Gå til innhold

Vennen min snylter på NAV og skal gå for uføre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare lufte dette. Jeg begynner å bli irritert men tør ikke å stille vennen min så mange kritiske spørsmål om dette. Kan man virkelig få uføretrygd etter å ha gått på AAP i flere år, uten å ha gjort en dritt selv for å forbedre situasjonen? Personen har depresjon av og til, som er reelt, men virker som at NAV ikke stiller krav og tiden bare går. Personen har knapt vært i behandling!! Synes det er rart. Og kommer til å synes det er provoserende om denne personen får uføre uten å ha alvorlig sykdom. Kan tenke meg flere ulike jobber personen kunne klart, men hen velger miste motstands vei hele tiden. Har selv hatt det beintøft uten å gi opp, så er sikkert derfor jeg blir så sur. Siden  jeg er en sur og dårlig venn bør jeg vel bare droppe hele vennskapet.

Anonymkode: f4397...4f7

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du inspirert av trådene her nå? Snart kommer det noen og klager over en ny uføretråd.

Anonymkode: 86c58...222

• Liker 6
Skrevet

Det er ikke sikkert du vet alt.

• Liker 22
Skrevet

Slutt å legge deg oppi ting du ikke aner nok om! 

Anonymkode: d31fd...678

• Liker 10
Skrevet

Det heter ufør, ikke uføre.

Tror ikke du skal legge deg for mye bort i hvilke tiltak NAV og legen har kommet frem til som er hensiktsmessig, det er sannsynligvis veldig mye du ikke vet om helsetilstanden til denne personen. Det er heller ingen som får godkjent uførepensjon sånn helt uten videre da det har blitt veldig mye strengere de siste årene. 

Anonymkode: 85f61...87e

• Liker 22
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å legge deg oppi ting du ikke aner nok om! 

Jeg aner nok om det til å mene noe om det. 

Ts

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det heter ufør, ikke uføre.

Tror ikke du skal legge deg for mye bort i hvilke tiltak NAV og legen har kommet frem til som er hensiktsmessig, det er sannsynligvis veldig mye du ikke vet om helsetilstanden til denne personen. Det er heller ingen som får godkjent uførepensjon sånn helt uten videre da det har blitt veldig mye strengere de siste årene. 

Anonymkode: 85f61...87e

Altså ingen tiltak.

ts

Skrevet

Hun kan ha mye plager du ikke vet om.  Jeg er så glad for at jeg ikke har venninder som går bak ryggen min for å skrive dritt på KG. Man får ikke uføretrygd om man ikke er syk nok, og viss de åpner det for henne så mener faktisk nav at hun skal søke. Så du kan legge fra deg den bittre sjalusien din. 

• Liker 22
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså ingen tiltak.

ts

Du? Kutt henne ut, for hun har ikke bruk for dårlige venner som deg. 

• Liker 17
Skrevet
1 minutt siden, Madebyme94 skrev:

Hun kan ha mye plager du ikke vet om.  Jeg er så glad for at jeg ikke har venninder som går bak ryggen min for å skrive dritt på KG. Man får ikke uføretrygd om man ikke er syk nok, og viss de åpner det for henne så mener faktisk nav at hun skal søke. Så du kan legge fra deg den bittre sjalusien din. 

Sjalu? Nei da har du misforstått. Jeg er provosert.

ts

• Liker 4
Skrevet

Vedkommende blir da dømt til å leve på veldig lite penger, stå utenfor mye i livet, bli dømt av både venner og ukjente.

Så å irritere seg for deg er bare meningsløst.

Med mindre du vil leve samme livet da.

Det er liksom begrensa hvor mange serier du kan se på NetFlix i løpet av ett år uten å kjede deg.

Anonymkode: 93807...2cb

• Liker 9
Skrevet

TS kjenner en snylter. Som vanlig renner det til med folk som skal forsvare snylteren og som kjenner denne bedre enn TS.

Og sånn går nu dagan.

• Liker 12
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vedkommende blir da dømt til å leve på veldig lite penger, stå utenfor mye i livet, bli dømt av både venner og ukjente.

Så å irritere seg for deg er bare meningsløst.

Med mindre du vil leve samme livet da.

Det er liksom begrensa hvor mange serier du kan se på NetFlix i løpet av ett år uten å kjede deg.

Ser absolutt ikke på det som om personen blir dømt til dette. Man har mange valg i livet og personen velger dette og skjuler ikke at hen gleder seg. Men så få vi se da, om søknaden blir innvilget. Hen ligger stort sett ikke hjemme og ser på tv.

ts

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden  jeg er en sur og dårlig venn bør jeg vel bare droppe hele vennskapet.

Gjør det. Det er sikkert til det beste for vennen din.

Anonymkode: 4c588...ccd

• Liker 3
Skrevet

Slik jeg kjenner NAV-systemet er det veldig strengt. Det er kontrollsystemer både lokalt og sentralt før man får innvilget noe. 

Vedkommende har enda ikke fått innvilget, så jeg ville nok ikke tenkt at selv om vennen din tenker å gå for dette, så får hen innvilget. Særlig med tanke på at vedkommende ikke bidrar i prosessen selv. 

Anonymkode: fa84b...b50

• Liker 2
Skrevet

Om hun ikke har vært i arbeidspraksis blir søknad om ufør avslått. Fikk selv avslag på ufør med 4 diagnoser fordi jeg ikke hadde vært i nok praksis. 

Anonymkode: 0140f...93a

• Liker 3
Skrevet

Hva i alle dager, hvorfor er du venn med henne hvis du skriver slikt. NAV stiller krav og gir ikke penger uten grunn. Hun er nok ikke åpen om sin problematikk, og det er helt vanlig for psyk pasienter å ikke møte opp eller satse fult på behandling da man ikke klarer det. 

Anonymkode: 7d6f4...b8f

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS kjenner en snylter. Som vanlig renner det til med folk som skal forsvare snylteren og som kjenner denne bedre enn TS.

Og sånn går nu dagan.

Folk tror vel ikke at folk snylter med vilje: de som snylter vil egentlig ikke dette, derfor er de et offer og bør få trygd?

Er så lei av at mennesker ikke må stå til ansvar for sine valg.

ts

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Og sånn går nu dagan.

Det er en ganske heftig mølle du må gjennom på NAV

Over flere år.

TS sier denne snylteren lider av depresjon.

Norge ligger høyt på selvmordsstatestikken.

Det er så klart det er en mange snyltere der ute, det vil det alltid være.

Men de fleste venner vet ikke alt.

• Liker 4
Skrevet

Du får sende inn en mail til nav lokalt om at det er en snylter på vei. 

Anonymkode: 0cdac...494

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...