Gå til innhold

Ferie med barna.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er skilt, har to barn med eksmannen. Ingen ny inne i bildet, men det var jeg som gikk. Av den grunn er eksmannen ganske bitter. Vi har en grei tone, og samarbeider der vi må. Siden bruddet for sju år siden har samværet han har med barna stadig minket. Pr i dag har han dem ca en helg (fre-søn eller lør-søn) i måneden, og bare om det ikke "skjer noe". Han takler ikke aktiviteter eller andre ting som krever oppfølging, så det er det jeg som tar meg av. Dette gjelder også ferietur. Jeg sparer litt hver mnd, og har derfor råd til å ta en tur med barna hver sommer. Ikke noe voldsomt, har f.eks aldri vært utenlands, men noe de har lyst til! Nå er barna begynt å bli ganske store, og jeg har så lyst til å ta dem med på en lenger tur. Typ syden. Er det da innafor å forvente at han er med på å betale? Da selvsagt for barnas reise og opphold, ikke mitt! Jeg vet at turer ikke er en menneskerettighet, så derfor... Samtidig vet jeg jo at det aldri blir noen tur sammen med far! 

Anonymkode: b1547...85c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke du kan forvente at han betaler for ferien nei. Men han betaler vel bidrag? 

• Liker 9
Skrevet

Du kan forvente akkurat det du vil, om det er noen realisme i det er en helt annen sak.

Jeg henger meg på den over her, betaler han bidrag?

Anonymkode: 021d4...857

• Liker 1
Skrevet

Tror jeg heller hadde bedt om noe ekstra innbetaling til større ting, som sykkel, ski, vintertøy, sko, kontigenter på fritidsaktiviteter, busskort eller noe annet konkret i løpet av året, slik at du får frigjort litt mer til sparing til ferie. Men spør han?  Og juster bidraget etter samværet, kanskje det er det som skal til. 

Anonymkode: cf871...f82

• Liker 2
Skrevet

Jeg har aldri krevd at far sponser deler av ferietur hvis jeg velger å ta barnet med på ferie. Synes det er noe man må stå for selv hvis man prioriterer sydentur. 

• Liker 1
Skrevet

Nei det synes jeg blir helt feil. Når du velger å ta med barna til syden, er det du som må betale for det. Dette har ikke far noe med i det hele tatt. Å betale bidrag, og dele store utgifter til ting barna har behov for blir noe annet, og rimelig at far skal være med å spleise på. 

Anonymkode: 93342...2fc

• Liker 2
Skrevet

Jeg synest egentlig det blir litt feil, men det går an å spørre. Kanskje han kan betale litt lommepenger til barna.

Anonymkode: 38f24...31b

Skrevet

Du kan alltids spørre- men ikke forvent noe.

Anonymkode: e3e24...c5f

Skrevet

Nei, det synes jeg vel egentlig ikke du kan. Men du KAN spørre ham om større utgifter til barna (ski/sykkel feks) og dermed frigjøre egne penger. Han er vel på ingen måte pliktig til å bidra der heller da, ihvertfall ikke om han betaler bidrag. 

Anonymkode: b8d49...924

• Liker 1
Skrevet

Betaler han bidrag som tilsvarer det lille samværet han har? Hvis ikke, krev det du kan og ikke spør om penger. 

Anonymkode: afc60...ad1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...