mannen din - han er sikkert godt likt på jobben! Det er godt å bli satt pris på. Men så tenkte jeg meg om en gang til...om det var min mann som hadde fått en sånn hilsen - uansett fra hvem og hvorfor. Jeg hadde IKKE likt det. For det betyr jo faktisk at noen har tenkt ekstra på min mann, og har brukt tid på å sende en mail til han - på jobbmailen - med en personlig hilsen med ord som "føles". Og jeg vet i mitt stille sinn at jeg ikke hadde likt det. Det behøver ikke bety noe som helst - jeg er den første til å påpeke det - men likevel... Jeg hadde nok klamret meg til tanken om at det var en mail som ble videresendt - og at kommentaren under var en humoristisk ting, men jeg hadde nok ikke vært overbevist... K
Letti Skrevet 9. juni 2005 Forfatter #5 Skrevet 9. juni 2005 Takk for svar! Ja, det er den linken. Min mann er godt likt "av alle". Sjarmerende og alltid godt humør. Og han er nok en type som flørter uten at han skjønner det selv. Og han har alltid jobbet i veldig mannsdominert yrke med få kvinnfolk og de har alltid av en merkelig grunn flørtet med han og han elsker oppmerksomheten. Hvem gjør ikke det? Hadde jeg jobbet med en mann som ga meg oppmerksomhet som i tillegg var sjarmerende, så hadde vel jeg latt meg smigre og. Grunnen til at jeg reagerte er at dem i melllom har det vært veldig mange personlig mail. Ting som overhodet ikke har noe med jobben og gjøre. Og min mann har vært utro før..... Med en annen kvinnelig kollega i ett veldig mannsdominert yrke. Dette mens jeg var gravid med nummer to. Jeg har snakket med han nå og "han skjønner ingenting"! Jeg tror med de få ordene jeg brukte, at han skjønte at nå var det nok. Men om han gjør noe med det, er en annen ting. Vi har ti års bryllupsdag i morgen og jeg hadde tenkt å gjøre litt ut av den dagen. Nå vil jeg ingenting. Jeg vil egnetlig bare ha han ut av huset. Jeg har fått nok. Sorry....... Det er bare en mail, men magefølelesen min sier noe helt annet og det var magefølelsen jeg merket det på forrige gang også.
Gjest jeg Skrevet 9. juni 2005 #6 Skrevet 9. juni 2005 Har tro på at man skulle kunne snakke sammen om det meste i et forhold jeg. Og hadde jeg vært deg ville jeg tatt det opp. Sagt det var en innmarig søt mail, men at den har kommet i en rekke av andre personlige mail og jeg lurer på hvordan jeg skal tolke dette? Noe som er effektivt er å snu situasjonen rundt: Er usikker på om jeg er for sensitiv her, men hva hvordan hadde du følt det hvis det var jeg som stadig fikk mail av personlig karakter av en kollega? Man tar det selvfølgelig som et kompliment når andre viser oppmerksomhet og soler seg litt i glansen av det og glemmer ofte å tenke på at det kan bli sårt for partneren... Håper det ordner seg!
Gjest frosk Skrevet 9. juni 2005 #7 Skrevet 9. juni 2005 Jeg reagerte veldig...da jeg har hatt mistanke om en litt spesiell tone mellom de to tidligere. Mange mail med veldig personlig innhold. Får |håpe| det er sånn da for å ta seg nær av det ovenfor er jo nesten komisk
Sniglå Skrevet 9. juni 2005 #8 Skrevet 9. juni 2005 Er det en ting som er rimelig sikker, så er det at magefølelsen til kvinner ofte stemmer... Jeg vet ikke hvordan jeg ville reagert selv, men når du sier at han har vært utro før, så ringer det hvertfall en liten bjelle hos meg...
Fakse Skrevet 9. juni 2005 #9 Skrevet 9. juni 2005 Jeg kunne ha sendt en sånn mail som det du beskriver til en god venn (av begge kjønn), og synes ikke at den isolert sett er noe å ta på vei for. Animasjonen er søt, morsom og omtenksom, og går overhode ikke over noen streker. Om det er andre ting som gjør at du bekymrer deg så må jo ting sees i en sammenheng, men denne animasjonen med en hyggelig hilsen ville jeg kunne sende til en mannlig venn uten å være bekymra for at kona eller kjæresten hans skulle se den. Du skriver at de har en spesiell tone og at hun har sendt mail med personlige innhold, men når du ikke beskriver dette nærmere er det vanskelig å vite om det er noe som er verd å bekymre seg for, eller om du gjør en fjær til fem høns. Det viktigste er uansett ikke hva hun gjør, men om du føler at du kan stole på din mann.
Arwen Skrevet 9. juni 2005 #10 Skrevet 9. juni 2005 Hvis min mann hadde fått denne hadde det ikke brydd meg litt en gang. Den var jo bare søt og koselig. Min man er også en som har en litt flørten tone med jentene, men så lenge han ikke tråkker over streken bryr det meg ikke. Flørter selv også jeg (selv om jeg ikke "gnukker" meg på fanget til andre menn av den grunn )
Gjest Gjesta Skrevet 9. juni 2005 #11 Skrevet 9. juni 2005 Uff, når du skriver det du skriver nå, så skjønner jeg godt at du reagerer som du gjør... Håper imidlertid at magefølelsen din er feil - og i alle tilfeller at han har vett på å holde et proft forhold til sine kvinnelige kollegaer. Dere bør vel egentlig ta en prat om disse tingene du går og tenker på - at du blir usikker når han tydeligvis har et forhold til sine kollegaer som ikke går bare på det jobbmessige. Jeg hadde også reagert om min mann hadde fått personlige mailer - for det betyr at forholdet er litt utover det jobbmessige. Og det hadde jeg ikke likt. Det burde ikke ha betydd at de hadde et romantisk forhold på noen som helst måte, men et forhold som jeg ikke hadde hatt del i - og det liker jeg ikke. :trøste:
Gjest Gjesta Skrevet 9. juni 2005 #12 Skrevet 9. juni 2005 Hadde mannen fått bare linken, hadde det vært en litt annen situasjon føler jeg. Men kommentaren om at "sånn føles det når ... er på jobb" - da har man brått sagt litt mer, føler jeg. Men så er jeg av den mistenksomme typen også da! Og hvis letti har vært utsatt for utroskap tidligere, så skjønner jeg ihvertfall at hun reagerer... K
Gjest jeg Skrevet 9. juni 2005 #13 Skrevet 9. juni 2005 Huff stakkars deg! Magefølelsen stemmer dessverre ofte.... Tror jeg ville "strammet" han opp litt i og med at han har vært utro før: Det føles som noe ikke er riktig og det må du ordne opp i hvis du har tenkt at vi skal ha det bra sammen!
Arwen Skrevet 9. juni 2005 #14 Skrevet 9. juni 2005 Hadde mannen fått bare linken, hadde det vært en litt annen situasjon føler jeg. Men kommentaren om at "sånn føles det når ... er på jobb" - da har man brått sagt litt mer, føler jeg. Men så er jeg av den mistenksomme typen også da! Og hvis letti har vært utsatt for utroskap tidligere, så skjønner jeg ihvertfall at hun reagerer... K Det er sant, jeg er ikke mistenksom, og tok utgangspunk i vårt forhold. Synes linken var veldig uskyldig og det kan ha vært en spøk også. Eller kanskje hun har fortalt din mann om en annen hun har følelse for på jobb siden det ikke stod navn? Min mann har personlige forhold til flere på sin arbeidsplass og det kan jeg da ikke nekte han. Synes helt ærlig det blir litt ekstremt at mannen min ikke skal kunne ha forhold jeg ikke kan ta del i. :o Skjønner at saken blir litt mer kompleks når han har vært utro før...
Gjest jeg Skrevet 9. juni 2005 #15 Skrevet 9. juni 2005 Min mann har personlige forhold til flere på sin arbeidsplass og det kan jeg da ikke nekte han. Synes helt ærlig det blir litt ekstremt at mannen min ikke skal kunne ha forhold jeg ikke kan ta del i. :o Skjønner at saken blir litt mer kompleks når han har vært utro før... Min eks var utro med en (og muligens fler) på jobben - det er gjennom jobben man helst er utro. Og når magefølelsen sier noe er galt så er det gjerne noe som ikke er riktig.... Uansett om det er noe på gang eller ikke i dette tilfellet, så er det jo noe som er galt når man føler seg utrygg og da mener jeg det er den andre part sitt "ansvar" å ordne opp i dette: Enten ved å fortelle om forbindelsen og at de er bare gode venner, eller ved å kutte ut.
Gjest *Lissi* Skrevet 9. juni 2005 #16 Skrevet 9. juni 2005 Tror det er best å la det ligge, du vil ikke vite hva som har foregått mellom de to. Vil du virkelig få bekreftet at mannen din har vært utro? Da blir det krangel og så mister du han bare til hun på jobben. Det beste er å late som ingenting hvis du vil beholde han.
Gjest jeg Skrevet 9. juni 2005 #17 Skrevet 9. juni 2005 Tror det er best å la det ligge' date=' du vil ikke vite hva som har foregått mellom de to. Vil du virkelig få bekreftet at mannen din har vært utro? Da blir det krangel og så mister du han bare til hun på jobben. Det beste er å late som ingenting hvis du vil beholde han.[/quote'] Best å late som ingenting?!? :o ALDRI om jeg hadde gjort! Jeg vil heller være alene enn sammen med en mann som var utro! Jeg er nemlig verdt å bli elsket og satt pris på uten forbehold.
Gjest Gjesta Skrevet 9. juni 2005 #18 Skrevet 9. juni 2005 Min eks var utro med en (og muligens fler) på jobben - det er gjennom jobben man helst er utro. Og når magefølelsen sier noe er galt så er det gjerne noe som ikke er riktig.... Uansett om det er noe på gang eller ikke i dette tilfellet, så er det jo noe som er galt når man føler seg utrygg og da mener jeg det er den andre part sitt "ansvar" å ordne opp i dette: Enten ved å fortelle om forbindelsen og at de er bare gode venner, eller ved å kutte ut. Enig! Det kan godt hende det er ekstremt, Arwen - men jeg hadde ikke likt at mannen min hadde forhold utover det rent jobbmessige med damer på jobben som jeg ikke hadde kjennskap til. Det er ikke no' gøy å finne ut sånt via sendte mailer, vil jeg tro. K
Arwen Skrevet 9. juni 2005 #19 Skrevet 9. juni 2005 Det kan hende. Min mann er venner med flere av damene på sin arbeidsplass uten at jeg vet nevneverdig mye om dem. Har ingen interesse av å bli kjent med de heller. Men skjønner selvfølgelig at ting blir annerledes når han har vært utro før, og hadde jeg fått en dårlig magefølelse med en av min manns venninner hadde jeg forventet en oppklaring av forholdet.
Letti Skrevet 9. juni 2005 Forfatter #20 Skrevet 9. juni 2005 Har snakket med min mann og han sa at han hadde tatt det opp med kollegaen. Hva han har sagt og hva hun har svart, interesserer meg ikke. Hadde han ikke vært utro før, så hadde jeg nok ikke brydd meg om det og innerst inne vet jeg at han ikke er utro. Men det er sårende at han ikke skjønner at nok er nok og ihvertfall når han ikke engang tåler at jeg snakker for mye om en annen av motsatt kjønn. Og de må gjerne ha et "forhold" jeg ikke er med i, men han får la meg slippe og innvolveres i deres "humor". Jeg kan også flørte og ha det gøy. Er ikke helt feilfri, men hvis gubben hadde sagt at han ikke likte det nettopp av den grunnen at jeg hadde vært utro. så ville jeg sluttet. Man er jo gift og man skal jo respektere hverandre. Jeg overreagerte nok litt i stad, men det sårer at han ikke er ærlig. Og en uskyldig fleip kan bety mye mere enn man aner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå