Gå til innhold

Boligkjøperforsikring eller ingenting? Vannlekkasje

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte huset for to år siden. Eier tegner boligselgerforsikring, og jeg tegnet boligkjøperforsikring. 

Her i helgen foss regnet det vann inn det ene vinduet, og nå lurer jeg på hvor jeg skal begynne. 

Går dette på boligkjøperforsikringen, innbo forsikringen, husforsikringen, ingen av dem? 

Hvem ringer jeg først? Hva gjør jeg nå? Er dette noe jeg må betale fult ut alene? 

Hjelp?

Beklager om tittelen er misvisende aner ikke hva jeg skal kalle denne. 

Anonymkode: 61bcc...9ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innbo, sannsynligvis. Hva er grunnen til at det brått fosset vann inn gjennom vinduet, da?

Skrevet

Her kom det nylig vann inn gjennom veggen, gikk på husforsikringen :) 

Anonymkode: ee46c...a53

Skrevet

RING FORSIKRINGEN!!

Skrevet

Hvis du har superforsikring i riktig selskap så dekkes det på husforsikringen. 

Anonymkode: 7c87e...ee7

Skrevet
33 minutter siden, mingrid skrev:

Innbo, sannsynligvis. Hva er grunnen til at det brått fosset vann inn gjennom vinduet, da?

Det har ingenting med innboforsikringen å gjøre. 

Anonymkode: 7c87e...ee7

Skrevet

Nei, det har vært storm her jeg bor i helgen, så da skjedde det bare da.. 

Så det er bare å ringe både min private forsikring og boligkjøperforsikringen? 

Anonymkode: 61bcc...9ff

Skrevet

Ikke boligkjøperforsikring iallefall, for er det gått to år uten noen lekkasje før så er det jo ikke noe forrige eier kan ha visst om! Ring husforsikring imorgen! Er det pga dårlig vedlikehold så tror jeg ikke noen dekker det.... 

Anonymkode: e0564...6d9

Skrevet

Hvordan kan vann plutselig fosse inn et vindu? Da må jo vinduet ha stått åpent? En annen ting om et rør plutselig sprenger lekk inni en vegg, det er jo uforskyldt og går på forsikringen. Men var dette vinduet stengt, eller glemte dere å lukke og så regnet det inn? Da vil nok forsikring mene at dere har skyld selv, og muligens sette ned summen dere får dekket.

Anonymkode: f6a15...b89

Skrevet

Vinduet er av en slik type som ikke går an å åpne, så det stod altså stengt.

Har tre av samme vinduet, de ble byttet samtidig av forrige eier, hvor av da bare det ene da ikke holdt tett.. 

Skrevet
3 timer siden, Lillemorbare skrev:

Vinduet er av en slik type som ikke går an å åpne, så det stod altså stengt.

Har tre av samme vinduet, de ble byttet samtidig av forrige eier, hvor av da bare det ene da ikke holdt tett.. 

Sjekk forsikringsvilkårene dine

Anonymkode: ee46c...a53

Skrevet

Neppe innboforsikring, det går på inventar og evt. løsøre, så da er det boligkjøperforsikring eller innboforsikring. Førstnevnte hvis selger visste om dette. Samtidig har det gått noen år, og det blir nok vrient å hevde at dette er noe kjøper visste om. Hvis det er en eldre bolig så vil vurderingen oftå også peke i retning av at slike ting iblant er noe man må regne med i eldre boliger. Les vilkårene i boligkjøperforsikringen. 

Om du ikke kommer noen vei med den er det husforsikringen som er neste punkt. 

Anonymkode: 0ad91...cc1

Skrevet

Men hvordan kommer vannet inn? Regner med at selve glassruta er hel. Kommer det vann inn via lufteventilen i overkant? Isåfall er det bare en brukerfeil, hvor du burde lukket spalteventilen når det blåser storm rett mot vindu og presser vann inn. 

Eller kommer det vann inn rundt karmen? Hvis det er tilfellet er sannsynligheten stor for at det er feil innsatt. Litt mer detaljer om hvordan vannet kommer inn hadde vært fint

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...