AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #21 Del Skrevet 16. februar 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så overflødig protein fra kosstilskudd tisser man ut, men gjelder det overflødig protein fra biff også? DA snakker vi dyr urin i allefall 😂👌 Bra herr Gynt orker å forklare, men spørst om informasjonen blir tatt opp, blir vel uansett bare tisset ut igjen 😅 Anonymkode: fe963...f42 Fuck logic 🤣🤣🤣 Anonymkode: fe446...101 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pierre Gynt Skrevet 16. februar 2020 #22 Del Skrevet 16. februar 2020 For de spesielt interesserte så har jeg regna ut kalorier i proteinisolat og proteinkonsentrat, og satt det opp mot pris. Slik endte det: Medregna det lille som er av fett og karbo i pulverne: Myoprotein (isolat): 4,4 kcal pr g. protein i shaken: 131 kcal på en shake med 30 g protein Bodylab (konsentrat): 5,1 kcal pr. g. protein i shaken: 154 kcal på en shake med 30 g protein Prisforskjell: 12,5 kr vs 7,7 kr. pr shake med 30 g proteiner (forutsatt at man har kjøpt 3 kg pulver av hver). Det må sies at myoprotein er halvparten kasein, som er mye dyrere, så ikke helt fair å sammenligne i pris. Men det hadde uansett sett stygt ut for andre rene myseisolat også. Som en bonus slenger jeg inn pris på proteiner fra "vanlig mat": 30 g fra mager cottage cheese: 17,7 kr 30 g fra q-sjokomelk: 27 kr 30 g fra kyllingfilet (mellomstor pakke): 15,8 kr. Hvem var det som sa at det var dyrt med proteinpulver? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunset90 Skrevet 16. februar 2020 #23 Del Skrevet 16. februar 2020 (endret) \ 8 minutter siden, Pierre Gynt skrev: For de spesielt interesserte så har jeg regna ut kalorier i proteinisolat og proteinkonsentrat, og satt det opp mot pris. Slik endte det: Medregna det lille som er av fett og karbo i pulverne: Myoprotein (isolat): 4,4 kcal pr g. protein i shaken: 131 kcal på en shake med 30 g protein Bodylab (konsentrat): 5,1 kcal pr. g. protein i shaken: 154 kcal på en shake med 30 g protein Prisforskjell: 12,5 kr vs 7,7 kr. pr shake med 30 g proteiner (forutsatt at man har kjøpt 3 kg pulver av hver). Det må sies at myoprotein er halvparten kasein, som er mye dyrere, så ikke helt fair å sammenligne i pris. Men det hadde uansett sett stygt ut for andre rene myseisolat også. Som en bonus slenger jeg inn pris på proteiner fra "vanlig mat": 30 g fra mager cottage cheese: 17,7 kr 30 g fra q-sjokomelk: 27 kr 30 g fra kyllingfilet (mellomstor pakke): 15,8 kr. Hvem var det som sa at det var dyrt med proteinpulver? Proteintilskudd kan være rimelig og tidsbesparende, og forenklende. Noen liker og bruke det, andre er mer fan av kun ren mat. smaken er som baken. Endret 16. februar 2020 av Sunset90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pierre Gynt Skrevet 16. februar 2020 #24 Del Skrevet 16. februar 2020 Akkurat nå, Sunset90 skrev: \ Proteintilskudd kan være rimielig og tidsbesparende. Noen liker og bruke det, andre er mer fan av kun ren mat. smaken er som baken. Litt av problemet ligger jo i at man ser på proteinpulver som noe annet enn "ren mat". Det er det jo ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunset90 Skrevet 16. februar 2020 #25 Del Skrevet 16. februar 2020 (endret) 4 minutter siden, Pierre Gynt skrev: Litt av problemet ligger jo i at man ser på proteinpulver som noe annet enn "ren mat". Det er det jo ikke. Det tror jeg er en stridsøks som aldri kan bli begravet😆 Endret 16. februar 2020 av Sunset90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jr.Garcon Skrevet 16. februar 2020 #26 Del Skrevet 16. februar 2020 (endret) 4 timer siden, Rytz skrev: Har kjøpt Whey Tech, og skjønner ikke helt hvor mye pulver jeg skal bruke. Står bakpå at jeg skal mixe 45 gr pulver med 2 dl vann. På bilde står det 2 kopper + 2 dl vann, men koppen er 60 ml. Det blir jo fader meg 120 ml med to kopper da. Tilsvarer ikke 45 gram pulver ca 45 ml?? Altså bør en kopp være mer enn nok? Hvor mye vann/ melk du blander det i spiller ingen rolle. Syns du den blir for tjukk med f.eks. 4 dl melk/vann så tar du 6 dl f.eks. Det er alltid med et målebeger for pulveret, men hender du må grave det frem. Du behøver heller ikke ta 45 g før og etter trening, men regne deg ut til en ok mengde iforhold til kroppsvekten din. Jeg har alltid tatt en scoop bare etter trening , blandet i melk og jeg veier 90 kg. Får jo proteiner i kosten også, men fint med lettopptagelige rett etter trening 😊. Anbefaler Proteinfabrikken - lagd i Norge , og fås kjøpt både på nett, XXL osv. Endret 16. februar 2020 av Jr.Garcon 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunset90 Skrevet 16. februar 2020 #27 Del Skrevet 16. februar 2020 12 minutter siden, Sunset90 skrev: Det tror jeg er en stridsøks som aldri kan bli begravet😆 https://www.tv2.no/v/1027620/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #28 Del Skrevet 16. februar 2020 3 timer siden, Pierre Gynt skrev: Det spørs hvordan du definerer overflødig.Enkelt forklart: Kroppen har et visst behov for aminosyrer for å danne nye celler, og et generelt energibehov. Dersom du får tilstrekkelig protein til førstnevnte, så vil resten bare gå med som vanlig brennstoff. Dersom du ellers ikke er i kalorioverskudd og du spiser mer proteiner enn det kroppen trenger for å danne nye celler, så brukes det bare som energi. Overflødig brennstoff (energi) lagres som fett, men det er sånt sett ikke forskjell på proteiner, karbohydrater og fett. Det stemmer ikke. For mye protein lagres i kroppen som fett dersom det er for lite karbohydrater eller fett i kosten. Anonymkode: c5a13...332 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pierre Gynt Skrevet 17. februar 2020 #29 Del Skrevet 17. februar 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer ikke. For mye protein lagres i kroppen som fett dersom det er for lite karbohydrater eller fett i kosten. Anonymkode: c5a13...332 For lite fett i kosten er svært uheldig. Det bør man unngå. Men det er ingenting som heter for lite karbohydrater, pr. definisjon. Kroppen klarer seg uten karbohydrater. Vil gjerne se belegg for påstanden din. Det vil f.eks. sparke beina helt under protein-sparing modified fast blant annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå