AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #1 Skrevet 16. februar 2020 Har en 9-åring som sjeldent er annet enn forkjølet. Men nå har h*n vært syk hele helgen, og jeg forstår ikke hva som feiler h*n. Fredag startet med hodepine på skolen, etterfulgt av slapphet, feber og oppkast én gang i løpet av kvelden. H*n sier at hodepinen kun er verst på den ene siden. Altså, ikke generelt hodepine. Lørdag var vi oppe i 39 i feber, slapp, sov mye, oppkast én gang på kvelden. Har sovet godt på nettene, spist og drukket, men ikke så mye som vanlig. Idag har formen vært noe bedre først på dagen, men ble slappere utover dagen og ligget på 38 i feber. Virker litt kvikkere, men klager fortsatt over hodepine på den ene siden. Må vel holde hjemme fra skolen i morgen, siden h*n har hatt feber idag også. Men hva kan dette være? Tenker å ringe legen i morgen tidlig, men føler at disse symptomene er så "vanlig", og er så vant til å bli sendt hjem med Paracet og "gi det noen dager, eller kom tilbake", så vet ikke hva jeg skal gjøre eller hvordan legge det frem til legen på tlf? Anonymkode: d710f...e0b
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #2 Skrevet 16. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har en 9-åring som sjeldent er annet enn forkjølet. Men nå har h*n vært syk hele helgen, og jeg forstår ikke hva som feiler h*n. Fredag startet med hodepine på skolen, etterfulgt av slapphet, feber og oppkast én gang i løpet av kvelden. H*n sier at hodepinen kun er verst på den ene siden. Altså, ikke generelt hodepine. Lørdag var vi oppe i 39 i feber, slapp, sov mye, oppkast én gang på kvelden. Har sovet godt på nettene, spist og drukket, men ikke så mye som vanlig. Idag har formen vært noe bedre først på dagen, men ble slappere utover dagen og ligget på 38 i feber. Virker litt kvikkere, men klager fortsatt over hodepine på den ene siden. Må vel holde hjemme fra skolen i morgen, siden h*n har hatt feber idag også. Men hva kan dette være? Tenker å ringe legen i morgen tidlig, men føler at disse symptomene er så "vanlig", og er så vant til å bli sendt hjem med Paracet og "gi det noen dager, eller kom tilbake", så vet ikke hva jeg skal gjøre eller hvordan legge det frem til legen på tlf? Anonymkode: d710f...e0b Har akkurat det samme hos 8åringen her. Oppkast 1 gang på fredag, tror det var mye slim som var årsaken. Vondt i hodet. Og vondt i magen. Men har ikke vært løs i magen. Antar det er influensa, som så mange andre har. Her har vi så langt dårligste dag i dag, dvs dårligst allmenntilstand og mest feber. Anonymkode: eedf9...307 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #3 Skrevet 16. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har akkurat det samme hos 8åringen her. Oppkast 1 gang på fredag, tror det var mye slim som var årsaken. Vondt i hodet. Og vondt i magen. Men har ikke vært løs i magen. Antar det er influensa, som så mange andre har. Her har vi så langt dårligste dag i dag, dvs dårligst allmenntilstand og mest feber. Anonymkode: eedf9...307 I tillegg er hun veldig svimmel. Anonymkode: eedf9...307
Gjest tranedatter Skrevet 16. februar 2020 #4 Skrevet 16. februar 2020 Influensa? Barn kan ofte kaste opp ved influensa.
Mt3 Skrevet 16. februar 2020 #5 Skrevet 16. februar 2020 Ring legen i morgen, da forklarer du at det er pga den uvanlige hodepinen du er nervøs for at det kan være noe mer enn bare influensa/omgangssyke.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #7 Skrevet 16. februar 2020 Hvorfor ringer du ikke legevakten i kveld istedenfor å spørre her? Anonymkode: 968fa...24e
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #8 Skrevet 16. februar 2020 Men når jeg har influensa, har jeg helt andre symptomer. Som verking i hele kroppen og helt slapp, sover mye, orker ingenting. Føler ikke barnet mitt har det sånn. H*n er ikke forkjølet, men heller ikke noe verking, og ikke diaré. Grei allmenntilstand idag, men likevel ikke kvikk nok for å gå ut/på skolen. TS Anonymkode: d710f...e0b
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #9 Skrevet 16. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men når jeg har influensa, har jeg helt andre symptomer. Som verking i hele kroppen og helt slapp, sover mye, orker ingenting. Føler ikke barnet mitt har det sånn. H*n er ikke forkjølet, men heller ikke noe verking, og ikke diaré. Grei allmenntilstand idag, men likevel ikke kvikk nok for å gå ut/på skolen. TS Anonymkode: d710f...e0b Da ringer du legevakten! Anonymkode: 968fa...24e
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #10 Skrevet 16. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da ringer du legevakten! Anonymkode: 968fa...24e Nei, man ringer ikke legevakten ved grei allmentilstand. Anonymkode: a0139...3b6 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #11 Skrevet 16. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da ringer du legevakten! Anonymkode: 968fa...24e Legevakten er for akutte situasjoner, ikke for helt vanlig sykdom. Ts, selv om du ikke kjenner igjen symptomene selv er det nok influensa likevel. Barn opplever symptomer på andre måter enn oss og vet kanskje ikke alltid hvordan beskrive de. Jeg var 15 år første gangen jeg oppriktig følte meg tung/verk i hele kroppen, men det betyr ikke at jeg aldri hadde vært influensasyk før den dagen 🙂 Anonymkode: 69e1e...67e 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #12 Skrevet 16. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, man ringer ikke legevakten ved grei allmentilstand. Anonymkode: a0139...3b6 Joda, det kan man! De er der for å gi råd! Men TS, barnet ditt kastet opp i går, da SKAL barnet være hjemme i 48timer, det vil si at uansett om barnet hadde vært syk med feber eller ei så skal det likevel være hjemme til tidligst tirsdag! Nå har det feber og hodepine i tillegg, så da skal det i tillegg være hjemme minst en feber- og hodepinefri dag! Anonymkode: 7728c...bf2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå