Basementart Skrevet 9. juni 2005 #1 Del Skrevet 9. juni 2005 Jeg våknet tidlig i morges med utrolig vondt i halsen når jeg svelger, bare på venstre side. Gjør også vondt i venstre øre når jeg svelger... Problemet er at jeg skal reise til Hellas på Søndag og vil gjerne bli kvitt dette til da? Noen gode råd? Sitter på jobb og har ikke muligheten til å ligge under dyna med en kopp varm te (selv om det er det jeg har mest lyst til ) Har Dekadin halstabeletter, Doc og noe varmt å drikke... Annet? C-vitamin sjokk tenkte jeg på, men vil det fungere? og hvor mye C-vitaminer bør jeg i så fall ta? Hjeeeelp! :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Basementart Skrevet 9. juni 2005 Forfatter #2 Del Skrevet 9. juni 2005 Ingen som har råd? *dytte litt opp igjen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 9. juni 2005 #3 Del Skrevet 9. juni 2005 Dessverre har jeg liten trøst å gi, annet enn å ta tiden til hjelp. C-vitaminsjokk og hvitløk har dessverre liten effekt når virus/bakterier har fått fotfeste; det er lurest i en fase der man ennå ikke er blitt syk, for å styrke immunforsvaret. Samboeren min sverger til solhatt, hvis du da klarer å få det ned. (Jeg har selv vært syk i to uker nå, og er rimelig lei :-? ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 9. juni 2005 #4 Del Skrevet 9. juni 2005 På apotek og enkelte vanlige butikker får du kjøpt "Repsils Zink Defense". De skal suges langsomt. Når jeg kjenner en begynnende vond hals tar jeg i alle fall en i timen, og det har alltid hjulpet bortsett fra den ene gangen det viste seg at det var halsbetennelse jeg brygget på. De andre typene Repsils virker ikke like bra. De er litt vanskelige å få tak i, så jeg sørger alltid for å ha en pakke i huset. Jo tidligere man starter jo bedre. Du får forresten ånde som kan drepe en elefant av de tablettene, men det er en grei pris å betale når de faktisk hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 9. juni 2005 #5 Del Skrevet 9. juni 2005 Gurgle saltvann, det hjelper godt! Solhatt er også veldig bra. Smaker pyton, men det er jo bare snakk om 15-20 dråper, bland det ut i noe godt å drikke så svelger du det ned på én slurk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 9. juni 2005 #6 Del Skrevet 9. juni 2005 Gurgle saltvann' date= det hjelper godt! Solhatt er også veldig bra. Smaker pyton, men det er jo bare snakk om 15-20 dråper, bland det ut i noe godt å drikke så svelger du det ned på én slurk. Saltvann er også fint ja, men solhatt har ingen effekt. Man trodde et forskningsprosjekt hadde bevist effekten av solhatt, men etter at ingen andre kunne finne samme positive virkning har det første prosjektet blitt gått nærmere etter i sømmene, og det har vist seg at de brukte dårlige forskningsmetoder og at resultatene derfor ikke er pålitelige. Den eneste mulige effekten er altså placeboeffekten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 9. juni 2005 #7 Del Skrevet 9. juni 2005 Placeboeffekten er da også en effekt. Om jeg blir fortere frisk, så er det det samme for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. juni 2005 #8 Del Skrevet 9. juni 2005 Varmt vann med sitron. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Basementart Skrevet 9. juni 2005 Forfatter #9 Del Skrevet 9. juni 2005 På apotek og enkelte vanlige butikker får du kjøpt "Repsils Zink Defense". De skal suges langsomt. Når jeg kjenner en begynnende vond hals tar jeg i alle fall en i timen, og det har alltid hjulpet bortsett fra den ene gangen det viste seg at det var halsbetennelse jeg brygget på. De andre typene Repsils virker ikke like bra. De er litt vanskelige å få tak i, så jeg sørger alltid for å ha en pakke i huset. Jo tidligere man starter jo bedre. Du får forresten ånde som kan drepe en elefant av de tablettene, men det er en grei pris å betale når de faktisk hjelper. Smaker de dårlig? Tenkte å ta en tur til apoteket i lunsjen så jeg kan jo se om de har noen sånne. Takk for råd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Basementart Skrevet 9. juni 2005 Forfatter #10 Del Skrevet 9. juni 2005 Varmt vann med sitron. Det kan jeg prøve! Takk skal du ha :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 9. juni 2005 #11 Del Skrevet 9. juni 2005 Smaker de dårlig? Tenkte å ta en tur til apoteket i lunsjen så jeg kan jo se om de har noen sånne. Takk for råd Neida, smaken er grei nok. Ikke kjempegod, men helt OK. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Basementart Skrevet 9. juni 2005 Forfatter #12 Del Skrevet 9. juni 2005 Ok, det var bra, jeg takler nemlig dårlig ting som smaker vondt. NÅ skal jeg traske ut i min høyst etterlengtede lunsjpause og gå på apoteket.. Ikke at jeg har fått jobbet så mye i dag da, bare sittet her og knotet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 9. juni 2005 #13 Del Skrevet 9. juni 2005 Varm melk med honning i pleier å hjelpe meg. God bedring og god tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 9. juni 2005 #14 Del Skrevet 9. juni 2005 Kok sitron og ingefær. Masse av det... Smaker nokså godt til og med Ikke for å være pessimistisk, men jeg får alltid vondt i halsen noen dager før jeg blir forkjølet. No return.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Basementart Skrevet 9. juni 2005 Forfatter #15 Del Skrevet 9. juni 2005 Susanne: Har det på samme måten, sukk, men til Hellas skal jeg uansett, får bare gjøre det beste utav det. Vært på apoteket nå, fikk ikke tak i de repsilsene som jeg ble anbefalt men kjøpte noen med solhatt og c-vitamin.. Så får vi håpe på det beste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest urtepurte Skrevet 9. juni 2005 #16 Del Skrevet 9. juni 2005 Kjøp Urte Pensil på helsekosten. Den er utrolig effektiv ! God bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Basementart Skrevet 10. juni 2005 Forfatter #17 Del Skrevet 10. juni 2005 Bare en liten oppdatering; da halsen bare ble verre og verre i går så dro jeg til legen, der fikk jeg påvist virus og går nå på pensilin, men takk for hjelpen alle sammen. Nå virker forhåpentlig pensilinen litt til jeg reiser på søndag - for det begynner vel å virke ganske kjapt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hallo Skrevet 10. juni 2005 #18 Del Skrevet 10. juni 2005 Er du sikker på at det ble påvist virus og ikke bakterie? Man har ikke mulighet til å påvise virus så vidt jeg vet, og pencillin virker ikke mot virus. Bakterier derimot hjelper penicillin raskt mot. I halsen kan man få en infeksjon med streptokokker. Det var ikke det legen fant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Basementart Skrevet 10. juni 2005 Forfatter #19 Del Skrevet 10. juni 2005 Er du sikker på at det ble påvist virus og ikke bakterie? Man har ikke mulighet til å påvise virus så vidt jeg vet, og pencillin virker ikke mot virus. Bakterier derimot hjelper penicillin raskt mot. I halsen kan man få en infeksjon med streptokokker. Det var ikke det legen fant? Vel, de tok i alle fall en blodprøve og jeg fikk en resept på pencilin. Sånn jeg forstod det så var det noe virus greier men samme kan det egentlig være for jeg har begynt på kuren og allerede begynt å bli mye bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå