Gå til innhold

Forslag til lys grå tone til vegger i hele huset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt nytt hus og liker ikke gulaktige toner som eggeskall osv. Ønsker Derfor en lys grå som kan passe til flere andre farger. Problemet er at jeg er mest glad i kalde gråtoner, men vi ønsker kontrastvegger ellers i huset i varme toner. Så da passer det vel best med en litt varm gråtone også. Men de føles ofte litt grønne, rosa eller gule. Så jeg trenger tips! Den må ikke være for mørk. Har foreløpig sett på hvit poesi, skumring, morgendis og refleksjon. Men klarer ikke bestemme meg. Hjelp!

Anonymkode: fbdbf...d55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener jeg kjøpte Morgendis, den skal være sammen med Wisdom og Hipsterbrown. 

3FBDC9DC-862B-4256-B64C-BDD30E9C2223.jpeg

Anonymkode: 98778...cbf

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mener jeg kjøpte Morgendis, den skal være sammen med Wisdom og Hipsterbrown. 

3FBDC9DC-862B-4256-B64C-BDD30E9C2223.jpeg

Takk for svar! Morgendis er en veldig god kandidat. Vi skal ha Elegant på en vegg (eneste som er bestemt foreløpig), den ser ut til å gå litt i samme sjanger som dine. Du synes ikke den blir for blå?

Skrevet (endret)

Fargen tidløs fra jotun går igjen i hele huset mitt. Passet veldig bra med andre farger og tapeter

Endret av Hmmmmmm
  • Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Morgendis er en veldig god kandidat. Vi skal ha Elegant på en vegg (eneste som er bestemt foreløpig), den ser ut til å gå litt i samme sjanger som dine. Du synes ikke den blir for blå?

Jeg har ikke malt enda, så er ganske spent :) Jeg ville ikke ha gult eller rødt (rosa). Wisdom var det eneste jeg hadde bestemt, de to andre var etter tips fra ekspeditøren hos Jernia :) 

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har kjøpt nytt hus og liker ikke gulaktige toner som eggeskall osv. Ønsker Derfor en lys grå som kan passe til flere andre farger. Problemet er at jeg er mest glad i kalde gråtoner, men vi ønsker kontrastvegger ellers i huset i varme toner. Så da passer det vel best med en litt varm gråtone også. Men de føles ofte litt grønne, rosa eller gule. Så jeg trenger tips! Den må ikke være for mørk. Har foreløpig sett på hvit poesi, skumring, morgendis og refleksjon. Men klarer ikke bestemme meg. Hjelp!

Blågrått er fint 👍

Anonymkode: ac7f0...0c3

Skrevet

Fatter ikke at noen virkelig går for grått. Som trendfarge er den snart ute og grått er ikke en farge man blir glad av.

Anonymkode: f409b...2a0

• Liker 8
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fatter ikke at noen virkelig går for grått. Som trendfarge er den snart ute og grått er ikke en farge man blir glad av.

Malte listene mørk grå i første leiligheten jeg hadde for over 20 år siden. Jeg blir ikke glad av fargen jeg skal male over, som kan minne om hudfarge. 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er overhodet ikke opptatt av trender. Liker grått fordi det er nøytralt og går sammen med «alt». Synes det blir lunere med en lys grå tone enn helt hvitt som er alternativet. Liker som sagt ikke gule/beige toner. Spriter opp hjemmet med møbler og annet tilbehør, kontrastvegger, kunst og kanskje en tapet eller to. Blir så glad av det som bare det. Det er heldigvis ikke du som skal bo i huset mitt. ;)

TS

• Liker 2
Skrevet
28 minutter siden, Hmmmmmm skrev:

Fargen tidløs fra jotun går igjen i hele huset mitt. Passet veldig bra med andre farger og tapeter

Den ligger også i bunken her, men synes kanskje den blir litt for mørk og beige. Jeg er kjempeusikker, haha! Skal ta en titt på den på nytt imorgen i dagslys. Ser den grå ut på vegg? Takk for tips forresten!

Skrevet

Det er umulig å si hva som blir fint hos deg.

Hvor mørkt/lyst vil du gå? Jeg synes de grå fargene som heller mot beige, de greige, er de mest behagelige. Jeg synes ikke fargene uten noe varme er så fine, de blir så harde.

Hvilken farge som blir fin hos deg avhenger av hva slags gulv og interiør du har også.

Jeg synes disse fargene er veldig fine alle sammen, så gjelder det å finne riktig til dine rom. 😛

Screenshot_20200217-004048_Chrome.jpg

Skrevet (endret)
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den ligger også i bunken her, men synes kanskje den blir litt for mørk og beige. Jeg er kjempeusikker, haha! Skal ta en titt på den på nytt imorgen i dagslys. Ser den grå ut på vegg? Takk for tips forresten!

Den går ikke mot beige, det kan jeg love deg. Jeg har den på et sted rett ved siden av en tapet med mye hvit på. Da ville fargen ha sett møkkete ut. Noe den ikke gjør. Det var derfor jeg valgte den selv, nettopp fordi jeg ikke ville ha beige. 
Jeg har også fått kjøkken innredningen lakkert i den fargen. Jeg har den faktisk i nesten alle rom:)

Den beskrives av jotun som en hvitaktig grå tone. Så den er ganske lys. Så mere hvit en grå vil jeg si. Bør mikses med farger fra samme linje på fargekartet. 

Tilleggs info: Jeg har hvite lister mot tidløs fargen. Den fremstår som lysegrå der. Men på kjøkken innredningen fremstår den som rolig hvitfarge. Fordi den står alene. Egentlig veldig fin farge. Lett å sette sammen med andre farger. Har den mot st pauls blue på et rom, og så har jeg en vegg i svart glitrende treverk som den går godt mot. 

Endret av Hmmmmmm
  • Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, deg om det ;) 

Selv om grunnfargen er grå står man ganske fritt til å blande inn andre farger i interiøret, gråfarger er enkle å kombinere med andre farger! 

TS, hvis du trenger en mørk kontrastfarge er vi veldig fornøyd med Jotun Elegant. :) 

• Liker 1
Skrevet

Vi har Sommersne i et rom, har du sett på den? 

På veggen vekk fra listene ser den nesten hvit ut, så den er lysere på vegg enn fargeprøver i katalog tilsier, syns jeg. Syns også den ser langt gråere ut enn fargeprøver som ser mer greige ut, så vil beskrive den som en veldig lys, litt varm grå. 

Ellers liker jeg Skumring veldig godt. 

Skrevet

Tidløs som nevnt over er kjempefin. Den er heller ikke spesiell mørk, da den ligger på samme mørkhetsgrad som Skumring.

Anonymkode: 2d569...de1

• Liker 2
Skrevet

Skal du ha detaljer i ferdigmalt hvitt? Type vinduer, dører og listverk?

Anonymkode: 2d569...de1

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du vurdert at mange av oss ikke prioriterer hva som er trendy, og heller velger farger som vi liker selv? Og at det er mulig å bruke farget på andre ting enn møbler, eller ikke ha særlig med farger i det hele tatt (muligens sjokkerende for deg)? Alle mennesker trenger ikke masse farger rundt seg for å ikke havne i kjeller'n. 

• Liker 3
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig! Jeg hadde aldri i livet valgt grått, uavhengig av hva trenden var. Det var en grå vegg i leiligheten min da jeg flyttet inn. Den var jeg rask med å male om, for å si det mildt. En mer deprimerende farge enn grått skal man lete lenge etter, og kan ikke begripe at det er såpass mange som velger det. Da er det faktisk bedre med helt hvite vegger, selv om det også er trist.

Anonymkode: 706e2...d5d

• Liker 3
Skrevet

Pastellgrå fra jotun

Skrevet

Lys antikk grå har litt gult i seg. Den er ganske lys og passer fint i rom hvor man ikke får inn noe særlig dagslys.

Anonymkode: 07649...7e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...