Gå til innhold

Jeg har blokkerte porer og trenger en dyptrensende ansiktsmaske.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tatt hudanalyse og fikk beskjed om at jeg har blokkerte porer og tørr og sensitiv hud. At huden min er tørr og sensitiv visste jeg fra før av. Men hun hudpleieren som jobbet der ville selge meg en dyptrensende ansiktsmaske som var sånn leireaktig til 1600kr. 😲

Syntes dette var kjempe dyrt så kjøpte ikke. 

Men jeg trenger en dyptrensende ansiktsmaske. Er det noen her som bruker en slik masks og har noe å ambefale meg? 

Jeg er villig til å betale opp til 600/650 kr. 

Anonymkode: 387dd...175

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også sensitiv hud som har lett for å bli tørr, og jeg kan ikke bruke leirmasker. Huden blir bare verre - mer tørr, irritert og rød. 

Jeg er veldig glad i denne masken som også er en nattkrem: https://www.kicks.no/origins/hudpleie/ansiktspleie/ansiktsmaske/drink-up-intensive-overnight-mask-75ml?gclid=Cj0KCQiA7aPyBRChARIsAJfWCgKswC_H7Q5xJ3kD_43YMy__pQtxJBrJVKg_8DNEaEOUN48zgKKmBz8aAl2zEALw_wcB

Jeg har slutta helt med renseprodukter, bruker kun såvidt lunkent vann og en god myk klut. Det har faktisk roet ned og forbedret  min hud veldig mye.

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Viktualia skrev:

Jeg har også sensitiv hud som har lett for å bli tørr, og jeg kan ikke bruke leirmasker. Huden blir bare verre - mer tørr, irritert og rød. 

Jeg er veldig glad i denne masken som også er en nattkrem: https://www.kicks.no/origins/hudpleie/ansiktspleie/ansiktsmaske/drink-up-intensive-overnight-mask-75ml?gclid=Cj0KCQiA7aPyBRChARIsAJfWCgKswC_H7Q5xJ3kD_43YMy__pQtxJBrJVKg_8DNEaEOUN48zgKKmBz8aAl2zEALw_wcB

Jeg har slutta helt med renseprodukter, bruker kun såvidt lunkent vann og en god myk klut. Det har faktisk roet ned og forbedret  min hud veldig mye.

Hei og takk for svar. 

Bruker du sminke? Jeg bruker sminke også bruker jeg en rensemelk til å rense bort sminken. Synes ellers at jeg bruker gode produkter som passer fint til min hud. Men denne hudpleiedama som tok en hudanalyse på meg med sånn masking, maskinen viste at jeg har blokkerte porer og at huden min ikke får alt den trenger av produktene jeg bruker nettop fordi porene mine er blokkerte😕

Så føler at jeg nå må skaffe noe som renser huden dypt inneifra. 

Ts 

Skrevet

Hva med å prøve dobbelrens først, for å rense huden skikkelig? Altså en oljerens først som løser opp alt av sminke og smuss, også en vannbasert rens. 

Anonymkode: 54af2...32e

Skrevet

Anbefaler koreansk hudpleie på det sterkeste. Sjekk skinsecret.no feks. Ville startet med dobbeltrens. Siden du har tatt hudanalyse kan de kontakte de for å få anbefalt produkter :) (Nei, jeg jobber ikke for dem, bare ekstremt fornøyd kunde).

Anonymkode: ff88a...20b

Skrevet

Jeg syns Elixir - pore tightening mask er en av de bedre utrensende maskene, men ingen jeg har testet tar alt syns jeg. Men denne gjør hvertfall en nokså god jobb. Ser det blir sånne oljeprikker der den har trukket ut porer osv. 

Skrevet

Huden i ansiktet er sensitiv og jo mindre man styrer med den jo bedre. Dette ser man fort om man leser litt forskning som ikke er betalt av skjønnhetsindustrien. Som hun over her sa så vil jeg anbefale lunkent vann og en myk klut samt en god fuktighetskrem uten for mye stæsj. Type A-crème som du får på apoteket. Denne finnes uten parfyme og parabener. 

