AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #1 Skrevet 16. februar 2020 Skal trekke en visdomstann snart. Jeg tåler ikke "vanlig" bedøvelse med adrenalin og skal derfor få en bedøvelse som heter Citanest i stedet som er uten adrenalin. Jeg er bekymret for at den ikke skal virke like bra og at jeg derfor vil kjenne smerter (har allerede tannlegeskrekk fra før)... Er det noen her som har fått Citanest hos tannlege og som vet om det funker like bra?? Anonymkode: ecc82...8b5
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #3 Skrevet 15. oktober 2023 Slayerzum skrev (2 minutter siden): Hei, hvordan gikk dette? Jeg er ikke TS, men jeg har ingen effekt av bedøvelsen med adrenalin. Får en rekke bivirkninger av det, men lite eller ingen smertelindring. Ingen tannleger tok meg på alvor (måtte trekke flere tenner pga. regulering som barn), heller ikke når jeg nevnte dette som voksen. Fikk et par ganger som voksen også bedøvelse, men heller ingen effekt av. Så for noen år siden kom jeg til en ny tannlege, som tok dette på alvor. Da hun skulle gjøre en jobb som krevde bedøvelse ga hun meg bedøvelse uten adrenalin. Og for første gang i mitt liv forstod jeg hvorfor mange skryter av bedøvelse hos tannlege - jeg kjente absolutt ingenting av det hun gjorde. Helt fantastisk! Nå har jeg flyttet og nevnte dette til nok en ny tannlege, for å ligge i forkant i tilfelle jeg skulle trenge en større jobb og bedøvelse en gang. Den bedøvelsen jeg hadde fått som faktisk virket på meg, den er visst utgått, men han mente det var kommet en ny type som han var temmelig sikker på at jeg ville få effekt av, fordi den heller ikke inneholder adrenalin. Så langt har jeg ikke hatt behov for å teste det ut. Så min erfaring er i hvert fall at bedøvelse uten adrenalin har en fantastisk god effekt om man ikke har hatt effekt av de typene med adrenalin tidligere. Anonymkode: 8df1a...3cf
Slayerzum Skrevet 16. oktober 2023 #4 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg er ikke TS, men jeg har ingen effekt av bedøvelsen med adrenalin. Får en rekke bivirkninger av det, men lite eller ingen smertelindring. Ingen tannleger tok meg på alvor (måtte trekke flere tenner pga. regulering som barn), heller ikke når jeg nevnte dette som voksen. Fikk et par ganger som voksen også bedøvelse, men heller ingen effekt av. Så for noen år siden kom jeg til en ny tannlege, som tok dette på alvor. Da hun skulle gjøre en jobb som krevde bedøvelse ga hun meg bedøvelse uten adrenalin. Og for første gang i mitt liv forstod jeg hvorfor mange skryter av bedøvelse hos tannlege - jeg kjente absolutt ingenting av det hun gjorde. Helt fantastisk! Nå har jeg flyttet og nevnte dette til nok en ny tannlege, for å ligge i forkant i tilfelle jeg skulle trenge en større jobb og bedøvelse en gang. Den bedøvelsen jeg hadde fått som faktisk virket på meg, den er visst utgått, men han mente det var kommet en ny type som han var temmelig sikker på at jeg ville få effekt av, fordi den heller ikke inneholder adrenalin. Så langt har jeg ikke hatt behov for å teste det ut. Så min erfaring er i hvert fall at bedøvelse uten adrenalin har en fantastisk god effekt om man ikke har hatt effekt av de typene med adrenalin tidligere. Anonymkode: 8df1a...3cf Hei, takk or svar! Det virker jo veldig uprofesjonelt av tannlegen å ikke lytte til deg når du sier at bedøvelsen ikke har funket. Tannlegen skal jo pirke litt i tannkjøttet etter at bedøvelsen er satt for å forsikre seg om at den fungerer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå