Djungelvrål Skrevet 17. februar 2020 #21 Skrevet 17. februar 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja vel. jeg er 38 år. Bruker sminke daglig. Foundation og pudder. Vasker aldri av sminken om kvelden, aldri gjort det. Vasker den av på morgenen før jeg tar på ny. Bruker ingen fancy produkter. Jeg har kanskje én kvise en gang hver 3. måned. Folk jeg treffer gjetter ofte at jeg er 26-27 år, jeg har ikke en eneste rynke. Og jeg er nok en av de dårligste i verden på å ta vare på huden min. Anonymkode: c4d88...52e Uansett om du ser yngre eller eldre ut for alderen din så vil det å sove hver natt med sminke elde huden din på sikt. Hater å legge meg med sminke og føler meg alltid gusten og inntørka etter å ha sovet med det. Tar 3 min å fjerne før du legger deg. 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #22 Skrevet 17. februar 2020 Jammen kommer det mye rart fra hudpleiere. Ikke-vitenskapelige råd og pushing av produkter. Huden min ble først bra da jeg gikk til hudlege. Anonymkode: 35074...529 5
Gjest MadameDeRosa Skrevet 17. februar 2020 #23 Skrevet 17. februar 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jammen kommer det mye rart fra hudpleiere. Ikke-vitenskapelige råd og pushing av produkter. Huden min ble først bra da jeg gikk til hudlege. Anonymkode: 35074...529 Ikke alle har medisinske tilstander, gir velmenende råd så får Ts selv avgjøre hva hun vil gjøre med huden sin. Jeg «pusher» jo ikke produkter på henne, tror du jeg får provisjon på fiktive salg på et anonymt forum? 😅
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #24 Skrevet 17. februar 2020 Da jeg var hos hudpleieren sist gang brukte hun en maske med blant annet brennesle i som virkelig skulle hjelpe for de blokkerte porene. Det gjorde det jammen meg også. Med litt klemming til slutt så fikk jeg en fin og ren hud på nesa, som var mitt problemområde. Anonymkode: 2556a...f73 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #25 Skrevet 17. februar 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ehm... Nå er jeg ganske nær 40 åra og det jeg har registrert de siste tiåra er at det nettopp er dem som gjør minst mulig med huden når det gjelder produkter, det er faktisk disse som ser 10-15 år yngre ut enn de jevnaldrende som holder seg bra. Disse som styrer med sminke, kremer og dill dall de ser faktisk eldre ut enn det de er for alderen. Ei sminkedokke kan gjenkjennes på lik linje som en røyker eller alkoholiker. Gjør ting enkelt tenker jeg. Anonymkode: b64ed...5b7 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja vel. jeg er 38 år. Bruker sminke daglig. Foundation og pudder. Vasker aldri av sminken om kvelden, aldri gjort det. Vasker den av på morgenen før jeg tar på ny. Bruker ingen fancy produkter. Jeg har kanskje én kvise en gang hver 3. måned. Folk jeg treffer gjetter ofte at jeg er 26-27 år, jeg har ikke en eneste rynke. Og jeg er nok en av de dårligste i verden på å ta vare på huden min. Anonymkode: c4d88...52e Haha, det er jo fordi de med fin hud ikke trenger å gjøre så mye ut av hudpleierutinene sine. Det handler om genetikk. Når dere er rundt 40 år burde jo dette vært opplagt for dere. Det er ikke slik at noen for eksempel får akne på grunn av egne hudpleierutiner. Anonymkode: 2556a...f73 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #26 Skrevet 17. februar 2020 5 minutter siden, MadameDeRosa skrev: Ikke alle har medisinske tilstander, gir velmenende råd så får Ts selv avgjøre hva hun vil gjøre med huden sin. Jeg «pusher» jo ikke produkter på henne, tror du jeg får provisjon på fiktive salg på et anonymt forum? 😅 Que? Jeg har ikke fått med meg at du ga henne råd i det hele tatt, så jeg aner ikke hva du babler om. Anonymkode: 35074...529
Little Black Brush Skrevet 17. februar 2020 #27 Skrevet 17. februar 2020 Vil helst ikke anbefale leire til tørr hud. Leire absorberer sebum fra huden (derfor kan du være enda mer tørr etter hvart) og virker antibakteriell. Anbefaler eksfolierende produkter som heler gir fukt - f.eks. enzymatic peeling (brukes som peeling og maske samtidig 2 ganger i uke). Det kunne vært lurt også å sjekke hva er grunn til at du har blokkerte porer🤔🤔🤔
