Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker bare ny jobb, er utdannet helsesekretær for noen år siden, men fikk ingen jobb som det så ga bare opp. Noen tips her? Ser det er et par utlyste stillinger nå jeg kunne tenkt meg, men jeg har fått dårlig selvbilde og tør nesten ikke å søke. Redd for avslag noe jeg helt sikkert får, og derfor ikke noe vits i å søke. Noen råd her? Jeg vil bare jobbe som helsesekretær og kan ikke fordra min nåværende jobb. Men ingen vil ansette noen uten erfaring. Hva skal jeg gjøre? Orker ikke min nærværende jobb lengre.

Anonymkode: 6b014...edf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med den instillingen så er det ikke rart du ikke er fornøyd med dagens situasjon. Prøv å tenk litt annerledes, se for deg at du er god nok til å få en slik jobb. Se for deg at du klarer å mestre det. Jobb med å få troa på deg selv. Med det, så får du den jobben du ønsker...  Se etter stillinger ofte, hold deg oppdatert. Søk når du ser en stilling du kunne tenkt deg. Ikke vær i veien for deg selv. Om du får avslag, så er det ikke noe du burde ta personlig. Da var det bare ikke ment for deg. Aksepter det, og fortsett mot ditt mål. Det ordner seg. 

Anonymkode: 8e2db...69f

• Liker 1
Skrevet

Hvor er du så redd for avslag? Du får ingen jobb om du ikke søker. 

Skrevet

Selvom det står i utlysningen de krever erfaring betyr ikke det at du ikke kan få den selvom du ikke har erfaring. Søk, det verste du kan få er nei. 

Jeg har ei venninne som utdannet seg til helsesekretær for rundt 10 år siden, utdannet seg og jobbet deretter mange år i et helt annet yrke, men ville bytte og fikk jobb som helsesekretær for rundt 1 år siden. Helt uten erfaring fra det yrket.

Skrevet
7 minutter siden, Inwe skrev:

Selvom det står i utlysningen de krever erfaring betyr ikke det at du ikke kan få den selvom du ikke har erfaring. Søk, det verste du kan få er nei. 

Jeg har ei venninne som utdannet seg til helsesekretær for rundt 10 år siden, utdannet seg og jobbet deretter mange år i et helt annet yrke, men ville bytte og fikk jobb som helsesekretær for rundt 1 år siden. Helt uten erfaring fra det yrket.

Det var positivt å høre👍🏻 Jobber hun i dag på legekontor eller sykehus? Jeg vurderer å ta kurs i ulike jornalsystemer for å bli mer attraktiv. TS

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var positivt å høre👍🏻 Jobber hun i dag på legekontor eller sykehus? Jeg vurderer å ta kurs i ulike jornalsystemer for å bli mer attraktiv. TS

Sykehus, fødeavdelingen. Er visst skikkelig koselig.

Skrevet

Hvorfor anser du avslag på jobb som verre enn å gå rundt å ønske seg noe bedre og ikke søke?

Avslag på jobb er verdens mest naturlige ting. Husk at ved én jobbutlysning, så får kun én jobb - av alle flere 100 som søker. Det betyr at én får tilslag, mens f.eks 256 får avslag. 

En ting er sikkert: Du får ikke jobb ved å ikke søke. Ingen kommer til å ringe deg å tilby deg jobb uten du har foretatt deg noe.

Så søk søk søk, ikke gi opp, og søk enda mer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...