Nerine_ Skrevet 16. februar 2020 #21 Skrevet 16. februar 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har jeg sagt at den ikke passer for andre?🙈 jeg lager en tråd og beskriver egne problemer knyttet til denne spesifikke koppen, da trenger jeg ikke at folk forteller at "sånn er det bare" når JEG har problemer med å bruke den? Lag heller en egen tråd Anonymkode: f611b...851 Ok, beklager at svaret mitt tråkket på følelsene dine. 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #22 Skrevet 16. februar 2020 Hvorfor bale med det der når du kan bruke bind? Anonymkode: e1331...536
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #23 Skrevet 16. februar 2020 59 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor bale med det der når du kan bruke bind? Anonymkode: e1331...536 -fordi man synes bind er for mye søppel -fordi man ikke ønsker klam plast fullt av blod i underlivet 24/7 -fordi man ønsker å spare penger For eksempel. Anonymkode: 3ee30...9cd 10
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #24 Skrevet 16. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har jeg sagt at den ikke passer for andre?🙈 jeg lager en tråd og beskriver egne problemer knyttet til denne spesifikke koppen, da trenger jeg ikke at folk forteller at "sånn er det bare" når JEG har problemer med å bruke den? Lag heller en egen tråd Anonymkode: f611b...851 Hjælp, pms på gang eller? Anonymkode: f2c02...672 7
Olaug Olsen Skrevet 16. februar 2020 #25 Skrevet 16. februar 2020 Jeg bruker DivaCup, som jeg kjøpte på helsekost. Den er myk, og fungerer ganske bra for mine behov. Synd at du må investere på nytt da, men jeg ville gitt det en sjanse til, med en annen type kopp!
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #26 Skrevet 16. februar 2020 Min erfaring med menskopp (organicup) er at de første par dagene blør jeg gjennom om natten så jeg bruker ob et par dager før jeg tar koppen resten av tiden. Tror livmortappen min havner for langt ned sånn at det blir lite plass til blod før det renner over. I tillegg er det viktig å sjekke at livmortappen faktisk er inni koppen og ikke utfor, de gangene jeg har blødd gjennom rett etter innsett har det vært pga koppen ikke har vært satt korrekt inni. Ellers vil det som de andre sier være nooe som er rundt den som du kanskje opplever som lekkasje, men som bare er det lille i skjeden på utsiden av koppen. Hjalp også når jeg begynte å sette den inn lavere og ikke så langt inni, tror kanskje det også har noe med plass og livmortappen å gjøre. Anonymkode: 36763...7df
Dillan Skrevet 16. februar 2020 #27 Skrevet 16. februar 2020 Skyll den godt i varmt vann før du setter den inn, da blir den mykere. Pass på at livmortappen kommer inni koppen, jeg sliter litt med at den ikke alltid havner rett (koppen blir stående litt på skrå når alt er på rett plass). Må la den "slå seg ut" før den er helt inne for å få det til. Slet litt til å begynne med, men nå er det null problem. 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #28 Skrevet 16. februar 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: -fordi man synes bind er for mye søppel -fordi man ikke ønsker klam plast fullt av blod i underlivet 24/7 -fordi man ønsker å spare penger For eksempel. Anonymkode: 3ee30...9cd En bytter jo bind ofte. En går jo ikke med samme bindet hele dagen. Anonymkode: e1331...536
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #29 Skrevet 16. februar 2020 Om du bestemmer deg for å prøve en annen type, så kan jeg også anbefale ladycup. Den er passe myk og passe fast. Jeg har også organicup, men den sliter jeg med å få på plass fordi den er for myk og bretter seg liksom ikke helt ut. Men ladycup smetter på plass nærmest av seg selv, uten å være for hard så det blir ubehagelig. Om den du har nå føles for stor så er det sikkert lurt å prøve den minste størrelsen. Den holder for meg selv om jeg er over 30 og har født barn. Jeg prøvde den store først, men den var ubehagelig og jeg gikk og kjente på et press inni der hele tiden. Anonymkode: 8cd00...420
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #30 Skrevet 16. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: En bytter jo bind ofte. En går jo ikke med samme bindet hele dagen. Anonymkode: e1331...536 Men det er som oftest blod på det bindet du har på. Minus de første minuttene. Ekstra gøy når det kommer klumper som ligger å skvulper å faller utenfor bindet, om man har stor blødning... Anonymkode: 3ee30...9cd 2
Gjest Tamsi Skrevet 16. februar 2020 #31 Skrevet 16. februar 2020 Menskopp er russisk rullett for min del. Har hendt flere ganger at jeg tror den sitter som den skal, fordi den føles akkurat som sist når det gikk bra - og plutselig kjenner jeg en sånn "flodbølge" inni der og vet at NÅ, nå går det galt. Igjen! Ser ikke poenget når jeg likevel må bruke bind i tillegg, da er det enkleste å bare putte i en tampong. Dyre var de óg.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #32 Skrevet 17. februar 2020 23 hours ago, AnonymBruker said: Min lakk også, og jeg fant ut at det var fordi min livmorhalstapp sitter langt nede når jeg har mensen. En vanlig lengde menskopp sitter derfor for langt inn til å kunne fange opp blodet. MeLuna har ekstra korte kopper, jeg kjøpte en av de og hadde ingen mer lekkasje. Den er dog veldig myk, så det er ikke alltid den spretter opp av seg selv etter at jeg har tatt den inn, så av og til må jeg hjelpe litt og åpne den etter at den er inne. Ofte er det nok å vri den rundt litt og ta den bittelitt ned igjen før jeg dytter den opp igjen. Høres kanskje komplisert ut, men det er ikke så gale med litt øvelse Anonymkode: 897f7...62c Samme her! De første koppene jeg prøvde skled opp på siden av livmorhalstappen og derfor lakk det. De korte koppene til MeLuna er helt supre. Anonymkode: cd773...f5d
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #33 Skrevet 17. februar 2020 På 16.2.2020 den 14.33, AnonymBruker skrev: Jeg har fått til teknikken å ta den ut, men sliter enda med at jeg lekker etter å ha satt den inn. Føler at jeg gjør alt riktig, har prøvd å brette i både en C, 7 og rose. Men lekker gjør jeg uansett! Gir snart opp hele dritten, hva er det jeg gjør feil?!?!??! Anonymkode: f611b...851 Min lekket fordi det viste seg at jeg har et myom i nedre del av bekkenet. Myomet gjør at det er umulig å sette inn koppen annet enn skjevt. Anonymkode: fb7f1...6b0
pjusk94 Skrevet 17. februar 2020 #34 Skrevet 17. februar 2020 Jeg tørr virkelig ikke å prøve det greiene der 😂 holder meg til tamponger og bind de få gangene jeg har mensen. Går på pilla så har mensen veldig sjeldent 😅 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #35 Skrevet 17. februar 2020 jeg har kjøpt billig på ebay, silikon. Tenkte bare for å prøve. Men den funker som bare det, den er veldig myk. Og den kostet 40 kr. Uansett, jeg hadde mooncup før, kjøpt fra england, men den passet meg ikke lengre etter fødselen. Den kostet nok nærmere 200 kr, men jeg har brukt den i mange mange år, så pengene definitivt spart. jeg har forresten også kjøpt tøybind på ebay. Sånne veldig små, «hverdags», og har de i tillegg. Jeg opplever ikke store lekkasjer fra koppen men det er akkurat som det blir litt søl rundt skift. Tøybind må vaskes på 60 grader for å «desinfiseres» men kan vaskes med f.eks sengetøy, som burde jo også vaskes på høyre temperaturer. for min del, ble jeg så frelst da jeg gikk over til menskopp og tøybind, at jeg gikk for tøybleier for mine barn. Når jeg selv syntes det var bedre å slippe å bruke plastbind, hvordan kunne jeg pakke barna i plastbleier.. Så her ble det all around suksess historie. Og det begynte med et forum på KG. Anonymkode: d5561...0ff 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #36 Skrevet 17. februar 2020 På 16.2.2020 den 17.18, AnonymBruker skrev: Men det er som oftest blod på det bindet du har på. Minus de første minuttene. Ekstra gøy når det kommer klumper som ligger å skvulper å faller utenfor bindet, om man har stor blødning... Anonymkode: 3ee30...9cd Det høres ikke normalt ut. Du bør henvises til gynekolog og undersøkes snarest. Anonymkode: fb7f1...6b0
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #37 Skrevet 17. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det høres ikke normalt ut. Du bør henvises til gynekolog og undersøkes snarest. Anonymkode: fb7f1...6b0 Det er normalt. Anonymkode: e4d8e...17d 4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #38 Skrevet 17. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det høres ikke normalt ut. Du bør henvises til gynekolog og undersøkes snarest. Anonymkode: fb7f1...6b0 Kødder du? Det er 100 % normalt. Anonymkode: 0134a...9d0 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #39 Skrevet 18. februar 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Kødder du? Det er 100 % normalt. Anonymkode: 0134a...9d0 Nei. Det er ikke normalt med store klumper som skvulper og faller utenfor bindet slik hun skrev. Hvis man blør så mye bør man sjekke om det er en fysisk grunn til det. F.eks myom. Og uansett grunn kan det være nødvendig å få sjekket jernlagrene. Man kan bli tappet for jern om man blør så mye som hun beskriver. Anonymkode: fb7f1...6b0
DrueSmoothie Skrevet 18. februar 2020 #40 Skrevet 18. februar 2020 (endret) Jeg bruker menskopp og jeg elsker den! For meg ble det natt og dag da jeg byttet til en i langt mykere silikon enn den jeg kjøpte på apoteket (Boots) først. Den jeg har nå er såkalt "nybegynner-kopp" og det ble brått noe annet. Jeg er snart 40 år, men har ikke født barn, og den er helt super i størrelsen til meg. Den fra apoteket synes jeg ble for stiv, knotete å sette inn og vanskelig å få til å sitte skikkelig, selv om det var den minste størrelsen. Jeg har denne: Intimina Lily cup (De kommer i flere størrelser også for de som trenger større) Når jeg setter den inn så drar jeg alltid litt tilbake for å sjekke at den sitter tett. Dersom det ikke er helt tett er det lett å dra den ut igjen, mens om det er tett hele veien rundt å sitter den "fast". Når jeg så skal ha den ut stikker jeg opp en finger så den slippe på ene siden. Min menskopp har aldri lekket når den er satt skikkelig inn, selv ikke under ulike aktiviteter som løping, ridning etc. Og selv om jeg var veldig skeptisk til menskopp i starten må jeg innrømme at jeg liker den veldig godt nå og synes det er helt topp å slippe å ha med tamponger overalt, lure på hvor kan man kaste den om man er steder hvor de ikke har søppelkasse på toalettet etc. Endret 18. februar 2020 av DrueSmoothie 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå