Gå til innhold

Male kjøkkenfronter (bilde)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner! Ja, ødelegge hva, egentlig... 😅 Tipper det blir Tidløs, føles som det nest tryggeste etter Bomull. Hva tenker du om forslagene som kommer her? De kan jo gjelde deg også. Kunne du for eksempel tenke deg å male overskapene i en farge, og underskapene i en annen? 

Anonymkode: 09771...cf5

Nei, kommer ikke til å male i ulike farger. Liker best at det er samme overalt :) Jeg ville nok ikke malt kjøkkenet i bomull, det er en veldig gulhvit farge. Har den fargen overalt på veggene nå (standard malte plater), og det er virkelig en gul og "skitten" farge. Egner seg fint på lister da, hvis man kombinerer med en veggfarge som får frem det hvite og ikke det gule. Jeg skal undersøke fargen tidløs, eventuelt kanskje en litt mørkere farge. Hmm.. 

Anonymkode: 12269...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 21.2.2020 den 0.31, AnonymBruker skrev:

Nei, kommer ikke til å male i ulike farger. Liker best at det er samme overalt :) Jeg ville nok ikke malt kjøkkenet i bomull, det er en veldig gulhvit farge. Har den fargen overalt på veggene nå (standard malte plater), og det er virkelig en gul og "skitten" farge. Egner seg fint på lister da, hvis man kombinerer med en veggfarge som får frem det hvite og ikke det gule. Jeg skal undersøke fargen tidløs, eventuelt kanskje en litt mørkere farge. Hmm.. 

Anonymkode: 12269...25e

Ja, nå har jeg slått fra meg Bomull. Men er bare usikker på hva annet jeg kan velge enn Tidløs, med tanke på at veggen er i Byge og tilstøtende vegg er i Ascott… Var ikke så gira på Tidløs egentlig, og er så usikker at jeg med vilje gikk glipp av Fargerikes salg på Trestjerners gulvmaling i går :( Turte ikke å kjøpe noe jeg ikke kommer til å trives med. 

Er det noen som har noen andre forslag (ikke grønt/blått)? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi malte kjøkkeninnredningen i en leilighet vi leier ut, i fargen 10342 Kalkgrå. Det er en eldre innredning med profilerte dører. Ble kjempefint! Fargen er greige, grå/beige. Varierer ut fra lys og dagslys. Fått mye skryt av fargen på innredningen. Jeg vet ikke hvilken farge Byge er, men sjekk opp om det er en som kan passe, hvis du tør å gå for annet enn hvitt. Fargen er forresten veldig fin til lys eik på gulvet. 

Anonymkode: 41969...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1624 Letthet

Hvittonen vi kjenner så godt; den er hvitere og litt mindre gul enn 1001 Egghvit og 1453 Bomull. Letthet er dog hakket lunere enn Klassisk Hvit.

1973 Antikkgrå

Kanskje en av de aller beste gråfargene vi har! En gråtone med en ørliten dråpe gult i seg, som gjør fargen lunere. Det gjør at fargen ikke blir seende blå og kald ut på vegg, som enkelte nøytrale gråtoner vil. Superfin til Egghvit og Bomull! Den er også nydelig til fargene jeg nevner under.

8394 Hvit Poesi 

En svakt grålig hvittone. Inneholder litt grønt noe som gjør den perfekt inn i denne paletten med blå , grønne og mintaktige farger. Denne fargen er også flott inntil gråfarger som 8094 Dunkel og 7354 Sort Pepper.

https://lady.inspirasjonsblogg.jotun.no/slik-bruker-du-arets-farger/

Anonymkode: 6553e...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

1624 Letthet

Hvittonen vi kjenner så godt; den er hvitere og litt mindre gul enn 1001 Egghvit og 1453 Bomull. Letthet er dog hakket lunere enn Klassisk Hvit.

1973 Antikkgrå

Kanskje en av de aller beste gråfargene vi har! En gråtone med en ørliten dråpe gult i seg, som gjør fargen lunere. Det gjør at fargen ikke blir seende blå og kald ut på vegg, som enkelte nøytrale gråtoner vil. Superfin til Egghvit og Bomull! Den er også nydelig til fargene jeg nevner under.

8394 Hvit Poesi 

En svakt grålig hvittone. Inneholder litt grønt noe som gjør den perfekt inn i denne paletten med blå , grønne og mintaktige farger. Denne fargen er også flott inntil gråfarger som 8094 Dunkel og 7354 Sort Pepper.

https://lady.inspirasjonsblogg.jotun.no/slik-bruker-du-arets-farger/

Anonymkode: 6553e...8ba

Takk for fine forslag! Men husk at jeg har både Byge og Ascott å ta hensyn til, ikke bare listene i Bomull. Om Antikkgrå og Ascott går så fint sammen, vet jeg ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...