Gå til innhold

Male kjøkkenfronter (bilde)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjøkkenet er malt i Byge og tilstøtende rom er malt i Ascott.

Nå står kjøkkenfrontene for tur. Sambo vil ha dem hvite (ikke noe poeng i å foreslå Dempet Sort ;)), men jeg er veldig usikker. Vinduskarmer og tak vil jeg anta er i Egghvit/Bomull. Redd for å velge en hvitfarge som fremhever det gule i disse, men vil helst ikke male frontene i verken Egghvit eller Bomull.

Vurderte å male dem i Ascott?

Håper på lure ideer.

PS. Ikke heng dere opp i den fæle belysningen/gardiner osv. Det meste skal byttes ut.

86624139_541710020023830_3249827995686273024_n.jpg

Anonymkode: 09771...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med en annen grønnfarge som harmonerer med veggen? Spør om tips på Fargerike eller lignende, der har de folk som kan alt om hvilke farger som passer sammen, hvilke hvitfarger som får gul-eller grunntoner sammen med andre farger osv. 

Anonymkode: 84946...260

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer jo det an på hvilken stil du ønsker å oppnå hjemme. Slik jeg ser det, sånne profilerte kjøkkenfronter i hvit eller beige/greige vil gi enten klassisk eller landig stil. Hvis det går bra for deg, ascott er fin farge. :) 

Anonymkode: 6553e...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva med en annen grønnfarge som harmonerer med veggen? Spør om tips på Fargerike eller lignende, der har de folk som kan alt om hvilke farger som passer sammen, hvilke hvitfarger som får gul-eller grunntoner sammen med andre farger osv. 

Anonymkode: 84946...260

Får høre med dem, ja ☺️ Grønn er uaktuelt for samboeren dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her kommer jo det an på hvilken stil du ønsker å oppnå hjemme. Slik jeg ser det, sånne profilerte kjøkkenfronter i hvit eller beige/greige vil gi enten klassisk eller landig stil. Hvis det går bra for deg, ascott er fin farge. :) 

Hadde vel egentlig ikke lyst på en landlig stil... Tror du absolutt det blir det pga frontene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjøkkenet er malt i Byge og tilstøtende rom er malt i Ascott.

Nå står kjøkkenfrontene for tur. Sambo vil ha dem hvite (ikke noe poeng i å foreslå Dempet Sort ;)), men jeg er veldig usikker. Vinduskarmer og tak vil jeg anta er i Egghvit/Bomull. Redd for å velge en hvitfarge som fremhever det gule i disse, men vil helst ikke male frontene i verken Egghvit eller Bomull.

Vurderte å male dem i Ascott?

Håper på lure ideer.

PS. Ikke heng dere opp i den fæle belysningen/gardiner osv. Det meste skal byttes ut.

86624139_541710020023830_3249827995686273024_n.jpg

fleste produsenter har bomull på vindu og ferdig malt listverk

Anonymkode: 07042...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville surfet litt på Pinterest. Mørk benkeplate? 

Hm, har dere vurdert å male selve innredningen i Byge også? Men det vil sikkert ikke samboeren din 😛

Ascotr blir sikkert greit det. Du kan jo også sende inn til Jotun sine fargeråd? 

Anonymkode: 62fca...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hadde vel egentlig ikke lyst på en landlig stil... Tror du absolutt det blir det pga frontene? 

nei nei, kan bli klassisk, eller kontemporary, moderne også, kommer an på knotter og detaljer du velger ellers. 

Men om du ønsket nordisk moderne stil, mer minimalistisk i uttrykket, da er måtet å få profilerte fonter til å spille med, er å male de mørkt. Tenker, ikke nødvendigvis Dempet sort, men fargekoden som er mer enn 70% svart. Det er fordi i mørkere farger blir ikke så fremhevende med profilerte fronter.

Lysere farger derimot, retter fokus mer på profilene. Det kan jo bli fint allikevel, men du får litt annet utseende. 

Alle bilder er fra pinterest. Kanskje du, sammen med samboeren din, kan søke lit opp og se. Fordi selv om han sier at noen farger ikke er aktuelt for ham, ville jeg ikke stolt 100% på at han har et klart bilde i hodet hvordan det egentlig kommer til å se ut. Menn er jo sjeldent gode på det.. ikke for å fornærme noen liksom. Bare tror at sjansen er større at han ikke vet hva han egentlig vil å oppnå. 

image.png.9a2bc5f41fd4a5de7e6136e7bb4304d1.png  

image.thumb.png.cdd9a0b67d1c0d6815324d96d8a8ab5b.png

image.png.fe4f6d3ad7f1a1982c4902bb044057db.png

image.thumb.png.833dce75b1839c20f6d18712a0d06c99.png

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville surfet litt på Pinterest. Mørk benkeplate? 

Hm, har dere vurdert å male selve innredningen i Byge også? Men det vil sikkert ikke samboeren din 😛

Ascotr blir sikkert greit det. Du kan jo også sende inn til Jotun sine fargeråd? 

Anonymkode: 62fca...a88

Har prøvd flere ganger i dag, men ser ut som at de har tekniske problemer! ☺️ Prøver igjen i morgen. (Jotun altså) 

Han vil ikke ha den i Byge, nei 😂 Kunne jo blitt stilig, men kan se meg mett på blått også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

nei nei, kan bli klassisk, eller kontemporary, moderne også, kommer an på knotter og detaljer du velger ellers. 

