AnonymBruker Skrevet 10. oktober #21 Del Skrevet 10. oktober AnonymBruker skrev (14 timer siden): Denne tråden er noen år gammel, men jeg skal bli med søsteren min på et slikt møte snart. Jeg som tante hva tror du jeg skal bidra med? Skal jeg snakke/bli stilt spørsmål på møtet? Om noen vet hvordan dette fungerer for oss som er næremste familie tusen takk for info. Er forresten ikke mor til barnet som er grunnen for dette møte, er far... Anonymkode: 49a2a...59a Jeg har ikke erfaring som pårørende, men vi skal ha familieråd nå om noen uker, gjennom et annet kommunalt tiltak, så altså ikke barnevernet. (De er ikke inn i saken i det hele tatt) Jeg forventer absolutt ingenting av de som jeg har sagt gjerne kan være med i familierådet. Jeg blir superhappy hvis det kommer noe godt ut av det, men jeg forventer absolutt ingen verdens ting. *ler* Den personen som skal lede familierådet har noen "mål" med møtet, ting som man er blitt enig om sammen med familien. Nå husker jeg faktisk ikke konkret hva vi har, men det kan være ting som "Hvordan kan man lette for mor" "Hvem kan ta med X på ett eller annet og når?" Iallfall møtet vi skal ha kommer fagpersoner til å fortelle om barna først (hos oss er det diagnoser inn i bildet). Så vidt jeg vet kommer ingen til å få spørsmål eller måtte svare på noe. Det blir nok snakket litt løst om "hvem kan bidra med hva?" Kanskje barnet har sagt at hen gjerne vil begynne på svømming, men mor har ikke mulighet til å følge. Hvem kan følge? Slike ting. I familier der det er mer krise og snakk om omsorgsovertakelse, kan det være møter der man prøver å finne noen i nettverket som kan være fosterforeldre eller avlastningshjem. Men høres ikke ut som om dere er der. Viktigste er at man er med tenker jeg. Bare det, at man sier ja, betyr mye for foreldre som faktisk har sagt ja til å ha et slikt tiltak. ❤️ Anonymkode: ee45c...b24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå