Djungelvrål Skrevet 18. februar 2020 #21 Skrevet 18. februar 2020 Rå i sushi smaker den ingenting akkurat som annen rå fisk. Helt greit på boks. Kok spagetti og bland i spagetti sammen med Dolmio.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #22 Skrevet 19. februar 2020 Har noen smakt tunfisk på boks i karri? Hvordan bruker dere den som lunsj? Anonymkode: 27669...54e
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #23 Skrevet 21. august 2021 Foretrekker tunfisk på boks over fersk. Liker det, synes det smaker litt kalkun. Perfekt i salat 👌🏼 Anonymkode: b1e5a...2f2
Lafamiglia Skrevet 21. august 2021 #24 Skrevet 21. august 2021 (endret) Hermetisk tunfisk varierer veldig på smak etter om det er en dyr eller billig type, og etter om den ligger i vann/gele eller i olje (det første er det bare billig tunfisk som gjør). Billig tunfisk (type First Price) i vann, er det aller kjipeste. Men om man tømmer av vannet og heller over en del god olivenolje pluss kanskje litt sitron og nykvernet pepper, og lar den stå litt, blir den ganske så god. Jeg bruker billig tunfisk til hverdags, og en sjelden gang kjøper jeg eksklusiv, spansk tunfisk på boks. Det siste kan gjerne serveres som en egen tapasrett på et tapasbord. SÅ god er den. Endret 21. august 2021 av Lafamiglia
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #25 Skrevet 21. august 2021 Tunfisk kommer i mange kvaliteter. På sushirestaurant i Japan har de gjerne 10+ ulike typer. Rå fatty tunfisk er noe av det beste jeg noensinne har smakt. Tunfiskbiff seared med sesam er også helt fantastisk. Spicy tuna maki er også vanvittig godt. Eller en godt balansert tuna tartare. Sushi eller fileter av dårligere kvalitet er ikke godt. Det smaker oljete. Mange som har dette som sitt første møte med tunfisk får et varig, dårlig inntrykk. Det er vel grovt regnet 4 restauranter i Norge der jeg er villig til å bestille sushi. Tunfisk på boks i vann av god kvalitet er godt i en salade nicoice, eller blandet med seller, kapers, majones og krydder. Men ikke i seg selv. Anonymkode: 6f24b...fd4
CrazyCatLady2500 Skrevet 21. august 2021 #26 Skrevet 21. august 2021 Med majones, salt og pepper på grovt brød så er det godt. Evt sitronpepper. Prøv 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #27 Skrevet 21. august 2021 Tunfisk smaker som tunfisk. Du må nesten prøve det for å finne ut hvordan tunfisk smaker. Anonymkode: 7010e...991
Zenobia Skrevet 21. august 2021 #28 Skrevet 21. august 2021 Jeg styrer unna rå tufisk, og hermetisk i vann og gelé. Men digger hermetisk tunfisk i olje. Den krydrer jeg med spisskum eller sitronpepper. Brukes som pålegg på knekkebrød; gjerne med hakket rå rødløk oppå. Eller i salat. Jeg var VELDIG skeptisk første gang jeg smakte den. Den minner om kylling, om noe. 1
Lafamiglia Skrevet 21. august 2021 #29 Skrevet 21. august 2021 Zenobia skrev (2 minutter siden): Jeg styrer unna rå tufisk, og hermetisk i vann og gelé. Men digger hermetisk tunfisk i olje. Den krydrer jeg med spisskum eller sitronpepper. Brukes som pålegg på knekkebrød; gjerne med hakket rå rødløk oppå. Eller i salat. Jeg var VELDIG skeptisk første gang jeg smakte den. Den minner om kylling, om noe. Jeg synes også at hermetisk tunfisk i olje smaker klart best, dvs. dersom man spiser den rett fra boksen. Men: Ettersom mye av det som er bra med tunfisk, som D-vitamin og Omega 3 er fettløselig, vil jo dette gjerne løse seg opp i oljen. Som gjerne er solsikkeolje av aller dårligste kvalitet, og som dessuten ikke smaker godt i det hele tatt, og som jeg derfor heller av. Jeg har derfor begynt å kjøpe tunfisk i vann, som jeg selvfølgelig heller av, og så dynker jeg tunfisken med en generøs mengde med veldig god olivenolje og lar den stå litt. Da smaker den enda mye bedre enn tunfisk i olje, pluss at den blir litt sunnere 1
Lafamiglia Skrevet 21. august 2021 #30 Skrevet 21. august 2021 Jeg synes sånn ellers at det er veldig merkelig med alle disse trådene om hvordan ting smaker. For det er jo bare å prøve! Da får man et utrolig mye bedre svar enn om man leser svar fra ulike mennesker med ulike preferanser, som kan være fullstendig forskjellige fra dine. 1
Zenobia Skrevet 21. august 2021 #31 Skrevet 21. august 2021 (endret) Lafamiglia skrev (10 minutter siden): Jeg synes også at hermetisk tunfisk i olje smaker klart best, dvs. dersom man spiser den rett fra boksen. Men: Ettersom mye av det som er bra med tunfisk, som D-vitamin og Omega 3 er fettløselig, vil jo dette gjerne løse seg opp i oljen. Som gjerne er solsikkeolje av aller dårligste kvalitet, og som dessuten ikke smaker godt i det hele tatt, og som jeg derfor heller av. Jeg har derfor begynt å kjøpe tunfisk i vann, som jeg selvfølgelig heller av, og så dynker jeg tunfisken med en generøs mengde med veldig god olivenolje og lar den stå litt. Da smaker den enda mye bedre enn tunfisk i olje, pluss at den blir litt sunnere Der fikk jeg noe å tenke på. Jeg spiser ikke tunfisk fordi det er sunt, men det skader jo ikke å prøve. Synes forøvrig solsikkeolje smaker helt greit. Jeg tømmer ikke av oljen dersom jeg lager salat. Endret 21. august 2021 av Zenobia Rettet opp kommafeil
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #32 Skrevet 21. august 2021 Hermetisk tunfisk i olivenolje er nydelig. Anonymkode: e9742...36b 1
Lafamiglia Skrevet 21. august 2021 #33 Skrevet 21. august 2021 Zenobia skrev (16 minutter siden): Der fikk jeg noe å tenke på. Jeg spiser ikke tunfisk fordi det er sunt, men det skader jo ikke å prøve. Synes forøvrig solsikkeolje smaker helt greit. Jeg tømmer ikke av oljen dersom jeg lager salat. Men så lenge du også bruker oljen, er det jo ikke noe å tenke på Da er det bare å fortsette med det, så får du i deg de stoffene som eventuelt forsvinner fra selve fisken. 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #34 Skrevet 21. august 2021 Smaker kattemat. Anonymkode: 7eb28...b08
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #35 Skrevet 21. august 2021 Bruker å steke hermetisk tunfisk, blande det med sitronpepper, hvitløk og soltørkede tomater. Smaker digg 🙂. Anonymkode: 453b6...ccb 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #36 Skrevet 21. august 2021 Jeg var aldri noen fan av tunfisk som ung. Katten pleide å få den på boks. Men så fikk jeg servert stekt tunfisk som del av en femretters på restaurant, og den var bare helt nydelig! Godt stekt på utsiden, mørkerød og mør på innsiden. I ettertid er jeg også stor fan av tunfisk i sushi. Anonymkode: 0e7db...9c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå