Gå til innhold

Hvordan sender man en anonym bekymringsmelding til Barnevernet?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sterk følelse på at en liten gutt blir utsatt for seksuelle overgrep av sin far!😔

Men bor på et lite sted så kan fort få et helvete selv, om det kommer frem at jeg har sendt denne meldingen, ergo tør jeg ikke ringe Barnevernet!

Hvordan melder man anonymt, uten å bli personlig involvert!?

Kun seriøse svar her, på forhånd takk?!?

Anonymkode: 07be5...e86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo prøve å bruke google?

Anonymkode: b2db6...a76

• Liker 4
Skrevet

Gå inn på siden til ditt lokale barnevern å les der.  Det står.

Anonymkode: 35a21...eba

• Liker 3
Skrevet

sende brev i posten?

Anonymkode: 10994...e2a

Skrevet

Sterk følelse? Du har tenkt å komme medlem alvorlig anklage. Håper du har litt mer enn en «følelse».

Du kan sikkert være anonym, men den «mistenkte» har også rettigheter og når anklagen er så alvorlig er det vel en god sjanse at han får vite din identitet. 
Når du melder bekymring, henter de familie og avhører barn og foreldre på hver sin kant. Barn blir avhørt av politiet på nærmeste barnehus, foreldre på politistasjonen.

Etter min mening bør anklager om vold og overgrep meldes direkte til politiet, ikke BV.

Anonymkode: b4762...b80

• Liker 6
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Sterk følelse? Du har tenkt å komme medlem alvorlig anklage. Håper du har litt mer enn en «følelse».

Du kan sikkert være anonym, men den «mistenkte» har også rettigheter og når anklagen er så alvorlig er det vel en god sjanse at han får vite din identitet. 
Når du melder bekymring, henter de familie og avhører barn og foreldre på hver sin kant. Barn blir avhørt av politiet på nærmeste barnehus, foreldre på politistasjonen.

Etter min mening bør anklager om vold og overgrep meldes direkte til politiet, ikke BV.

Anonymkode: b4762...b80

Her skal alltid tvil og følelser komme barnet til gode. Du anbefaler noen til og ikke melde!?

Anonymkode: ac8f7...789

• Liker 16
Skrevet

På skjemaet jeg finner på nett, må man signere med fullt navn?!  Akkurat det jeg ikke ønsker her..

Skrevet

Bruk fiktivt navn! Eller send Mail til kommunen fra falsk e-post  adresse Og be de videresende til bv. Men vær 100% sikker før du faktisk går ut med sånne beskyldinger 

Skrevet

Du skaffer deg en kryptert e-post. Fra den sender du en melding. Pass på at meldingen er på normert norsk (ikke dialekt) og at du ikke bruker ord, vendinger, utrykk eller annet som kan spores tilbake til deg. Skriver du til vanlig på bokmål - benytt nynorsk. Skriver du vanligvis nynorsk - benytt bokmål. Er du ordentlig paranoid; oversett teksten til engelsk og tilbake til norsk via Google.

Når du beskriver grunn for bekymring må du ikke beskrive situasjoner eller hendelser der mindre enn 10 personer var til stede.

Jeg antar at når behovet for å være anonym er stort så er dette fordi samfunnet er så lite at alle kjenner alle og til og med barnevernet lekker info til egne kontakter. Type under 3-5000 innbyggere. Slike samfunn kan bli så pill råtne at jeg ville ha vurdert å flytte før jeg meldte. Noen av dem praktiserer hevn av en type resten av oss sluttet med i middelalderen. Og da lar men ikke barn vokse opp der.

Anonymkode: a6aad...077

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Bruk fiktivt navn! Eller send Mail til kommunen fra falsk e-post  adresse Og be de videresende til bv. Men vær 100% sikker før du faktisk går ut med sånne beskyldinger 

To små barn på samme skole som jeg har et nært forhold til har fortalt meg at de har blitt utsatt for seksuelle handlinger av dette barnet, og blitt truet etterpå til å ikke fortelle om det til noen, så ja er ganske sikker i min sak her!! Om at barnet som utfører disse handlingene ikke har det bra hjemme..😔

Men finner ikke ut hvordan det er mulig å få sendt en bekymring til BV for dette barnet, uten å måtte stå frem selv..

Ts..

• Liker 1
Skrevet

Du kan sende inn anonymt tips til politiet på politiet.no

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

To små barn på samme skole som jeg har et nært forhold til har fortalt meg at de har blitt utsatt for seksuelle handlinger av dette barnet, og blitt truet etterpå til å ikke fortelle om det til noen, så ja er ganske sikker i min sak her!! Om at barnet som utfører disse handlingene ikke har det bra hjemme..😔

Men finner ikke ut hvordan det er mulig å få sendt en bekymring til BV for dette barnet, uten å måtte stå frem selv..

Ts..

Kontakt politiet anonymt. Så tar politiet seg av det. Jeg spyr av jævler som misbruker barna sine!!!!!!!!

Anonymkode: cf5a0...a8e

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Når du beskriver grunn for bekymring må du ikke beskrive situasjoner eller hendelser der mindre enn 10 personer var til stede

Hva mener du med dette?!

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Håpefull2020 said:

Du kan sende inn anonymt tips til politiet på politiet.no

Da må jeg jo i så fall sende tips fra en annen PC enn min egen, tar politiet 30 sek å finne min vanlige IP adresse og hvem jeg er..

Men godt tips her, takk!!

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da må jeg jo i så fall sende tips fra en annen PC enn min egen, tar politiet 30 sek å finne min vanlige IP adresse og hvem jeg er..

Du kan feks dra på biblioteket å låne data der:) lykke til, håper de tar tak i det så fort som mulig. Evnt så kan du sende brev til barnevernet

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en sterk følelse på at en liten gutt blir utsatt for seksuelle overgrep av sin far!😔

Men bor på et lite sted så kan fort få et helvete selv, om det kommer frem at jeg har sendt denne meldingen, ergo tør jeg ikke ringe Barnevernet!

Hvordan melder man anonymt, uten å bli personlig involvert!?

Kun seriøse svar her, på forhånd takk?!?

Ved en slik misstanke er en klem bv rett instans, det er en politi sak.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vpn

Skrevet

Jeg håper at hvis noen jævler føler seg truffet av HI at de skjelver nå!!

Anonymkode: cf5a0...a8e

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts..

Du kan og gå via et annet bv/politi kontor om du er redd for represalier

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...