Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 23 år og føler meg totalt mislykket. Aner ikke hva jeg skal jobbe med resten av livet. Vet ikke hvordan jeg verken skal få begynt på eller fullført en utdannelse. 

Jeg har fullført og bestått tre år på videregående. Med 3,5 i snitt har jeg ikke mye å stille opp med. Årene i førstegangsvitnemålskvota sløste jeg bort på «friår». Sløste også bort et par år på privatskole over nett som ikke ga meg noe. Jobber i butikk nå og trives egentlig godt med det. Men jeg har en 50% stilling og sitter igjen med 0kr etter at alle utgifter er betalt. Det går ikke i lengden. Vanskelig å få større stilling og er heller ingen sikker fremtid. Bor ca 2 timer unna Oslo i en liten/middels stor by. Har allerede en del lån (studielån og huslån) og samboer, ønsker ikke å flytte. 

Trenger råd og forslag til utdannelser/jobber som ikke krever høye karakterer eller at jeg flytter. Er ikke så kresen på hva slags jobb det er. Må heller ikke være «bra» betalt. Turnus er null problem. Alt er bedre enn slik det er i dag. Kunne tenke meg å bli lærling i noe egentlig, men jeg har gått studiespesialiserende på vgs og allerede brukt opp ungomdsretten.. Hmm..

Anonymkode: 5c747...cd2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

23 er da ingen alder :) Du har god tid! 

Dersom snittet ditt fra vgs er 3.5, du nå har 8 alderspoeng og muligens 2 poeng fordi du har studert - så er jo snittet ditt i andregangskvoten 4.5, det er ikke så verst! Du kan komme inn på en rekke studier med dette snittet. 

Dersom du trives i butikkjobb, er det da ingen must å begynne studier allerede (eller noen gang). Se etter lignende jobber slik at du totalt sett får større stilling, eller prøv å øk stillingsprosent i nåværende stilling.

Klem til deg og heiaheia! Det er mange som ikke vet helt hva de vil eller driver med når de er 23 ;)

Anonymkode: 2363e...a40

• Liker 4
Skrevet

Om problemet er snittet er det bare å ta opp et fag eller to. Fremtiden din er langt fra ødelagt. Bestemoren min fullførte ikke vgs før hun var i 30-åra og ble en godt betalt barnevernspedagog deretter. Du er ung og har god tid til å finne ut av ting. 

Anonymkode: ecada...7a4

Skrevet

Siden du ikke er flyttbar bør du se på hvilke utdanningsinstitusjoner som finnes i nærheten, hva de har av tilbud og hva du kan komme inn på.

Anonymkode: a7533...d8a

Skrevet

Tja når jeg studerte så trappet jeg opp på adecco i sommerferiene og sa jeg ville ha jobb. Og fikk for det meste da lagerjobber, og de var ALLTID fulltid. Skjønner ikke hvorfor de driver med det deltidstullet i butikkstillinger. Det er vel sikkert fordi det er mange kvinner og studenter som jobber der og mange dermed vil ha deltidsstillinger, så da får alle det for at det skal gå opp.

Anonymkode: 06f66...16e

Skrevet

Sjekk nki eller nks nettstudier 

Anonymkode: 3a7e9...8d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...