Gå til innhold

F***** menskopp!!!!!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått til teknikken å ta den ut, men sliter enda med at jeg lekker etter å ha satt den inn. Føler at jeg gjør alt riktig, har prøvd å brette i både en C, 7 og rose. Men lekker gjør jeg uansett!

Gir snart opp hele dritten, hva er det jeg gjør feil?!?!??!

Anonymkode: f611b...851

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blør du så mye at det renner over?

Anonymkode: fa02d...ce5

Skrevet

Den skall bare så langt inn at du kjenner tuppen "utenpå" jeg lakk helt til jeg skjønte det 

Skrevet

Menskopp ER noe dritt! Å gå med plastikk oppi dåsa var ikke noe for meg 

Anonymkode: 641ea...7de

• Liker 8
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blør du så mye at det renner over?

Anonymkode: fa02d...ce5

Når jeg tar den ut så ser jeg at det er kommet noe blod i selve koppen, men ser ut som det lekker litt på siden likevel. Jeg mistenker at jeg har en for stor kopp selv om jeg kjøpte den minste på apoteket.

4 minutter siden, Prøver18 skrev:

Den skall bare så langt inn at du kjenner tuppen "utenpå" jeg lakk helt til jeg skjønte det 

Tuppen, altså før eller etter du har klipt den? 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes den virker bra men skjønner ikke hvorfor den lekker hele tiden. Blir sprø!

TS

Skrevet

Søk på "menstrual cup leaking" på youtube: https://www.youtube.com/results?search_query=menstrual+cup+leaking

Anonymkode: b418d...2c0

Takk, men ser de sier at hvis den er enkel å vri om mens den er inne, så passer den. Hvis det er vanskelig å vri den og man må bruke kraft, så er det ikke rett størrelse. Kan man få pengene tilbake fra apoteket? Den er i tillegg steinhard!

TS.

Skrevet

Det kommer alltid noe blodrester på utsiden, du skraper det ikke akkurat med deg oppi ved innsetting. Det som allerede er i skjeden, er jo spredt. Koppen samler bare opp nytt fra livmortappen. 

Er bare å ha truseinnlegg i tillegg, gi det en time eller to så har det på utsiden kommet i trusen. Så er det 12t med nada. DA merker du det når den lekker/ er full. Det i starten må du regne med.

Anonymkode: e28d7...c20

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk, men ser de sier at hvis den er enkel å vri om mens den er inne, så passer den. Hvis det er vanskelig å vri den og man må bruke kraft, så er det ikke rett størrelse. Kan man få pengene tilbake fra apoteket? Den er i tillegg steinhard!

TS.

Da ville jeg kjøpt en mykere. Anbefaler ladycup. Den må jo følge deg anatomisk. Eller blir det krasj.

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer alltid noe blodrester på utsiden, du skraper det ikke akkurat med deg oppi ved innsetting. Det som allerede er i skjeden, er jo spredt. Koppen samler bare opp nytt fra livmortappen. 

Er bare å ha truseinnlegg i tillegg, gi det en time eller to så har det på utsiden kommet i trusen. Så er det 12t med nada. DA merker du det når den lekker/ er full. Det i starten må du regne med.

Det virker jo logisk. Fordi jeg har den inne i maks 10 min så kjenner jeg at jeg lekker, og da tar jeg den ut med en gang og repeat... skal forsøke å vente noen timer nå. Kanskje jeg faktisk har gjort det rett hele tiden?

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da ville jeg kjøpt en mykere. Anbefaler ladycup. Den må jo følge deg anatomisk. Eller blir det krasj.

Betalte over 300 kr for den på apoteket.. ble anbefalt den av en ansatt. Kan man kreve penger tilbake?

TS

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Betalte over 300 kr for den på apoteket.. ble anbefalt den av en ansatt. Kan man kreve penger tilbake?

TS

Med mindre den kom med en "100% fornøyd" garanti så går ikke det. Det er ikke apoteket eller den ansatte sin feil at denne ikke passet for deg. 

• Liker 5
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er kanskje ikke noe for alle, ser den. Ville bare korrigere en ting: menskopper er ikke laget av plastikk. Vanligvis medisinsk silikon, noen ganger naturgummi o.l.

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, Nerine_ skrev:

Med mindre den kom med en "100% fornøyd" garanti så går ikke det. Det er ikke apoteket eller den ansatte sin feil at denne ikke passet for deg. 

Det står "1 year guarantee" på selve pakningen. Men vet ikke om det gjelder leverandøren. Neivel, men det er da søren ikke min feil heller.

• Liker 2
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS.

Er det denne typen du har? I så fall er den helt jævlig. Jeg har brukt menskopp i ti år, og vært veldig fornøyd. Kjøpte denne typen på et apotek en gang jeg hadde glemt dem og var på ferie, og den fikk jeg ikke til å funke i det hele tatt. Verste typen jeg har vært borti.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det står "1 year guarantee" på selve pakningen. Men vet ikke om det gjelder leverandøren. Neivel, men det er da søren ikke min feil heller.

Garantien gjelder nok om det skulle være noe feil eller om den går i stykker. 

• Liker 2
Skrevet

Min lakk også, og jeg fant ut at det var fordi min livmorhalstapp sitter langt nede når jeg har mensen. En vanlig lengde menskopp sitter derfor for langt inn til å kunne fange opp blodet. MeLuna har ekstra korte kopper, jeg kjøpte en av de og hadde ingen mer lekkasje. Den er dog veldig myk, så det er ikke alltid den spretter opp av seg selv etter at jeg har tatt den inn, så av og til må jeg hjelpe litt og åpne den etter at den er inne. Ofte er det nok å vri den rundt litt og ta den bittelitt ned igjen før jeg dytter den opp igjen. Høres kanskje komplisert ut, men det er ikke så gale med litt øvelse :) 

Anonymkode: 897f7...62c

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Sariou skrev:

Er det denne typen du har? I så fall er den helt jævlig. Jeg har brukt menskopp i ti år, og vært veldig fornøyd. Kjøpte denne typen på et apotek en gang jeg hadde glemt dem og var på ferie, og den fikk jeg ikke til å funke i det hele tatt. Verste typen jeg har vært borti.

Helt riktig! Fysøren, 160 kr på nett og jeg betalte 350 kr over disken. Jaja. 

Er den jeg bruker nå ja. Fysøren den er steinhard, og vond hvis jeg tar en ekstra finger oppi for å kjenne om den er rund. Hvor brei vagina tror dem at jeg har? 

Min lakk også, og jeg fant ut at det var fordi min livmorhalstapp sitter langt nede når jeg har mensen. En vanlig lengde menskopp sitter derfor for langt inn til å kunne fange opp blodet. MeLuna har ekstra korte kopper, jeg kjøpte en av de og hadde ingen mer lekkasje. Den er dog veldig myk, så det er ikke alltid den spretter opp av seg selv etter at jeg har tatt den inn, så av og til må jeg hjelpe litt og åpne den etter at den er inne. Ofte er det nok å vri den rundt litt og ta den bittelitt ned igjen før jeg dytter den opp igjen. Høres kanskje komplisert ut, men det er ikke så gale med litt øvelse :) 

Anonymkode: 897f7...62c

Det hørtes fornuftig ut :)

vel 10 min er gått og jeg har ikke lekket enda. Får håpe det går denne gangen.

ts

Skrevet
8 minutter siden, Nerine_ skrev:

Garantien gjelder nok om det skulle være noe feil eller om den går i stykker. 

Feilen er at den er hard som sten...

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Feilen er at den er hard som sten...

Feil for deg, passe for andre. Sånn er det bare. 

Skrevet
1 minutt siden, Nerine_ skrev:

Feil for deg, passe for andre. Sånn er det bare. 

Har jeg sagt at den ikke passer for andre?🙈 jeg lager en tråd og beskriver egne problemer knyttet til denne spesifikke koppen, da trenger jeg ikke at folk forteller at "sånn er det bare" når JEG har problemer med å bruke den? Lag heller en egen tråd

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...