Gå til innhold

Forslag til lys grå tone til vegger i hele huset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du har noe som helst av ferdigmalte lister/dører/møbler/stikkontakter kommer disse i bomull som har gult i seg. Maler du med helt nøytral hvit/grå uten gult ser bomull veldig skitten ut. Og den hvite/grå (for eksempel klassisk hvit) blir lilla. Har lært av erfaring.

Vi valgte tidløs som basisfarge i hele huset. Den er lys lys grå inn til bomull, men føles som dus hvit ellers. Det er bittelitt gult i den. Maler du den inntil noe med rødt i kan den kanskje virke grønlig, så da må du ha en annen farge som har gult og rødt i seg, a la kalk (finnes sikkert en lysere variant av denne).

Anonymkode: 83f85...baa

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har noe som helst av ferdigmalte lister/dører/møbler/stikkontakter kommer disse i bomull som har gult i seg. Maler du med helt nøytral hvit/grå uten gult ser bomull veldig skitten ut. Og den hvite/grå (for eksempel klassisk hvit) blir lilla. Har lært av erfaring.

Vi valgte tidløs som basisfarge i hele huset. Den er lys lys grå inn til bomull, men føles som dus hvit ellers. Det er bittelitt gult i den. Maler du den inntil noe med rødt i kan den kanskje virke grønlig, så da må du ha en annen farge som har gult og rødt i seg, a la kalk (finnes sikkert en lysere variant av denne).

Anonymkode: 83f85...baa

Lister, dører og møbler kommer også i klassisk hvit. 

Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Fatter ikke at noen virkelig går for grått. Som trendfarge er den snart ute og grått er ikke en farge man blir glad av.

Anonymkode: f409b...2a0

det er alltid noen av oss som liker grått hjemme, tjue år siden likt som nå, uten å følge trender. Er det kanskje vi med konstante tankekjøre som trenger minst mulig stimuli og kontraster hjemme. 

Anonymkode: db8eb...895

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig! Jeg hadde aldri i livet valgt grått, uavhengig av hva trenden var. Det var en grå vegg i leiligheten min da jeg flyttet inn. Den var jeg rask med å male om, for å si det mildt. En mer deprimerende farge enn grått skal man lete lenge etter, og kan ikke begripe at det er såpass mange som velger det. Da er det faktisk bedre med helt hvite vegger, selv om det også er trist.

Anonymkode: 706e2...d5d

Og heller ikke du lærte hjemme at om man ikke har noe positivt å bidra med så holder en munn? :klo: 

Det er ikke for sent, vet du. Gjennta for deg selv «jeg skal holde munn om jeg ikke kan bidra positivt!» en 10-12 ganger før du legger hodet på puta hver kveld. Skal nok se du blir veloppdragen til slutt. :) 

Anonymkode: 5dc61...9d0

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig! Jeg hadde aldri i livet valgt grått, uavhengig av hva trenden var. Det var en grå vegg i leiligheten min da jeg flyttet inn. Den var jeg rask med å male om, for å si det mildt. En mer deprimerende farge enn grått skal man lete lenge etter, og kan ikke begripe at det er såpass mange som velger det. Da er det faktisk bedre med helt hvite vegger, selv om det også er trist.

Anonymkode: 706e2...d5d

Unnskyld meg, men dette innlegget handler jo om at JEG vil ha grå vegger i MITT hus. Jeg spurte om råd fra folk som enten har grått hjemme eller har greie på fine gråtoner. Hvorfor i alle dager er det da relevant om du liker ikke grått eller ikke? Det er ikke du som skal bo i hjemmet mitt.

Anonymkode: fbdbf...d55

• Liker 3
Skrevet

jeg har forresten hvit poesi. Men den er veldig lys. 

Skrevet

Jeg har fargen demring i stua, gangen og på kjøkkenet og jeg er kjempe fornøyd, en farge jeg ikke blir lei av med det første 😁

Anonymkode: 5e450...6fa

• Liker 1
Skrevet

Fargen stål synes jeg er veldig fin men den er kald. Tidløs har jeg på et rom men hos oss synes jeg den har litt for mye gult i seg.

Anonymkode: da080...843

Skrevet

Nå har jeg ikke lest alle svarene.. stoppet da jeg såg morgendis og elegant i samme innlegg. Unngå for all del. Velg feks tidløs som nevnt av annen bruker til elegant. En perfekt match. Morgendis blir kald og jævlig, og elegant blir brun sammen med den.

Anonymkode: 11e2a...0cc

• Liker 2
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg har forresten hvit poesi. Men den er veldig lys. 

Hvor lys da? Så lys at den ser helt hvit ut? Ser man grønnskjæret? Og vet du om den passer til fabrikkmalte lister og sånt? Beklager mange spørsmål, men det har vært favoritten frem til nå. Er det noen som har Hvit pepper? Hvordan er den?

Takk for alle svar, setter kjempestor pris på det!

Gjest theTitanic
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fatter ikke at noen virkelig går for grått. Som trendfarge er den snart ute og grått er ikke en farge man blir glad av.

Anonymkode: f409b...2a0

Å jo. Blir aldri lei varmgrå. Den går både til brun og hvit. 

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal du ha detaljer i ferdigmalt hvitt? Type vinduer, dører og listverk?

Anonymkode: 2d569...de1

Ja, blir fabrikkmalte lister og dører. Usikker på fargen, men er sikkert bomull da som mange skriver.

Skrevet

Jeg har Kalk fra Jotun. Ser at den beskrives som å ha et hint av rødt, men det har jeg ikke sett noe til (og jeg har vinduer mot øst, sør og vest). Lun og behagelig. 

Før hadde jeg teblomst, og den var virkelig en farge som endret seg med lyset, fra grå til beige, blå og fiolett. 

Anonymkode: 3a237...a92

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lys da? Så lys at den ser helt hvit ut? Ser man grønnskjæret? Og vet du om den passer til fabrikkmalte lister og sånt? Beklager mange spørsmål, men det har vært favoritten frem til nå. Er det noen som har Hvit pepper? Hvordan er den?

Lurer på om det er hvit pepper jeg skal male over nå. Med morgendis eller hva den nå het. Den lignet ihvertfall veldig da jeg vaste rundt med Jotuns fargekart. 

Anonymkode: 98778...cbf

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

nei, ser jo nettopp lysegrå ut, og jeg ser ikke grønnskjær i den, enda jeg har en grønn vegg. Men tror den er lysere enn Morgendis, f.eks. Og det er ikke «varme» i den, det er ingen gul i den, så vidt jeg vet, og ser. Hvit pepper er kanskje den som er litt varmere.

jeg har vinduslister (og dører, og gulv lister) i bomull, fordi de er mye billigere enn klassisk hvit, og ikke er bestillingsvare. Og det plager meg ikke.

Skrevet

Ts, skal du ha bomull så unngå skumring, morgendis, nøytral og tåkedis osv..

Anonymkode: 11e2a...0cc

• Liker 2
Skrevet

Jeg har prøvd ulike gråfarger med tiden, både Morgendis, Tåkedis og Lys Antikkgrå fra Jotun. Nå har vi Antikkgrå i huset, og det er den gråfargen jeg har vært desidert mest fornøyd med! :) Ble akkurat sånn som jeg ønsket!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...