AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #1 Skrevet 16. februar 2020 Hvis nabohuset lå ute for salgs, ville du da ha grepet muligheten og tenkt, Yes, nå blir det fint å komme nesten hjem? Ville du tenkt at det ville blitt for nært, og at foreldrene dine ville hatt en del kontroll over hva du gjorde? Jeg kunne ikke tenke meg det, selv om det hadde vært ok med tanke på hundepass, hvis jeg plutselig måtte dra et sted. Men blir de gamle og dårlige til bein, så ville jeg kanskje fått en del ekstra oppgaver enn søsken som bor i samme by, men lengre unna. Jeg kjenner noen som har gjort det, og lurer på om de fortsatt står for det, ti år senere? Hvor går din grense der? Hvor nær er du foreldrene dine? Anonymkode: 1a6e1...d84
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 16. februar 2020 #2 Skrevet 16. februar 2020 Nei det hadde jeg aldri orket, ville ikke hatt de i samme bydel engang.
solmåneogstjerner Skrevet 16. februar 2020 #3 Skrevet 16. februar 2020 (endret) Nei nei nei. Har et greit forhold til dem men ville ikke bodd så nærme. Ikke i gåavstand heller. Såpass langt borte at man ringer før man kommer og at man ikke har felles nærbutikk, men likevel såpass nære at man ikke trenger å sove over hos hverandre. Jeg bor 25 min (med bil) unna dem nå og i en annen by, og det er helt perfekt. Endret 16. februar 2020 av solmåneogstjerner 8
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #5 Skrevet 16. februar 2020 Jeg bor i generasjonsbolig med mamma. Så ja. Absolutt. Elsker å ha familien nær. Anonymkode: 71f4e...c97 10
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #6 Skrevet 16. februar 2020 Nei, foreldrene mine er skilt og bor ikke i nærheten av hverandre, så det er fysisk umulig for meg å bo ved siden av dem begge. Anonymkode: 0f9ea...93a 2
Gjest LaptopPute Skrevet 16. februar 2020 #7 Skrevet 16. februar 2020 Aldri i verden, de er altfor nysgjerrige. Kan ikke bo i samme by en gang, de kommer rett på døra og ser inn vinduene før de prøver håndtaket. Banker ikke på en gang.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #8 Skrevet 16. februar 2020 Tja, det kunne jeg nok. Mannen hadde vært veldig begeistret, han har faktisk forslått å flytte i nærheten av dem, men jeg har sagt nei av andre årsaker. Foreldrene mine er ålreite. De er verken invaderende eller kontrollerende. De de hjelpsomme, men jeg tror allikevel at vi er bedre venner med litt avstand. Anonymkode: be72e...f95 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #9 Skrevet 16. februar 2020 Nei, det kunne jeg ikke tenkt meg. Kunne gjerne hatt de i gangavstand, men litt space og privatliv vil jeg ha. Har et godt forhold og ingenting å skjule😂, men de er litt nysgjerrige og har lett for å bry seg med stort og smått. Så det hadde ikke vært no for meg. Anonymkode: cc1dd...3c1 4
Chiyo Skrevet 16. februar 2020 #11 Skrevet 16. februar 2020 (endret) Ja, absolutt. Jeg er veldig glad i gaten jeg vokste opp i, og det er en fin plass å bo hvis du har barn. Jeg vokste opp i et ganske trygt å fint område. Det er ikke spesielt bråkete, ingen sure naboer, og jeg har flere slektninger som bor i samme gate. Det er et veldig godt miljø, og jeg trives med familien min. Edit: Men jeg ville alltid låst døren slik at folk ikke bare gikk rett inn. Endret 16. februar 2020 av Chiyo 4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #12 Skrevet 16. februar 2020 Jeg bor 20 min med bil/40 min med kollektiv unna. Det fungerer greit. Vi kan sees to ganger i måneden og trå til ved behov. Anonymkode: 22646...b82 3
Gjest Forumhei Skrevet 16. februar 2020 #13 Skrevet 16. februar 2020 Ja!! De gir så f i hva andre foretar seg og er bortreist hele tiden! Hadde vært drømme nabo.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #14 Skrevet 16. februar 2020 Hm, min far ja, det hadde vært hyggelig at barna kunne løpt bort på besøk. Min mor, tviler, hun er veldig ivrig på å fortelle folk hvordan de skal leve sitt liv, etter hennes fasit. Oppdragelsen tar aldri slutt. Så det ville blitt slitsomt. Humørsyk er hun og. Så best å ikke se over til hverandre. Anonymkode: 629fd...a56 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #15 Skrevet 16. februar 2020 Ja, hvis det var i gaten jeg vokste opp så! Men ville nok tatt en ordentlig prat om grenser og nysgjerrighet i forhold til besøk osv... Hadde vel vært best å hatt noen hus imellom, slik at vi ikke hadde direkte innsyn til hverandre. Anonymkode: 767b0...908 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #16 Skrevet 16. februar 2020 Ikke nabohuset men i samme strøk kanskje... Anonymkode: 8ca04...d4c 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #17 Skrevet 16. februar 2020 Ja, det hadde vært veldig fint tror jeg. Vi bor 3 timer fra hverandre nå, og jeg savner de ofte. Hadde vært veldig fint for sønnen min å få være mer sammen med de også. Bor på samme gårdstun som mannens foreldre, og det er stort sett uproblematisk, når jeg fikk satt litt grenser, for det må man ha. Jeg håper sønnen min vil bo på gården sammen med oss når han blir voksen.. Anonymkode: 68d57...a55 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #18 Skrevet 16. februar 2020 Bor i nabohuset faktisk. De legger seg ikke opp i hva vi gjør, synes det fungerer veldig bra. Bodd sånn 6-7 år nå. Det er perfekt for barna, foreldrene mine er hjelpsomme men ikke invaderende. Med tanke på når de blir eldre så har jeg uansett ingen søsken å dele ansvaret med, da søsteren min bor veldig langt unna og har dårlig helse. Anonymkode: c1ad7...2a2 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #19 Skrevet 16. februar 2020 Pappa. Ja. Mamma. Nei. Anonymkode: f900d...d09 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #20 Skrevet 16. februar 2020 Nei. Greit å få litt privatliv. Vil også overlate eventuelt stell til det offentlige. Håper selvfølgelig de slipper det, og får være friske i alderdommen. Anonymkode: 3f6bb...39d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå