Gå til innhold

Svigers skilles

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hei! 
Må bare få luftet dette.... 
Mine svigerforeldre går for tiden gjennom en skilsmisse. Svigermor (som var den som ville ut av forholdet) flyttet ut ganske fort, og legger skylden på sin (eks)mann at forholdet tok slutt. Hennes tre sønner med kjærester tar svigermors side og nekter og snakke med faren sin. 
Selv har jeg alltid likt min svigerfar, da han er snill og hjelpsom, og vil gjerne holde kontakten og besøke han, men er redd for reaksjonene fra andre i svigerfamilien. 

Er det noen som har noen råd?

COPYRIGHT 2020 SI DET MED ORD - EN TJENESTE LEVERT AV MENTAL HELSE. ALL RIGHTS RESERVED.ANSVARLIG REDAKTØR: LENE PETTERSEN
Til forsiden

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trist med isfront. Må man ta sider altså? Så vondt for svigerfar da. Kandje dere kan være voksne og holde kontakt med begge?

Anonymkode: f235b...517

• Liker 3
Skrevet

Mener de at han har gjort noe veldig galt? Siden de tar avstand på den måten.. Virker jo veldig dramatisk?

• Liker 1
Skrevet

Du gjør som du vil, Ts. Skal en gå rundt og tekkes folk som er av typen som blir sinna og bruker ekle hersketeknikker for å få menneskene rundt dem til å gjøre som de vil ... ja, da blir livet veldig begrenset og trist. Særlig siden folk som herser med deg er dårlige folk å omgåes.

I beste fall gjør du mennesker som liker å herse med andre så sinna at de ikke snakker med deg. Og da er jo livet på sitt beste.

Anonymkode: 96759...cf9

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trist med isfront. Må man ta sider altså? Så vondt for svigerfar da. Kandje dere kan være voksne og holde kontakt med begge?

Anonymkode: f235b...517

Jeg synes det er vanskelig å gå imot svigermor og min kjæreste.. men kanskje det roer seg..

Skrevet
7 minutter siden, Caeruleus skrev:

Mener de at han har gjort noe veldig galt? Siden de tar avstand på den måten.. Virker jo veldig dramatisk?

Tror det har bygget seg opp over tid, og det har vært opp og ned lenge.... men vet ikke helt grunnen til at begeret rant over. 
Skyld/ ikke skyld, så føler jeg svigerfar er så alene...

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville sagt at det var en sak dem imellom, og at ingen av dem har gjort meg noe. Derfor vil jeg ikke ta side, men behandle begge som før. 

Noen må jo være voksen her.... 

Anonymkode: 146a4...26d

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville sagt at det var en sak dem imellom, og at ingen av dem har gjort meg noe. Derfor vil jeg ikke ta side, men behandle begge som før. 

Noen må jo være voksen her.... 

Anonymkode: 146a4...26d

Takk for råd! :)

Skrevet

Dette må du ta med din samboer/kjæreste/mann. Det er han som må styre dette foreløpig. Fortell ham hva du føler og ønsker, men i en så tidlig fase må du ikke blande deg og lage mer drama. Det er mannen din du må støtte og forstå her. Forstår du ikke, og er uenig i måten han håndterer det på, må du si det, og forklare ditt synspunkt, som er sett mer utenfra, og kanskje mer objektivt. Men ikke nødvendigvis riktig. Ikke gå bak mannens rygg her, det er han som evt mister en far, uansett mister han foreldrene sine slik han kjenner dem og har oppvokst med dem. Det er ikke først og fremst du som mister en koselig svigerfar, og fokus bør ikke ligge der. 
Men i samtaler forsøke å få ham til å se svigerfars side av saken også kan være nyttig og hjelpsomt. 
Uansett er det nok enormt med følelser i familien, følelser du ikke har. 

Anonymkode: 11ff1...987

• Liker 2
Skrevet

Dette er det din mann som styrer.

Du kan være sparringspartner, og utfordre hans meninger. Men det er utrolig ufint av deg å ta kontakt mot hans vilje, selv om du føler det er rett ovenfor svigerfar. 

Anonymkode: da70e...609

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...