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #28 Skrevet 17. februar 2020 10 timer siden, MadameDeRosa skrev: Ganske sterke meninger om ting du ikke har greie på... Er hudterapeut av yrke, så disse stråmannsargumentene dine kommer du nok ingen vei med. Å ha en pen og ren hud, er en Pleiet hud! Da hjelper det lite med bare kattevask og en billigkrem uten virkestoffer. Til TS: Gode hudpleierutiner, en dyprens på salong minst en gang i halvåret vil gjøre huden mye bedre. Rens morgen og kveld, bruk toner som er astringerende, peeling/scrub en gang i uka, da døde hudceller som sitter igjen på huden vil sammen med fett og forurensing tilstoppede porene og legge seg som et slags lag utenpå. Scrub/peeling fjerner dette, og da er huden mer mottakelig for virkestoffene i serum og kremer du har på. Og legg på kremen i tynt lag. Tusen takk for gode råd. Jeg var nok mye flinkere til å dra til hudpleiesalong og få meg dyprens mye offers før. Faktisk hver 8 uke. Men nå har jeg vært student i nesten 2 år og tatt dyprens veldig sjeldent. Tenkte å kjøpe meg en sånn dampmaskin som jeg kan selv bruke hjemme og noen gode produkter. Men vet ikke helt Hvor jeg får kjølt en sånn damp maskin. Ts Anonymkode: 387dd...175
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #29 Skrevet 18. februar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for gode råd. Jeg var nok mye flinkere til å dra til hudpleiesalong og få meg dyprens mye offers før. Faktisk hver 8 uke. Men nå har jeg vært student i nesten 2 år og tatt dyprens veldig sjeldent. Tenkte å kjøpe meg en sånn dampmaskin som jeg kan selv bruke hjemme og noen gode produkter. Men vet ikke helt Hvor jeg får kjølt en sånn damp maskin. Ts Anonymkode: 387dd...175 Du kan tappe varmt vann i vasken, holde hodet/ansiktet over vasken med et håndkle over. Dermed får du åpnet opp porene, og de blir lettere å rense. Anonymkode: f06f5...20b
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #30 Skrevet 18. februar 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for gode råd. Jeg var nok mye flinkere til å dra til hudpleiesalong og få meg dyprens mye offers før. Faktisk hver 8 uke. Men nå har jeg vært student i nesten 2 år og tatt dyprens veldig sjeldent. Tenkte å kjøpe meg en sånn dampmaskin som jeg kan selv bruke hjemme og noen gode produkter. Men vet ikke helt Hvor jeg får kjølt en sånn damp maskin. Ts Anonymkode: 387dd...175 Det er bare å koke en kasserolle med vann, holde ansiktet over dampen. Trenger ikke egen maskin til det altså, snakk om bortkastede penger.. Anonymkode: 5047c...fad 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #31 Skrevet 18. februar 2020 Jeg synes mine porer har blitt tydelig mindre og huden mer stram av aha 30% peeling. Den får du billig hos the ordinary. Bruker effaclar h blandet med hyaluronserumet fra the ordinary som dagkrem for fukt. Anonymkode: e4676...617
cerruti Skrevet 18. februar 2020 #32 Skrevet 18. februar 2020 18 timer siden, MadameDeRosa skrev: Det du selv ser er nok ikke sikkert det andre ser. Just saying. Og å drive rovdrift på huden vil plutselig vise seg. Gener har mye mer å si enn hudpleie. Og selvfølgelig faktorer som soleksponering, røyk osv. Det er forsvinnende lite av dyre kremer osv som aktivt hjelper huden. 3
Gjest MadameDeRosa Skrevet 18. februar 2020 #33 Skrevet 18. februar 2020 3 timer siden, cerruti skrev: Gener har mye mer å si enn hudpleie. Og selvfølgelig faktorer som soleksponering, røyk osv. Det er forsvinnende lite av dyre kremer osv som aktivt hjelper huden. Alt det har mye å si, både kosthold, genetikk etc. Indrevoll ytre faktorer. Ytre er sol, røyk, forurensning, OG hvordan man pleier huden sin.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #34 Skrevet 18. februar 2020 9 minutter siden, MadameDeRosa skrev: Alt det har mye å si, både kosthold, genetikk etc. Indrevoll ytre faktorer. Ytre er sol, røyk, forurensning, OG hvordan man pleier huden sin. Ts her. Jeg spiser veldig sunt og har gjort det i mange år. Jeg har en hudpleierutine hvor jeg bruker rens for å fjærne sminke, en skrubb 1 gang i uka, bruker dagkrem med solfaktor 15, mineralsminke med solfaktor 15, bruker også en toner etter rens, serum, og en god nattkrem. Legger meg ALDRIIIIII med sminke og da mener jeg aldri. Drikker ikke alkohol, røyker ikke. Unngår sola så godt jeg kan midt på dagen da den er sterkest. Bruker solkrem 50+ på sommeren. Skal begynne å bruke solkrem hele året. Poenget mitt er at jeg føler at jeg er veldig flink med huden min. Jeg er 30 og folk tror jeg er 16 😂 får mye komplemanger om hvor fin hun jeg har og at jeg ser så syyykt ung ut. Men denne damen på hudanalyse greia fremstilte det som veeeldig dårlig at jeg har tettede porer. Og det er jo sikkert det siden da vil ikke huden få ordentlig bruk av de produktene jeg bruker siden porene er tette. Jeg var heldigvis ikke desperate nok til å kjøpe den masken hun ambefale som kostet 1600kr. Men...Har begynt å se litt på Koreansk hudpleie og har skikkelig lyst til å prøve noen produkter. Synes bare det er så vanskelig å vite Hva jeg skal ha fra nettet Når jeg liksom ikke vet hvilke produkter som passer til akuratt mine behov. Også er det jo så utrolig mye å velge mellom 😣 Anonymkode: 387dd...175
Gjest MadameDeRosa Skrevet 18. februar 2020 #35 Skrevet 18. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Jeg spiser veldig sunt og har gjort det i mange år. Jeg har en hudpleierutine hvor jeg bruker rens for å fjærne sminke, en skrubb 1 gang i uka, bruker dagkrem med solfaktor 15, mineralsminke med solfaktor 15, bruker også en toner etter rens, serum, og en god nattkrem. Legger meg ALDRIIIIII med sminke og da mener jeg aldri. Drikker ikke alkohol, røyker ikke. Unngår sola så godt jeg kan midt på dagen da den er sterkest. Bruker solkrem 50+ på sommeren. Skal begynne å bruke solkrem hele året. Poenget mitt er at jeg føler at jeg er veldig flink med huden min. Jeg er 30 og folk tror jeg er 16 😂 får mye komplemanger om hvor fin hun jeg har og at jeg ser så syyykt ung ut. Men denne damen på hudanalyse greia fremstilte det som veeeldig dårlig at jeg har tettede porer. Og det er jo sikkert det siden da vil ikke huden få ordentlig bruk av de produktene jeg bruker siden porene er tette. Jeg var heldigvis ikke desperate nok til å kjøpe den masken hun ambefale som kostet 1600kr. Men...Har begynt å se litt på Koreansk hudpleie og har skikkelig lyst til å prøve noen produkter. Synes bare det er så vanskelig å vite Hva jeg skal ha fra nettet Når jeg liksom ikke vet hvilke produkter som passer til akuratt mine behov. Også er det jo så utrolig mye å velge mellom 😣 Anonymkode: 387dd...175 Porene vil jo vises hver gang talget i porene vil få luft. Derfor de blir mørke. Men ser at du har gode rutiner, og ja, den masken vil sikkert hjelpe, men det vil alltid komme tilbake og da hjelper gode hudpleierutiner. 😊
Djungelvrål Skrevet 18. februar 2020 #36 Skrevet 18. februar 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Jeg spiser veldig sunt og har gjort det i mange år. Jeg har en hudpleierutine hvor jeg bruker rens for å fjærne sminke, en skrubb 1 gang i uka, bruker dagkrem med solfaktor 15, mineralsminke med solfaktor 15, bruker også en toner etter rens, serum, og en god nattkrem. Legger meg ALDRIIIIII med sminke og da mener jeg aldri. Drikker ikke alkohol, røyker ikke. Unngår sola så godt jeg kan midt på dagen da den er sterkest. Bruker solkrem 50+ på sommeren. Skal begynne å bruke solkrem hele året. Poenget mitt er at jeg føler at jeg er veldig flink med huden min. Jeg er 30 og folk tror jeg er 16 😂 får mye komplemanger om hvor fin hun jeg har og at jeg ser så syyykt ung ut. Men denne damen på hudanalyse greia fremstilte det som veeeldig dårlig at jeg har tettede porer. Og det er jo sikkert det siden da vil ikke huden få ordentlig bruk av de produktene jeg bruker siden porene er tette. Jeg var heldigvis ikke desperate nok til å kjøpe den masken hun ambefale som kostet 1600kr. Men...Har begynt å se litt på Koreansk hudpleie og har skikkelig lyst til å prøve noen produkter. Synes bare det er så vanskelig å vite Hva jeg skal ha fra nettet Når jeg liksom ikke vet hvilke produkter som passer til akuratt mine behov. Også er det jo så utrolig mye å velge mellom 😣 Anonymkode: 387dd...175 Du ser ut som en unge når du er 30? Tviler litt på det. 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #37 Skrevet 18. februar 2020 1 time siden, Apocalypte skrev: Du ser ut som en unge når du er 30? Tviler litt på det. Okeeei? Det er aldri noen som gjetter mer enn 18/20. Ts Anonymkode: 387dd...175
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå