Gå til innhold

Havregrøt på vann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan man få havregrøt til å smake noenlunde greit uten å bruke melk? Synes det smaker papp.. Vil ikke ha en masse sukker eller liknende oppi heller..

Anonymkode: 6fb67...b06

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smørøye, tagatesse og kanel er det jeg bruker :) Klarer ikke å spise grøt uten smørøye. 🤣

Anonymkode: aac50...fef

Skrevet

Frosne bær og kanel

Anonymkode: e8b63...653

Skrevet

Salt og litt vaniljesukker.

Anonymkode: da2e1...d22

Skrevet

Bær og frukt. Smaker dårlig fordi smaksløkene er på dop, mye salt, fett og sukker i ferdigmat sørger for dette. Kutter man ut mye av dritten smaker havre mye bedre mens fabrikk laget mat begynner å smake elendig.

• Liker 2
Skrevet

Har bær på

Anonymkode: a79b0...62f

Skrevet

Har alltid 10-20g proteinpulver med vaniljesmak oppi + kanel.

Anonymkode: 68d9d...8a8

Skrevet

Har halvparten vann, halvparten soyamelk. 

Skrevet

Og hvor mye vann har dere ifht gryn? Har prøvd 2:1 som det typisk sies, men det blir veldig vassent når jeg lager det🤔

Skrevet

Havregrøt i vann med bringebær, blåbær og jordbær, samt en banan og en dæsj kanel, så har du frokosten sin! 

En god kopp kaffe til, så sitter du på ramma etter 30 min. Akkurat som det skal være ;) 

Skrevet
14 minutter siden, Thepig skrev:

Bær og frukt. Smaker dårlig fordi smaksløkene er på dop, mye salt, fett og sukker i ferdigmat sørger for dette. Kutter man ut mye av dritten smaker havre mye bedre mens fabrikk laget mat begynner å smake elendig.

Signerer denne. Det stemmer faktisk. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvor mye vann har dere ifht gryn? Har prøvd 2:1 som det typisk sies, men det blir veldig vassent når jeg lager det🤔

Fyller på kokende vann fra en vannkoker til det dekker litt over grynene og lar det stå noen minutter. Litt prøving og feiling må man regne med før det sitter :)

Skrevet
18 minutter siden, Thepig skrev:

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har bær på

Anonymkode: a79b0...62f

3 minutter siden, Rytz skrev:

Signerer denne. Det stemmer faktisk. 

Har dere bær i selve grøten eller bare oppå når den er ferdig? Ferske eller fryste? 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har dere bær i selve grøten eller bare oppå når den er ferdig? Ferske eller fryste? 

Er det fersk frukt har jeg den på etter grøten har stått litt. Frossen eller tørket har jeg på sammen med vannet.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fryste blåbær oppå når grøten er ferdig. Synes de fryste blåbærene har mer (syrlig) smak en de ferske, og det liker jeg. Når jeg spiser kald havregrøt varmer jeg av og til bærene i microen (gjerne bringebær da). Det blir nesten som en dessert :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...