Gå til innhold

Hva smaker tunfisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri smakt tunfisk og er litt skeptisk til å ta sjansen😁 hvordan smaker det? Hvordan bruker dere det?

Anonymkode: aff59...905

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gir det til katten, det lukter kattemat.

Anonymkode: e1092...a17

• Liker 2
Skrevet

Tenker du på fersk tunfisk eller hermetisk? Stor forskjell på de to.

Anonymkode: 306bc...722

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker ikke fersk tunfisk, men kan spise hermetisk. Det smaker fisk.

Anonymkode: 86210...9f0

Skrevet

Jeg synes det smaker pyton, men det er veldig populært, så det kan hende at du vil like det. Prøv! :)

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Smakt det en gang, smakte helt grusomt det var fersk tunfisk.

Skrevet

Hermetisk tunfisk i gele med majones, løk og gastromat er lik nam nam nam!!!

Anonymkode: e0eec...c9c

• Liker 3
Skrevet

Det smaker tunfisk. Helt greit, men jeg synes kanskje det er litt oppskrytt. Hva tror du er det verste som kan skje om du prøver å smake?

Skrevet

Tunfisk smaker vel strengt tatt ... tunfisk...

Skrevet

smaker tørt. Ikke så veldig mye smak i den. 

Anonymkode: 0c3bf...3b8

• Liker 2
Skrevet

Fullt i kvikksølv, unngå.

Anonymkode: b2957...2e4

• Liker 1
Gjest Alkoholist
Skrevet

Synes det er best å varme litt på det i mikrobølgeovn og ha på litt grill eller tacokrydder. Kjølig tunfisk rett fra boksen er ikke noe godt. 

Skrevet

Har aldri smakt fersk. 

Men for meg er tunfisk på boks = kattemat. 

Anonymkode: 8dd02...887

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Har aldri smakt fersk. 

Men for meg er tunfisk på boks = kattemat. 

Anonymkode: 8dd02...887

Da håper jeg nesten at du ikke har katt, for den har absolutt ikke godt av tunfisk på boks. Det er altfor salt for katten!

Jeg er ikke kjempeglad i tunfisk på boks, men hvis jeg blandet med makaroni, majones, rømme, vårløk og masse pepper så er det helt ok å spise. Fersk tunfisk har jeg faktisk ikke prøvd.

Skrevet

Æsj🤢🤮🤮

• Liker 1
Skrevet

Tunfisk har ganske tørt kjøtt, så har en det i salater og på brød kreves dressing og majones. Syns det er supergodt. 

Skrevet

Umulig å svare på hva det smaker.  Ser noen prater om konsistens, men det sier jo ingenting om smak. Du må nesten bare prøve selv.  Begynn i det små med en liten boks til noen få kroner.  Du får den nedlagt i vann, olje og ulike sauser.

Fersk tunfisk har jeg aldri spist, men bruker hermetisk i salat og på brød med majones, pepper og litt sitron om jeg har.

• Liker 2
Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Fullt i kvikksølv, unngå.

Anonymkode: b2957...2e4

ja vel? hvor har du dette fra? Hermetisk tunfisk har langt under grenseverdiene, mer variabelt på fersk. Og mengden av kvikksølv og annet snusk må veies opp mot helsegevinsten ved å spise fisk.

(Fordomsfull som jeg er antok jeg at TS tenkte på hermetisk, siden en som aldri har smakt tunfisk(!) og er skeptisk til å ta sjansen(sic!) kanskje ikke starter i fiskedisken?

Anonymkode: 4483d...fe1

• Liker 1
Skrevet

De fleste har vel smakt rå tunfisk? Det er jo noe av det vanligste i sushi. 

Fersk tunfisk er nydelig når den stekes, men det er viktig at den bare gis en lett stekeskorpe og ellers er rå eller tilnærmet rå. Steker man den mer smaker det leveraktig og ikke godt i det hele tatt. 

Hermetisk tunfisk er jeg ikke begeistret for, i alle fall ikke de rimeligste variantene. 

Skrevet

Jeg har smakt hermetisk i olje, og fersk på sushi. Spiser av og til rett fra boks som et mellommåltid. Den på sushien synes jeg ikke smakte så mye. Det rå tunfisk er ganske mør i konsistens og mørkerød i fargen.

Mens en venn spiste tunfisk i salaten på jobb lenge, og trodde egentlig at det var kylling som var smaksatt litt annerledes. For den hermetiske kan minne litt om kylling både i smak, farge og konsistens når det spises kald og hakket i mindre biter. Men samtidig har den en annen ganske kraftig smak av.. tja.. tunfisk? Jeg vet ikke hva jeg skulle sammenlignet det med. For det minner egentlig ikke om noen annen type fisk. Men det er jo bare å prøve.

Tunfisk er sånn midt på treet. Helt akseptabelt. Ikke dårlig, men heller ikke veldig godt. 

Anonymkode: 1e7db...ad9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...