Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye sover / sov deres babyer på 5-8 uker? Vet det er individuelt, men er litt nysgjerrig likevel 

Anonymkode: 3e0d9...867

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, husker det som - ingenting - med  første, men sov noen timer sammenhengende om natten og korte dupper på dagen, helst på puppen. Andremann sov mer jevnt og noen lengre økter både på natt og morgen - sov lite fra ettermiddag til kveld, korte dupper. Men kunne sove alene. 

Anonymkode: a9e03...c0e

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, husker det som - ingenting - med  første, men sov noen timer sammenhengende om natten og korte dupper på dagen, helst på puppen. Andremann sov mer jevnt og noen lengre økter både på natt og morgen - sov lite fra ettermiddag til kveld, korte dupper. Men kunne sove alene. 

Anonymkode: a9e03...c0e

Ble det bedre etterhvert da, med første som sov lite? :) 

Synes min er så mye våken ift hva jeg har inntrykk av at han skal være. Slik jeg forstår det skal de jo sove mellom hvert måltid og skift, men min har flere perioder hvor han bare er våken. 

Skrevet

Babyen min på 6 uker sover som oftest mellom 4 - 8 timer sammenhengende på natten. 

Anonymkode: 00fa6...e91

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Babyen min på 6 uker sover som oftest mellom 4 - 8 timer sammenhengende på natten. 

Hvor mye på dagen da?

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye på dagen da?

Er våken kanskje 3-4 timer på dagen litt nå og da 😊 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er våken kanskje 3-4 timer på dagen litt nå og da 😊 

Wooow så baby sover mellom 20-21 t hvert døgn? 😳 Jeg bruker mer tid på amming alene enn din baby er våken totalt ila 24 timer😅😅

Skrevet

Min er 12 uker nå, og har hele tiden vært våken maks en time mellom lurer. Har sovet 3-5 timers perioder natten ca siden starten, vi har vært oppe i 6.5 time. Ammer veldig effektivt. Den siste uken har hun begynt med en litt lenger våkenperiode mellom siste lur og natt. Førstemann hadde like kort våkentid. Begge har trengt hjelp til å finne roen (bysse, sjal eller vogn) fra ca 6 uker. Vi legger på klokken

Skrevet
10 minutter siden, Bokdamen skrev:

Min er 12 uker nå, og har hele tiden vært våken maks en time mellom lurer. Har sovet 3-5 timers perioder natten ca siden starten, vi har vært oppe i 6.5 time. Ammer veldig effektivt. Den siste uken har hun begynt med en litt lenger våkenperiode mellom siste lur og natt. Førstemann hadde like kort våkentid. Begge har trengt hjelp til å finne roen (bysse, sjal eller vogn) fra ca 6 uker. Vi legger på klokken

Blir babyer dårligere på å finne roen selv jo eldre de blir? Min på 6 uker finner per i dag søvnen selv om natten (etter jeg har ammet henne rolig) - håper det fortsetter sånn 🤞🏼

PS: mulig jeg blander «å finne ro» med «å finne søvn»?

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wooow så baby sover mellom 20-21 t hvert døgn? 😳 Jeg bruker mer tid på amming alene enn din baby er våken totalt ila 24 timer😅😅

Det her er jo tid beregnet i gjennomsnitt i hvor baby er våken og nysgjerrig, dette varierer ofte fra dag til dag. Noen ganger sover baby nesten hele dagen, andre ganger mer våken. Hvis jeg skal ta med mat også i gjennomsnitt er det vel oppe i 4-6 timer.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir babyer dårligere på å finne roen selv jo eldre de blir? Min på 6 uker finner per i dag søvnen selv om natten (etter jeg har ammet henne rolig) - håper det fortsetter sånn 🤞🏼

PS: mulig jeg blander «å finne ro» med «å finne søvn»?

Mente finne søvnen ja 😅 Mine har blitt det. De første seks ukene sånn ca har de kunnet sovne «hvor som helst», men så har de blitt mer krevende. Men alle er forskjellig, håper din fortsetter som nå 🤞

Skrevet

Stort sett 7-8 timer sammenhengende på natten 😊 

Anonymkode: 2ed15...266

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stort sett 7-8 timer sammenhengende på natten 😊 

For en luksus! Hvor gammel? Og når begynte det?

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en luksus! Hvor gammel? Og når begynte det?

Ja, det er veldig veldig deilig! Begynte ved 4,5 uker, er 8 uker nå :) 

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye sover / sov deres babyer på 5-8 uker? Vet det er individuelt, men er litt nysgjerrig likevel 

Første følte jeg sov veldig lite. Nr to sov store deler av døgnet på den tiden. Men med nr to så gikk jeg aktivt inn for å få ham til å sove også, så det hjalp nok på. Hadde kanskje "natt" fra 22-9, med amming annenhver time og så soving igjen. Én våkenperiode ila natten for å bæsje.

På dagtid sov han 30-60min flere ganger om dagen, gjerne i bæretøy. Jeg passet på at han maks var våken i to timer, helst mindre enn det også.

Anonymkode: a4978...205

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Første følte jeg sov veldig lite. Nr to sov store deler av døgnet på den tiden. Men med nr to så gikk jeg aktivt inn for å få ham til å sove også, så det hjalp nok på. Hadde kanskje "natt" fra 22-9, med amming annenhver time og så soving igjen. Én våkenperiode ila natten for å bæsje.

På dagtid sov han 30-60min flere ganger om dagen, gjerne i bæretøy. Jeg passet på at han maks var våken i to timer, helst mindre enn det også.

Hvordan gikk du aktivt inn for at han skulle sove mye? Og hvorfor gjorde du det? 😊

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt likt hos oss :)

Anonymkode: 07b14...7a9

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt likt hos oss :)

Hvor ganmel var baby? 

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ganmel var baby? 

Nå er han 9 uker. Vært sånn de siste 2 ukene. 

Han bruker ca 30 min på å sovne. Da får han pupp til han sovner. Han klarer ikke sovne av seg selv :) Så blir noen tidlig kvelder 🤪

Skrevet

Siden fødsel: 

Legger ham i senga kl 12 for soving, våkner 1 gang på natt for mat og sover videre til ca 9-10. Kunne teknisk sett lagt han tidligere også 

Er 6,5 uker 

På dagtid sover han 2-3 timer, er våken 1-2 timer, sover videre 2-3 timer. Av og til 4 timer søvn 

Anonymkode: fdc66...db0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...