Anonymkode: f119d...743

• Liker 2
Gjest MadameDeRosa
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Huden i ansiktet er sensitiv og jo mindre man styrer med den jo bedre. Dette ser man fort om man leser litt forskning som ikke er betalt av skjønnhetsindustrien. Som hun over her sa så vil jeg anbefale lunkent vann og en myk klut samt en god fuktighetskrem uten for mye stæsj. Type A-crème som du får på apoteket. Denne finnes uten parfyme og parabener. 

Anonymkode: f119d...743

Ja, for med vann og en klut vil jo huden bli fri for olje, forurensing og smuss som huden blir utsatt for iløpet av en hel dag 🙄 Med tilstoppede porer vil problemet bli verre om man ikke renser.

Og A-Creme uten virkestoffer vil iallefall ikke gjøre underverker for huden... 

Skrevet
5 timer siden, Viktualia skrev:

Denne gir bare fukt og gjør ingenting for blokkerte porer.

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, Apocalypte skrev:

Denne gir bare fukt og gjør ingenting for blokkerte porer.

Det stemmer. Jeg oppfatter det slik at TS har blitt fortalt at hun har blokkerte porer uten å ha oppdaget det selv. Da tenker jeg at det kanskje ikke er hovedproblemet TS har med huden sin. Hadde det vært et problem hadde huden vært endel preget av kviser, vel? 
Derfor tenkte jeg at problemet til tørr og sensitiv hud kanskje heller er en dårlig hudbarriere, og da hjelper det med fuktgivende og beroligende tiltak. 

Jeg har renset huden med vann og klut i fire år snart, og har ikke hatt mindre tørr og sensitiv hud i voksen alder. Jeg er snart femti. Jeg bruker denne, men det fins mange gode kluter: https://www.kicks.no/sensai/hudpleie/ansiktspleie/ansiktsrens/silky-purifying-sponge-chief-v90224129?gclid=Cj0KCQiA7aPyBRChARIsAJfWCgL7pxlWI2rJ0N2Cv4cHKI31_HFAk0j5awUWnihHW-U2QfY3ekNJmnIaAqKYEALw_wcB

Et produkt som  både er rimelig og kan hjelpe huden med å bygge en sunn barriere er Niacinamide fra The Ordinary: https://www.blivakker.no/product/3120569?gclid=Cj0KCQiA7aPyBRChARIsAJfWCgJ9hCXgGURCoBRXOIu0cc-tvLgPus3MRKSxSh6X9TFA171QF3WQSAcaAiGVEALw_wcB  (Dette er kun et serum og erstatter ikke en god fuktighetskrem)

Skrevet
9 timer siden, MadameDeRosa skrev:

Ja, for med vann og en klut vil jo huden bli fri for olje, forurensing og smuss som huden blir utsatt for iløpet av en hel dag 🙄 Med tilstoppede porer vil problemet bli verre om man ikke renser.

Og A-Creme uten virkestoffer vil iallefall ikke gjøre underverker for huden... 

Ehm... Nå er jeg ganske nær 40 åra og det jeg har registrert de siste tiåra er at det nettopp er dem som gjør minst mulig med huden når det gjelder produkter, det er faktisk disse som ser 10-15 år yngre ut enn de jevnaldrende som holder seg bra. Disse som styrer med sminke, kremer og dill dall de ser faktisk eldre ut enn det de er for alderen. 

Ei sminkedokke kan gjenkjennes på lik linje som en røyker eller alkoholiker. 

Gjør ting enkelt tenker jeg. 

Anonymkode: b64ed...5b7

• Liker 4
Gjest MadameDeRosa
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ehm... Nå er jeg ganske nær 40 åra og det jeg har registrert de siste tiåra er at det nettopp er dem som gjør minst mulig med huden når det gjelder produkter, det er faktisk disse som ser 10-15 år yngre ut enn de jevnaldrende som holder seg bra. Disse som styrer med sminke, kremer og dill dall de ser faktisk eldre ut enn det de er for alderen. 

