Gå til innhold

Skal på bryllup? Skal ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Venninnen min har invitert meg på bryllup vi har hvert venner i over ti år. De tre siste årene har jeg ikke møtt venninnen min selv om hun bor i samme by som meg. 

Jeg har bedt henne med ut på ting og hjem hos meg, siden jeg og samboeren har kjøpt hus for to år siden. Hun har ignorerer meg hele tiden. 

Og nå har hun inviternert meg på bryllupet sitt. Har ikke så lyst til å dra 😕

Anonymkode: e51cd...b4b

Videoannonse
Annonse
Gjest theTitanic
Skrevet

Si at du er opptatt. Om hun har ignorert dine invitasjoner de siste tre år så ser jeg ikke poenget. Hadde det vært snakk om at du hadde invitert henne to-tre ganger og at hun har forklart hvorfor hun ikke kunne komme akkurat da så hadde det blitt litt annerledes, men hun burde egentlig likevel da hatt et annet forslag til å treffes. 

Skrevet

Det koster mye penger å invitere folk i bryllup. Det gjør man ikke bare for gøy. Kanskje hun ser annerledes på forholdet deres. Synes du skal ha et åpent sinn med en positiv innstilling og snakke med henne, si at du ikke hadde forventet invitasjon og hvorfor. På en ydmyk og forklarende måte.

Eller du kan bare la være. Penger spart for brudeparet. 

Anonymkode: 89c77...0ae

• Liker 8
Skrevet

Jeg skal gifte meg i sommer og har ikke invitert den vennen jeg har kjent fra jeg var to år gammel. Vi er nå i 40årene og jeg har ingen kontakt med henne. Jeg hadde ikke møtt i hennes bryllup heller

Anonymkode: 74d5b...e4a

Skrevet

Hvor i landet sier man på bryllup?

Anonymkode: 6a66c...15f

• Liker 7
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man gjør ikke det. 

• Liker 4
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Hei. Venninnen min har invitert meg på bryllup vi har hvert venner i over ti år. De tre siste årene har jeg ikke møtt venninnen min selv om hun bor i samme by som meg. 

Jeg har bedt henne med ut på ting og hjem hos meg, siden jeg og samboeren har kjøpt hus for to år siden. Hun har ignorerer meg hele tiden. 

Og nå har hun inviternert meg på bryllupet sitt. Har ikke så lyst til å dra 😕

Anonymkode: e51cd...b4b

Det er jo to alternativer her, enten drar du eller ikke. Det er lov å takke nei. :)

Tenker også det kan være to grunner til at hun inviterer deg. Ofte så er bryllup en anledning der man inviterer de man ønsker å ha med videre i livet sitt. Kanskje venninna di anser at dere har mistet kontakten og ønsker å signalisere at hun vil ta opp denne igjen. Eller så tenker jeg at grunnen kan være at venninna di rett og slett har litt få venner og inviterer de hun har. Hvordan er hun som type? Vil du ha henne i livet ditt videre? 

Anonymkode: 1d8d8...1db

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde nok takket nei. Kanskje hun ønsker seg et stort bryllup med mange folk og mange gaver. Du får uansett ikke mye tid til å snakke med henne i bryllupet, og reparere vennskapet der. Hvis du ikke ønsker å investere litt godvilje og tid for å ta opp tråden i vennskapet igjen, ville jeg takket nei, og funnet på en unnskyldning.

Anonymkode: fa6e8...d50

Skrevet
På 16.2.2020 den 20.30, AnonymBruker skrev:

På samme sted som man skriver hvert når man mener vært. 

Anonymkode: b3da0...d11

• Liker 3
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

På samme sted som man skriver hvert når man mener vært. 

Anonymkode: b3da0...d11

Godt poeng, du er hveldi flink. 

Anonymkode: 89c77...0ae

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...