Gå til innhold

Høye Hæler - skrekk og gru!?!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

KJøpte meg sko for flere måneder siden allerede - falt pladask og sprengte budsjettet helt... Fine skoene med de høye hælene... :-)

MEN innser nå at jeg nesten ikke klarer å gå med dem!!!

Ikke en time en gang - og hvordan skal jeg da klare det en hel dag??? :(

Tenk om jeg snubler på vei inn til vielsen :(

Hva skal jeg gjøre? :(

Noen tips eller triks for å klare dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Tren, gå litt med dem hver dag, da trener du opp musklene.

Siden du har under en måned igjen, få på deg skoene ;)

eller kjøp noen andre, med lavere hæl...

Skrevet

Øve?

Du må enten øve til du får teknikken, eller bruke andre sko, jeg ser ingen annen løsning. Siden du falt pladask for skoene og kjøpte dem, og de er dyre, antar jeg "øve" er det mest sannsynlige alternativet.

Siden jeg ikke vet helt hva slags sko det er snakk om kan jeg ikke helt forklare teknikken, men somregel med høye sko er det jo det at man ikke går på hælen i det hele tatt, tripper rundt på tå. Som kan være svært slitsomt, og krever øvelse.

sko du skal bruke en hel dag bør uansett brukes og "gås inn" på forhånd, så du ikke får gnagsår, så her får du slå to fluer i et smekk, og trippe rundt i nye sko (ikke få flekker på dem da) og øve deg...

Skrevet

Finn en dyktig skomaker i Bergen (regner med det er der du bro), stikk innom og spør om vedkommende kan kutte noen cm på hælen. Dette har jeg gjort med mine sko (bor i Oslo) og det gikk helt fint. :roll:

• Liker 1
Skrevet

jeg fallt også pladask for noen sko med høye heler (og snøring oppetter leggen,,)

men jeg endte tilslutt på noen tryggere sko...

Men som de andre sier, trening, trening og enda mer trening:)

Gå med dem hjemme. Litt hvær dag helt til du kan gå med dem hele dagen...

det er stort sett det eneste du kan gjøre.. bortsett fra å kjøpe nye sko..

Skrevet

Et lite tips sånn på tampen:

Gå på apoteket og kjøp deg 'Party feet' eller hva det nå heter fra Scholl, tror jeg. Sånne små gelè-såler til å legge under tåballene, som skal lette på trykket når du går med høye hæler.

Jeg var 'fornuftig', og endte opp med sko med relativt lave hæler, men investerte allikevel i disse små 'hjelperne'. Tror faktisk de hjalp litt - ellers fører mange skomakere også sånne små innleggssåler av forskjellige typer.

De gjør det ikke lettere å gå på høye hæler, men kan hjelpe til med å skåne føttene utover kvelden!

Skrevet

Mine sko trykker oppå foten, og må gås inn. Kan ikke akkurat fukte satengsko i varmt vann heller, så det skal bli litt av en fornøyelse :cry:

Gjest Tåtill
Skrevet
Et lite tips sånn på tampen:

Gå på apoteket og kjøp deg 'Party feet' eller hva det nå heter fra Scholl, tror jeg. Sånne små gelè-såler til å legge under tåballene, som skal lette på trykket når du går med høye hæler.

Et lite tips til... Jeg har prøvd Party Feet, og de er ok, men Scholls puter for folk med liktorner (høres sexy ut...) polstrer bedre. De er små skumputer som limes under føttene, evt strømper tas utenpå. Holder seg bedre på plass, mykere, og gjorde at jeg holdt ut 9 timer i sandaler fra h..... :-)

Skrevet

Jeg falt og pladask for et par med høye tynne hæler. Etter noen uker tok jeg dem fram for å prøve, og humøret falt noen hakk; for hvordan skulle jeg klare å gå og danse i dem uten å vri beinet :klø:

Jeg gikk tilbake til butikken og fikk byttet dem i noen andre med lavere og tykkere hæl og som føltes mye mer behageligere ut å ha på :P

Kjempesnilt av butikken, men det skal sies at jeg hadde jo ikke gådd noe særlig i de jeg kjøpte først.

Kanskje det er mulig for deg og å bytte :rosasmil:

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

hihi...

vel jeg og falt pladask!

et par ivory nesten 11 cm høye sko med butt foran og sløyfe foran.

jeg har lagdt inn "hælputer" i skinn og sånn "gressmatte" såle... det var deiligere å gå da.

øv deg ved å kjøpe et par høye støvletter/sko med høyhæl og gå til hverdags med.... da får du tjapt teken!

ellers går også jeg litt att og fram i brudeskoa, får å myke de litt opp. ene foten min er ikke lik den andre har jeg merket, fordi ene skoen kipper en smule. men jeg skal også ha på gnagsårplaster den dagen så!

Skrevet
KJøpte meg sko for flere måneder siden allerede - falt pladask og sprengte budsjettet helt... Fine skoene med de høye hælene... :-)

MEN innser nå at jeg nesten ikke klarer å gå med dem!!!

Ikke en time en gang - og hvordan skal jeg da klare det en hel dag??? :(

Tenk om jeg snubler på vei inn til vielsen :(

Hva skal jeg gjøre? :(

Noen tips eller triks for å klare dette?

Som de andre sier her, så gjør øvelse mester.

Hvis det er sånn at det likevel er problematisk og du ikke får byttet dem, går det jo an å ha disse under vielsen og når dere tar bilder, og kjøpe noen mer behagelige til resten av festen. Er jo viktig å få danset litt i løpet av kvelden...

Gjest Soon Mrs S
Skrevet

Sant nok at det kan bli litt slitsomt om man ikke er vant til høye hæler men vi kan jo øve som mange nevner her. Jeg derimot har kjøpt meg en hvit finere sandal som jeg har tenkt å bytte til iløpet av kvelden når føtteneblir sliten... håper det kan være et tips til flere her :-)

Skrevet

Ender de i en spiss, så dytt litt bomull i tuppen der ikke tærne når. Da slipper du å skli fremover med tåa. Ellers...følg de andres råd mtp. øving og gode såler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...