Gå til innhold

Familien min har tv’n på fullt volum,men jeg vil ha normal lyd.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er på vinterferie med barna mine hos foreldrene mine,og der er også søsteren min.Problemet er at min far er tunghørt men vil ikke bruke høreapparat,så han har tv på veldig høyt og min søster er også tunghørt påstår hun😀og liker også tv på full guffe.Vi klarer ikke å være i stuen sammen med de fordi det er ubehagelig høy lyd,og jeg og barna sitter for oss selv i en annen stue selv om vi har lyst å se på tv.Jeg sier til min far og min søster at det er terror for ørene å høre på så høy lyd og at de må skaffe seg høreapparat,men da blir spesielt min søster irritert og sur og sier at vi trenger ikke å komme hjem på ferie hvis vi ikke tåler lyd.Det er nesten kinolyd volum i stuen...Er det jeg som er rar eller min far og søster som ikke forstår at det er plagsomt for oss andre med så høy lyd?

Endret av Anne 69
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun har ikke noe med om du skal hjem på ferie, hun kan passe sine egne saker. 

Din far derimot, er ikke så mye å gjøre ved. Ta ham med til legen for å sjekke hørsel. Eller ta på dere hørselvern..

Anonymkode: 2d26b...eff

• Liker 1
Skrevet

Kan han sette på teksting i stedet? Både NRK og TV2 har tekst. NRK på 777 (NRK1), 444 (NRK2), (NRK3). TV2 på 222. TV3 på 333 og TVNorge på 299.

Han (de) vil få et mye lettere liv hvis han skaffer seg høreapparater, og det er lurt å begynne med det tidlig, så venner hjernen seg raskere til lydbildet.

Anonymkode: 4cea7...0d2

• Liker 2
Skrevet

Det er så typisk eldre menn. Dårlig hørsel, nekter plent å innrømme det, og har tv'en på jordskjelv døgnet rundt. 

Min bestefar har vært ekstrem på dette, og nå har min far begynt på samme viset! Jeg er attpåtil sensitiv for støy, så jeg klarer knapt å gå på besøk til noen av dem. 

Min bestefar fikk seg et bluetooth headsett som var koblet til tv'en som han tok på når han måtte høre (nyhetene f.eks). Da stengte han samtidig annet lyd ute, og kunne derfor asosialisere seg, noe som passet han bra! 

Hvordan jeg skal løse gåten med min far vet jeg ikke. For han tror han er sprek som en 20 åring, med hørsel som en tenåring. 

Anonymkode: 54018...940

• Liker 3
Skrevet

Kan legge til at høreapparater styres lett som en plett med app i dag. Det finnes også små enheter som streamer lyden fra TV direkte til høreapparatene, så han kan få lyden rett i ørene.
Med iPhone går for øvrig all telefonlyd, samtaler, musikk, lydbok etc. med blåtann rett fra telefonen til ørene. 

• Liker 1
Skrevet

Det er foreldrene dine sitt hjem og det er de som bestemmer hvordan ting skal være i deres eget hus.

Anonymkode: d1b4a...e7f

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er foreldrene dine sitt hjem og det er de som bestemmer hvordan ting skal være i deres eget hus.

Anonymkode: d1b4a...e7f

Dette.

Anonymkode: a6904...129

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er så typisk eldre menn. Dårlig hørsel, nekter plent å innrømme det, og har tv'en på jordskjelv døgnet rundt. 

Min bestefar har vært ekstrem på dette, og nå har min far begynt på samme viset! Jeg er attpåtil sensitiv for støy, så jeg klarer knapt å gå på besøk til noen av dem. 

Min bestefar fikk seg et bluetooth headsett som var koblet til tv'en som han tok på når han måtte høre (nyhetene f.eks). Da stengte han samtidig annet lyd ute, og kunne derfor asosialisere seg, noe som passet han bra! 

Hvordan jeg skal løse gåten med min far vet jeg ikke. For han tror han er sprek som en 20 åring, med hørsel som en tenåring. 

Anonymkode: 54018...94

Han har ikke smarttlf dessverre.. Og tv'n har ikke input for hodetlf, så jeg må nok finne frem øreproppene ☺️

Ts. 

Anonymkode: 845d8...20f

Skrevet
På 17.2.2020 den 16.33, AnonymBruker skrev:

Kan han sette på teksting i stedet? Både NRK og TV2 har tekst. NRK på 777 (NRK1), 444 (NRK2), (NRK3). TV2 på 222. TV3 på 333 og TVNorge på 299.

Han (de) vil få et mye lettere liv hvis han skaffer seg høreapparater, og det er lurt å begynne med det tidlig, så venner hjernen seg raskere til lydbildet.

Dette er min tanke og, så kanskje alle parter kunne møtes på midten :)

Anonymkode: 2ee53...0c8

Skrevet

Om du ikke har noe valg -vått dopapir som propper i ørene funker fjell!

Anonymkode: 278df...730

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...