Gå til innhold

Kven har ansvaret

Anbefalte innlegg

Gjest Forhenverande katte elska
Skrevet

heia.

naboens 4 (!!) ute kattar har funne ut at dei skal bruke heile hagen min til do! Aller mest går det ut over eit ny laga blomsterbed som vi har planta jordbær i. Dei grev opp plantane fleire gangar for dag, og det luktar katte bæsj i heile hagen. Kva hjelper og kan eg kreve nye jordbær plantar og mold av eigar?

blir snart sprø!!!!! :-x

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Ja, jeg synes du kan kreve nye jordbærplanter og jord av eieren av kattene. Det er hans/hennes katter, og eieren har dermed ansvar for det kattene finner på. Her er noen kjerringråd for hva du kan gjøre for å holde kattene unna:

KATTETISS - EDDIK

Katter misliker lukta av eddik. Spray på ufortynnet eddik der du vet at kattene vanligvis markerer. De går deretter store omveier, sier en gårdbruker som har prøvd rådet med vellykket resultat.

KATTETISS - KAMPHORATUM

Katter misliker lukten av kamfer. Smør med kamphoratum eller mentholatum der du vil de skal slutte å markere. Da finner de seg andre områder for sitt revir.

KATTETISS - TIGERBALSAM

Katter liker ikke lukten av tigerbalsam. Hvis du smører litt av dette på dører og andre steder du vet at kattene vanligvis markerer, vil de finne seg andre steder å gå.

Hvis du har en plass på eiendommen som katter foretrekker, og plager deg med uling og lukt, strø Hjortetakksalt på stedet, så holder de seg unna. Lurer du på om dette rådet kan stemme, så stikk nesen ned i hjortetakksaltbøssa og ta et skikeklig snufs. Kattene har jo som kjent bedre luktesans enn du:-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Du får kjøpt en spray som lukter slik at kattene ikke vil gå der. Gå på dyreforetningen og spør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...