AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #1 Skrevet 17. februar 2020 Nå har far til minstemann sagt at han vil ha henne litt på 17 mai og påske så jula, og neste år kan det vær at han skal ha henne hele 17 mai påske og jul. Høres kanskje virkelig urimelig nå men jeg har ikke så lyst og låne henne vekk disse dagene når far kanskje skal ha henne disse dagene neste år (hele dagen) Da tviler jeg ganske sterkt på at jeg hadde fått ha henne litt i disse dagene neste år, får da er det hans tur da. Jeg hadde henne forrige år i 17 mai og alt men da var hun bare noen få måneder så var ikke mye og sei. Anonymkode: 05a01...40d
Million Skrevet 17. februar 2020 #2 Skrevet 17. februar 2020 Hadde du noe spørsmål i sakens anledning...? 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #3 Skrevet 17. februar 2020 1 minutt siden, Million skrev: Hadde du noe spørsmål i sakens anledning...? kan far kreve dette nå når han får disse dagene kanskje neste år? Anonymkode: 05a01...40d
Million Skrevet 17. februar 2020 #4 Skrevet 17. februar 2020 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: kan far kreve dette nå når han får disse dagene kanskje neste år? Anonymkode: 05a01...40d Han kan ikke bare kreve og kreve, nei. Dere må bli enige, og dager i høytider og helligdager skal fordeles jevnt. Jeg tror ikke det finnes noe regelsett for dette dere må følge, det må gå på rettferdighetssansen deres. Han kan ikke kreve alle helligdager i løpet av ett år, for eksempel. Summen av fri-hellig-høytids dager skal være omtrent lik for dere begge. Har inntrykk av at barnet ditt er veldig lite ennå? Det er ikke vanlig å ha 50/50 fordeling eller lengre fravær fra hovedomsorgsperson før barnet er minst tre år. Jeg er selv skilt, men med et mye større barn, så vi hadde ikke den problemstillingen. Jeg hadde hovedomsorgen, og det var ingen 50/50 ordning pga skolen til barnet og vi bodde et godt stykke fra hverandre. Men vi gjorde det sånn at hvis jeg fikk julaften + et par dager etterpå ett år, så fikk eksen de samme dagene året etter med barnet. Hvert sitt år, på de samme dagene. Dette lønner seg å skrive ned, ellers blir det lett kjekling og argumentasjoner året etter, da har man glemt hvem som hadde hva osv. Endret 17. februar 2020 av Million 3
Whistler Skrevet 17. februar 2020 #5 Skrevet 17. februar 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: .......... Høres kanskje virkelig urimelig nå men jeg har ikke så lyst og låne henne vekk disse dagene når far kanskje skal ha henne disse dagene neste år (hele dagen) ........... Anonymkode: 05a01...40d Låner man vekk barna til den andre forelderen? Sørg for at dere lager en samværsavtale hvor det fremgår hvordan dere skal ha samvær i høytider. Verre er det ikke. 8
Gjest Chroma Skrevet 17. februar 2020 #6 Skrevet 17. februar 2020 Man vinner ofte mye på å være raus.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #7 Skrevet 17. februar 2020 2 minutter siden, Whistler skrev: Låner man vekk barna til den andre forelderen? Sørg for at dere lager en samværsavtale hvor det fremgår hvordan dere skal ha samvær i høytider. Verre er det ikke. Nei ikke på den måten men mer at han vil ha henne 3-4 timer disse dagene siden det ikke er overnatting enda da får jo han nyte mer disse dagene. Vi må jo bli enige men han er ganske på at han skal ha henne og vil ta det via retten i neste møte. Anonymkode: 05a01...40d
The Kitten Skrevet 17. februar 2020 #8 Skrevet 17. februar 2020 Barnet er ikke en eiendel som du låner vekk. 🙈 5
Håpefull2020 Skrevet 17. februar 2020 #9 Skrevet 17. februar 2020 Dere får ta ett rettsmøte. Jeg personlig skjønner ikke problemet med å være fleksibel, selv har jeg og barnefar annenhver høytid, men hvis han spør om å feks ha hennes ekstra så er det ikke noe problem dersom vi ikke har andre planer. Har vi andre planer skjønner far det godt. Feks på 17.mai så feirer vi sammen, jeg, barnefar, barnet og våre samboere. Men det er takket være god kommunikasjon og dialog, skjønner at ikke alle har det slik og da blir det vanskelig. Dere kan jo feks dra til familievernkontoret for en prat, evnt gå videre hvis dere ikke blir enige. Men alltid tenk på barnets beste, det er trossalt begge av foreldrene sitt barn, ikke bare mor. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #10 Skrevet 17. februar 2020 Lag en avtale på at han kan låne henne da og da i år, og at du låner henne tilsvarende neste år. Anonymkode: 7ffb4...3cc
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #11 Skrevet 17. februar 2020 Er du som aller helst ser at barnet ikke har noe samvær med faren? Som har lagd x-antall tråder her omtrent med de samme flere ganger?? S A M A R B E I D!!! Det er ett stikkord til deg!! Anonymkode: 8f6a3...623
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #12 Skrevet 17. februar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lag en avtale på at han kan låne henne da og da i år, og at du låner henne tilsvarende neste år. Anonymkode: 7ffb4...3cc Har spurt han men da meiner han at han skal ha henne siden det er hans tur og vi pleier alltid og lage 17 mais lunsj osv Anonymkode: 05a01...40d
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #13 Skrevet 17. februar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har spurt han men da meiner han at han skal ha henne siden det er hans tur og vi pleier alltid og lage 17 mais lunsj osv Anonymkode: 05a01...40d Si at hvis du ikke får låne henne neste år, får ikke han låne henne i år. Anonymkode: 7ffb4...3cc 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #14 Skrevet 17. februar 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du som aller helst ser at barnet ikke har noe samvær med faren? Som har lagd x-antall tråder her omtrent med de samme flere ganger?? S A M A R B E I D!!! Det er ett stikkord til deg!! Anonymkode: 8f6a3...623 Ja, det er samme ts. Du vinner mest på å være raus som nevnt over her. I alle trådene dine så handler alt om deg! Men det gjør det virkelig ikke! Du må sette barnets beste først, og la far slippe til. Anonymkode: 5e3b1...97c
Gjest Chroma Skrevet 17. februar 2020 #15 Skrevet 17. februar 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er samme ts. Anonymkode: 5e3b1...97c Hvordan vet du det?
Mezzosoprena Skrevet 17. februar 2020 #16 Skrevet 17. februar 2020 36 minutter siden, Chroma skrev: Hvordan vet du det? Det ser man LETT på måten å skrive på... Hun er ikke veldig interessert i at far skal ha så mye med ungen å gjøre, og forsøker alt hun kan å sabotere.
Gjest Chroma Skrevet 17. februar 2020 #17 Skrevet 17. februar 2020 34 minutter siden, Teatrica skrev: Det ser man LETT på måten å skrive på... Hun er ikke veldig interessert i at far skal ha så mye med ungen å gjøre, og forsøker alt hun kan å sabotere. Okei. Trist.
Gjest Chroma Skrevet 17. februar 2020 #18 Skrevet 17. februar 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Si at hvis du ikke får låne henne neste år, får ikke han låne henne i år. Anonymkode: 7ffb4...3cc Eller si «så koselig at du har lyst til å være med henne, det går helt fint.» Med mindre du har planer eller skal reise vekk.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #19 Skrevet 18. februar 2020 Dere må få skrevet en avtale der alt slikt står, helt konkret med henting og levering og tidspunkt og datoer. Alt av detaljer rundt samvær, de minste ting. Så er det bare å holde seg til den, ikke mer krangling og uenighet om «til neste år». For eksempel: 2020 mor har påske, som regnes fra og med morgenen 4. april til mandag 13.april (9 dager). Siden far mister ett ordinært samvær går det fire uker uten, derfor får han én dag (bare eksempler, han kan få to, en ekstra helg, dere kan dele hele påsken hvert år) i påsken. Den dagen må avklares påforhånd, og bør legges til helg/start/slutt i tilfellet mor skal reise bort, det skal være avklart i uke 10. Påske 2021: far får påske (27.-5.-9 dager). Mor får da en dag (2,3-samme som far fikk), fortrinnsvis midt i perioden, men dato skal avklares (far kan reise bort og får da kun 8 dager..) innen uke 10. 17. mai annenhver år, dere ser på toget sammen. Sommerferien: her må dere se på jobb, barnehagens åpningstider og dele likt. Osv. Osv. Ikke lag problemer som kanskje ikke blir det. Forebygge ved å løse dem allerede nå. Så slipper du (og han) å spekulerte indere års påske. Anonymkode: 9f75f...2b3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #20 Skrevet 18. februar 2020 Det heter annenhver, ts. Går dette mot rettssak så må du mestre normert norsk. (og jeg ser ingen grunn til at dette ikke skal ende i retten) Når det gjelder samværet så er 50/50 det beste for barn på generell basis. Da forutsetter man at begge foreldre har noe å bidra med (noe de som oftest har). Dersom du alt nå forsøker å unngå å "låne" barnet bort til dets egen far så skyter du deg selv i foten. Du ønsker ikke være den som er dokumenterbart på jakt etter å sabotere barnets beste. Anonymkode: b0359...6d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå