Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Seboreisk eksem i hodebunnen - hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hatt det noen år. Av alle sjampoer fra apoteket er det bare Selukos som har fungert. Og den har fungert kjempebra! Men nå står hodebunn (og litt ansikt) i brann kjennes det ut som! Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre?? 

Anonymkode: 5b04f...d45

Skrevet

Jeg opplevde det samme og utviklet noe slags oversensitivitet mot først Fungoral og så Slukos. Byttet til Eucerin DermoCapillaire Calming sjampo, den er ikke like sterk men den holder likevel eksemet borte for meg. Så vil anbefale deg å prøve den. 

Anonymkode: 0bdd0...89a

• Liker 2
Skrevet

Har du vært hos lege? Jeg fikk noe som jeg smører hodebunnen med, veldig effektivt.

Anonymkode: 5a5a3...045

Skrevet

Gå til legen og be om feks betnovat. Det fungerer kjempebra. 

Jeg opplevde noe lignende som deg, at ansiktet sto i brann i tillegg til hodebunnen. Trodde det var den seboreiske eksemen, men det viste seg at jeg hadde fått rosacea. Vær obs på at det som kan brukes på seboreisk eksem IKKE skal brukes på rosacea, så anbefaler å gå til legen og få henvisning til hudlege for å være sikker. Jeg mener å ha lest at 25% av rammede får begge deler, men det er jeg veldig usikker på om stemmer så det må du ta med en stor klype salt. 

Anonymkode: 019fc...ac6

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gå til legen og be om feks betnovat. Det fungerer kjempebra. 

Jeg opplevde noe lignende som deg, at ansiktet sto i brann i tillegg til hodebunnen. Trodde det var den seboreiske eksemen, men det viste seg at jeg hadde fått rosacea. Vær obs på at det som kan brukes på seboreisk eksem IKKE skal brukes på rosacea, så anbefaler å gå til legen og få henvisning til hudlege for å være sikker. Jeg mener å ha lest at 25% av rammede får begge deler, men det er jeg veldig usikker på om stemmer så det må du ta med en stor klype salt. 

Huff. Jeg har begynt å få litt eksem på steder i ansiktet jeg ikke har hatt før. Hudlege sa tilmed for fem år siden at jeg har seboreisk eksem, perioral dermatitt og kviser. Håper jeg ikke har fått rosacea i tillegg. Orker ikke. :( 

Nå har jeg fastlegetime om en uke, så jeg skal nevne betnovat. Ikke hørt om før. 

Ellers vet jeg at sol og varme er vidundermiddel for eksemet mitt, men kan ikke reise langt vekk nå. 

ts

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er den uten resept? Ts

Nei, du må få resept..:( men det er det verdt! 

Skrevet
2 minutter siden, Caeruleus skrev:

Nei, du må få resept..:( men det er det verdt! 

OK, den er notert til neste legetime! 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, JennieB skrev:

Betnovat støttes! Ville ringt i morgen og bedt om resept. 

jeg bruker denne sjampoen https://www.myk.no/products/bodosalven-shampoo når jeg har utbrudd. Lar den virke 5 min ca, hjelper veldig. 

Tusen takk for tips! 

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff. Jeg har begynt å få litt eksem på steder i ansiktet jeg ikke har hatt før. Hudlege sa tilmed for fem år siden at jeg har seboreisk eksem, perioral dermatitt og kviser. Håper jeg ikke har fått rosacea i tillegg. Orker ikke. :( 

Nå har jeg fastlegetime om en uke, så jeg skal nevne betnovat. Ikke hørt om før. 

Ellers vet jeg at sol og varme er vidundermiddel for eksemet mitt, men kan ikke reise langt vekk nå. 

ts

Når sol og varme er vidundermiddel for eksemet ditt så vil jeg nok tro rosacea ikke er aktuelt siden sol er en stor rosaceatrigger. 

For noen år siden var jeg veldig plaget med flassende hud i nesevingene og øyenbrynene og da brukte jeg en krem jeg kjøpte som het for deksem tror jeg. Husker slagordet var "har du eksem, prøv deksem". Det fungerte faktisk ganske bra. Har ikke kjøpt det siden for har ikke vært plaget med det der, så vet ikke om den finnes enda. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når sol og varme er vidundermiddel for eksemet ditt så vil jeg nok tro rosacea ikke er aktuelt siden sol er en stor rosaceatrigger. 

For noen år siden var jeg veldig plaget med flassende hud i nesevingene og øyenbrynene og da brukte jeg en krem jeg kjøpte som het for deksem tror jeg. Husker slagordet var "har du eksem, prøv deksem". Det fungerte faktisk ganske bra. Har ikke kjøpt det siden for har ikke vært plaget med det der, så vet ikke om den finnes enda. 

Jeg har en krem jeg fikk fra hudlege for eksemet i ansiktet. Den fungerer fint som vedlikehold. Dactacort. Ellers sa hudlegen at selv om de fleste blir verre av sol, så virker det motsatt for noen få. Så sterk sol i tropene virker som en kur for meg faktisk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...