Ganske sterke meninger om ting du ikke har greie på... Er hudterapeut av yrke, så disse stråmannsargumentene dine kommer du nok ingen vei med. Å ha en pen og ren hud, er en Pleiet hud! Da hjelper det lite med bare kattevask og en billigkrem uten virkestoffer.

Til TS: Gode hudpleierutiner, en dyprens på salong minst en gang i halvåret vil gjøre huden mye bedre. Rens morgen og kveld, bruk toner som er astringerende, peeling/scrub en gang i uka, da døde hudceller som sitter igjen på huden vil sammen med fett og forurensing tilstoppede porene og legge seg som et slags lag utenpå. Scrub/peeling fjerner dette, og da er huden mer mottakelig for virkestoffene i serum og kremer du har på. Og legg på kremen i tynt lag. 

Skrevet
4 minutter siden, MadameDeRosa skrev:

Ganske sterke meninger om ting du ikke har greie på... Er hudterapeut av yrke, så disse stråmannsargumentene dine kommer du nok ingen vei med. Å ha en pen og ren hud, er en Pleiet hud! Da hjelper det lite med bare kattevask og en billigkrem uten virkestoffer.

Til TS: Gode hudpleierutiner, en dyprens på salong minst en gang i halvåret vil gjøre huden mye bedre. Rens morgen og kveld, bruk toner som er astringerende, peeling/scrub en gang i uka, da døde hudceller som sitter igjen på huden vil sammen med fett og forurensing tilstoppede porene og legge seg som et slags lag utenpå. Scrub/peeling fjerner dette, og da er huden mer mottakelig for virkestoffene i serum og kremer du har på. Og legg på kremen i tynt lag. 

Ja vel. 
jeg er 38 år. Bruker sminke daglig. Foundation og pudder. Vasker aldri av sminken om kvelden, aldri gjort det. Vasker den av på morgenen før jeg tar på ny. Bruker ingen fancy produkter. Jeg har kanskje én kvise en gang hver 3. måned. Folk jeg treffer gjetter ofte at jeg er 26-27 år, jeg har ikke en eneste rynke. 

Og jeg er nok en av de dårligste i verden på å ta vare på huden min. 

Anonymkode: c4d88...52e

Gjest MadameDeRosa
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja vel. 
jeg er 38 år. Bruker sminke daglig. Foundation og pudder. Vasker aldri av sminken om kvelden, aldri gjort det. Vasker den av på morgenen før jeg tar på ny. Bruker ingen fancy produkter. Jeg har kanskje én kvise en gang hver 3. måned. Folk jeg treffer gjetter ofte at jeg er 26-27 år, jeg har ikke en eneste rynke. 

Og jeg er nok en av de dårligste i verden på å ta vare på huden min. 

Det du selv ser er nok ikke sikkert det andre ser. Just saying. Og å drive rovdrift på huden vil plutselig vise seg.

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tatt hudanalyse og fikk beskjed om at jeg har blokkerte porer og tørr og sensitiv hud. At huden min er tørr og sensitiv visste jeg fra før av. Men hun hudpleieren som jobbet der ville selge meg en dyptrensende ansiktsmaske som var sånn leireaktig til 1600kr. 😲

Syntes dette var kjempe dyrt så kjøpte ikke. 

Men jeg trenger en dyptrensende ansiktsmaske. Er det noen her som bruker en slik masks og har noe å ambefale meg? 

Jeg er villig til å betale opp til 600/650 kr. 

Hva het masken? Hvis du skriver det kan kanskje noen hjelpe deg å finne en med tilsvarende innhold til lavere pris. 

Skrevet
17 minutter siden, MadameDeRosa skrev:

Det du selv ser er nok ikke sikkert det andre ser. Just saying. Og å drive rovdrift på huden vil plutselig vise seg.

Jeg har i hele mitt voksne liv fått kommentarer over at jeg har så fin hud. Hva du tror om det er jo ikke så viktig. 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er helt motsatt,  kan se på 200 m avstand om en kvinne bryr seg om huden sin og pleier den enn ei som bare klasker på billigste dagkrem fra Kiwi og aldri renser. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...