Men om du ønsket nordisk moderne stil, mer minimalistisk i uttrykket, da er måtet å få profilerte fonter til å spille med, er å male de mørkt. Tenker, ikke nødvendigvis Dempet sort, men fargekoden som er mer enn 70% svart. Det er fordi i mørkere farger blir ikke så fremhevende med profilerte fronter.

Lysere farger derimot, retter fokus mer på profilene. Det kan jo bli fint allikevel, men du får litt annet utseende. 

Alle bilder er fra pinterest. Kanskje du, sammen med samboeren din, kan søke lit opp og se. Fordi selv om han sier at noen farger ikke er aktuelt for ham, ville jeg ikke stolt 100% på at han har et klart bilde i hodet hvordan det egentlig kommer til å se ut. Menn er jo sjeldent gode på det.. ikke for å fornærme noen liksom. Bare tror at sjansen er større at han ikke vet hva han egentlig vil å oppnå. 

image.png.9a2bc5f41fd4a5de7e6136e7bb4304d1.png  

image.thumb.png.cdd9a0b67d1c0d6815324d96d8a8ab5b.png

image.png.fe4f6d3ad7f1a1982c4902bb044057db.png

image.thumb.png.833dce75b1839c20f6d18712a0d06c99.png

Ja, der sier du noe lurt. Jeg synes også han sliter litt med visualisering, og er usikker på om det egentlig er best med hvitt. Jeg er for en mørkere farge på kjøkkenet, men han er redd for at hele rommet blir veldig mørkt da.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de bildene fant jeg på pinterest ved å søke «dark grey kitchen», «dark blue kitchen», «black kitchen», osv. :) 

helt ærlig, samme «triks» jeg bruker med samboeren min. La oss si, han sier, jeg vil ikke ha det sofabordet, og ikke det heller, det er for lavt, det er for stort, alltid noe. Neivel? Jeg sender ham en pakke med bilder fra pinterest eller instagram, med forskjellige sofabord og med sofa som likner vår i fargen. Hvilken av disse liker du best da? Da går det litt enklere i kommunikasjonen. :) 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, der sier du noe lurt. Jeg synes også han sliter litt med visualisering, og er usikker på om det egentlig er best med hvitt. Jeg er for en mørkere farge på kjøkkenet, men han er redd for at hele rommet blir veldig mørkt da.. 

Nå vet jeg ikke hvordan solforholdene er hos dere, men dere har jo et stort vindu rett ved kjøkkenet som slipper inn dagslys. Har dere vurdert å male kjøkkenet i samme farge som veggene? Med hvit benkeplate og hvite fliser kan det være skikkelig lekkert på et kjøkken i shakerstil (som dere har).

Noen eksempler på kjøkken og vegger i samme farge (fra Pintrest):

25bbf7af8b87f7b402b529a258a47936.jpg

a92ac4fc824086951f0f05aa89785779.jpg

fSRc6Q4QtC28UkiJV6fpZM-2560-80.jpg

LifeKitchen-Decadent-Look-1440x960.jpg

devol-blue-sebastian-cox-london-kitchen-

Endret av Christiane_W
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her ville jeg selv gått for svart, hvitt eller samme farge som veggen. Hvis du er redd det blir for landlig med hvitt så kan det hjelpe å bytte ut knottene.

Anonymkode: c8b23...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har faktisk eksakt samme kjøkken som dere, og vil fornye det. Har du tenkt noe på å foliere det? Jeg har fått anbefalt folien whitewood som egner seg til kjøkken med profil. 

https://www.lindasdekor.no/products/white-structure-kontaktplast

Anonymkode: 12269...25e

Ettersom kjøkkenet til TS ser ut til å være i heltre eik vil det være synd å foliere det. Da er det bedre å beise det hvitt med interiørbeis om det er den fargen de ønsker.

Anonymkode: 60722...507

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ettersom kjøkkenet til TS ser ut til å være i heltre eik vil det være synd å foliere det. Da er det bedre å beise det hvitt med interiørbeis om det er den fargen de ønsker.

Jeg synes det er synd å male det også. Men pusse bort lakk og beise det i en lys farge, ja. 
Selv ville jeg latt det være i fred, og heller gjort noe med gulvet :) 

Anonymkode: 4a475...3fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det synd å foliere det? Det er jo den eneste irreversible løsningen - det kan jo tas av igjen. Kan du forklare hva du mener?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er synd å male det også. Men pusse bort lakk og beise det i en lys farge, ja. 
Selv ville jeg latt det være i fred, og heller gjort noe med gulvet :) 

Anonymkode: 4a475...3fa

Gulvet blir nytt neste uke 😍 lys eik 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det synd å foliere det? Det er jo den eneste irreversible løsningen - det kan jo tas av igjen. Kan du forklare hva du mener?

Jeg synes det blir feil å lime fake-treverk utenpå ekte treverk. Rett og slett.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det blir feil å lime fake-treverk utenpå ekte treverk. Rett og slett.

Joda, sånn sett enig. Men er så utrolig lei av den mørke fargen, og foliering gjør jo at man ikke har "ødelagt" eikekjøkkenet som ved maling. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...