Gå til innhold

Heilt synnsykt hvor mange som er sjalue på de som har uføretrygd

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

At alt er gratis for uførtrygdede får du jammen komme med kilder på. De kan ta bussen rimeligere enn andre med det er vel også den eneste foredelen de har. 

Anonymkode: 3612e...589

Det skal ikke rare kildene til for å forstå at uføre får penger for å gjøre absolutt ingenting for det. Dette gjelder både for de reelle uføre og de som snylter.

Altså gratis penger.

Anonymkode: db6d2...462

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der kom det en sånn kommentar, "de ikke gjør nytte for samfunnet" så idiotisk måte å si det på. 

Anonymkode: 9d238...a5b

.Det jeg ikke forstår er at så mange har innvilget 100% uføretrygd. Så mange mennesker uten rest-arbeidsevne i det hele tatt.. 🤔 Jeg vet om flere som klarer så veldig mye annet, og da blir det litt rart at de ikke skal ha mulighet til å jobbe noe....

Anonymkode: ffdfc...12c

• Liker 5
Skrevet

Alle kan jobbe litt! Uføretrygd=ferie nå for tiden.

Anonymkode: 36a7c...58a

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Valget er faktisk ikke mitt! Hvem er det som sier at kronisk sykdom automatisk gir rett til uføretrygd??!

Valget er ditt. Om du vil søke på det grunnlaget du har, eller om du vil gjøre deg verre enn du er.

Som sagt, moralen bestemmer.

Skrevet

Alle kan jobbe litt! Uføretrygd=ferie nå for tiden.

Du mener uføretrygd=permanent ferie?

Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Valget er faktisk ikke mitt! Hvem er det som sier at kronisk sykdom automatisk gir rett til uføretrygd??!

Du kan starte prosessen med hyppige legebesøk hvor du ber om sykemeldinger. Får du ikke det kan du bytte fastlege. Deretter kan du søke om arbeidsavklaringspenger, og gå runden eller flere runder med det før du søker uføretrygd.

Men du er jo per i dag ikke egentlig arbeidsufør, så det ville vært umoralsk, selv om du med stor sannsynlighet hadde gått innvilget dette etterhvert. Jeg ville heller forsøkt å fått en redusert stilling i ditt tilfelle.

Endret av Husholdning1
Skrevet
23 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Det handler nok også om at folk med 400k er betydelig mer utsatt for slitasjeskader enn de med 700k. Du har like fullt et poeng i at det er så store forskjeller at det neppe er hele forklaringen.

Jeg ser den, men det forklarer langt fra alt. Det er ikke spesielt tungt å jobbe i butikk, men like fullt mye sykdom og uførhet. 

Skrevet

Alle vet at mange later som de har plager de ikke har for å snylte på staten. 

Anonymkode: 636f4...ea0

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, Thepig skrev:

Alt er gratis når man ikke jobber og får penger av staten.

Nå er det ikke akkurat sånn at staten kaster penger etter folk, selv om de er syke. Det er mer sånn at demokratiet Norge har bestemt at folk som blir syke og mister sin inntektsevne pga det skal få dekket basisbehov som bolig, varme, mat, klær ol. Hvis du er misfornøyd med demokrati så fins der land med andre styringsformer som du kan flytte til. 

• Liker 8
Skrevet

Helt seriøst - jeg er 100% uføretrygdet, og til og med meg jeg kan forstå at mennesker i arbeid kan bli skeptiske til grunnlaget for uføretrygd i enkelte tilfeller. Jeg har selv møtt mange som jeg tenker fint kunne ha jobbet, og ja, jeg kunne sikkert ha jobbet litt jeg og! 

Men fortell meg - hvor finner jeg en jobb som utgjør 2 - 3 timer et par dager i uken? En jobb som gir meg mulighet til å tilpasse mitt behov for å kunne veksle mellom å sitte og bevege meg? En jobb jeg kan utføre også når min kroniske bekkenløsningen gjør det umulig for meg å stå og gå, eller min revmatisme gjør det umulig for meg å bruke fingrene? En jobb hvor jeg unngår PC skjerm, merkelige lukter og støy pga migrene? 

Ja, jeg ønsker å være i jobb. Ja, hadde den rette jobben vært tilgjengelig, så hadde jeg blitt så glad! Jeg hadde følt meg nyttig! Men kan noen av dere som er irritert på meg og mine like fortelle meg hvor jeg finner denne jobben? Kan dere vennligst fortelle en eller annen arbeidsgiver at det er lurt å gi meg en sjanse? 

Anonymkode: 1b2e4...831

• Liker 7
Skrevet
4 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Du kan starte prosessen med hyppige legebesøk hvor du ber om sykemeldinger. Får du ikke det kan du bytte fastlege. Deretter kan du søke om arbeidsavklaringspenger, og gå runden eller flere runder med det før du søker uføretrygd.

Men du er jo per i dag ikke egentlig arbeidsufør, så det ville vært umoralsk, selv om du med stor sannsynlighet hadde gått innvilget dette etterhvert. Jeg ville heller forsøkt å fått en redusert stilling i ditt tilfelle.

Redusert stilling frister. Men det har jeg ikke råd til! Hvis jeg jobber 80% får jeg 80% lønn. 
Og en 20% sykemelding varer bare en måned eller to, kan ikke håpe på å være 20% sykemeldt resten av arbeidslivet. 
Jeg er absolutt ikke arbeidsufør, og ville aldri bedt om sykemelding, annet enn til en fridag i uka, dvs. 20%. 
Ville aldri søkt aap! Jeg VIL jobbe. Men det er faktisk ikke så lett å bli 20% sykemeldt! Jeg kan få sykemelding ut uka (uansett hvilken dag det er), og så tilbake i full jobb neste uke.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt seriøst - jeg er 100% uføretrygdet, og til og med meg jeg kan forstå at mennesker i arbeid kan bli skeptiske til grunnlaget for uføretrygd i enkelte tilfeller. Jeg har selv møtt mange som jeg tenker fint kunne ha jobbet, og ja, jeg kunne sikkert ha jobbet litt jeg og! 

Men fortell meg - hvor finner jeg en jobb som utgjør 2 - 3 timer et par dager i uken? En jobb som gir meg mulighet til å tilpasse mitt behov for å kunne veksle mellom å sitte og bevege meg? En jobb jeg kan utføre også når min kroniske bekkenløsningen gjør det umulig for meg å stå og gå, eller min revmatisme gjør det umulig for meg å bruke fingrene? En jobb hvor jeg unngår PC skjerm, merkelige lukter og støy pga migrene? 

Ja, jeg ønsker å være i jobb. Ja, hadde den rette jobben vært tilgjengelig, så hadde jeg blitt så glad! Jeg hadde følt meg nyttig! Men kan noen av dere som er irritert på meg og mine like fortelle meg hvor jeg finner denne jobben? Kan dere vennligst fortelle en eller annen arbeidsgiver at det er lurt å gi meg en sjanse? 

Støttekontakt,

Anonymkode: 28b34...40d

• Liker 3
Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det ikke akkurat sånn at staten kaster penger etter folk, selv om de er syke. Det er mer sånn at demokratiet Norge har bestemt at folk som blir syke og mister sin inntektsevne pga det skal få dekket basisbehov som bolig, varme, mat, klær ol. Hvis du er misfornøyd med demokrati så fins der land med andre styringsformer som du kan flytte til. 

Tyveri er ikke bra selv om flertallet støtter det. Hvis det er bra at vi alle stjeler fra hverandre , så burde vi også gjøre ran lovlig fordi flertallet støtter dette? Egenmeldinger, sykemeldinger, avklaringspenger osv, staten kaster penger etter alle disse.

Å flytte går desverre ikke når Staten stjeler 50% av inntekten min. Kunne jeg fått dette tilbake når jeg flyttet ville jeg med glede flyttet. Et fritt samfunn hadde gitt meg denne muligheten fra starten av :)

Endret av Thepig
  • Liker 2
Skrevet

Støttekontakt,

Har prøvd. Men situasjonen da, er at man stort sett skal ha gode dager. Mennesker som trenger støttekontakt, er i stor grad enten mennesker med psykiske problemer eller ulike former for psykiske og/eller fysiske hemmelser. Man skal ha ekstra energi for å stå i det 4 - 5 timer alene med noen som er deprimert eller har angst, eller noen som pga psykisk utvikingshemming trenger grenser og tydelighet. 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Thepig skrev:

Jeg vil ikke ha alt av staten, jeg vil ha rett til å bestemme over mitt eget liv og det jeg skaper. En ekstremt dårlig deal, jeg bytter da ikke min Tesla mot en råtten golf 😂

Du har ikke rett å bestemme over ditt eget liv, det er det sykdommen som gjør. hvor arrogant er det virkelig lov å være. Du er frisk, vær glad for det istedet for å misunne en ytelse folk som er syke får. Du er heldig, tenk på det. Engang kan det være du som er avhengig av staten pga alvorlig sykdom. Tenk før du snakker, bare tenk på oss etterlatte som må sitte å høre på sånt piss! Folk dør og du er opptatte av at de får en ytelse du liksom betaler. Kunne gjort alt i mitt liv for å berge livet til søstren min, men det går ikke!

• Liker 5
Skrevet

Men om de er misunnelige på ytelsen får de jo med en sykdom på kjøpet også da, det må du vel forstå! Blir så eitrende forbannet på folk som dere. Misunnelig fordi noen er alvorlig syke. Fy faen dere vet ikke hvor heldige der er!!!

Her dør det folk  og dere misunner ytelsen de får!!! Jeg blir kvalm-1

Stråmann, vi misunner ikke ytelsene og grunnene til disse. Jeg vil ha friheten til å leve av min egen inntekt uten at staten stjeler fra meg.

• Liker 1
Skrevet

Dere som kommer smidige kommentarer om de er trygdesnyltere, og at de er mindre verdt osv osv, det beviser bare heile denne tråden , dere klarer ikke å være voksen eller saklig når dere skal "beskytte" deres sjalusi. Lett å gjennomskues, som sagt, det må være innmari stressende for dere å ha det sånn. 

Anonymkode: 9d238...a5b

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Thepig skrev:

Stråmann, vi misunner ikke ytselsene og grunnene til disse. Jeg vil ha friheten til å leve av min egen inntekt uten at staten stjeler fra meg.

Nå svarte jeg jo nettopp på en som sa han missunte ytelsen, så hvorfor siterer du meg????

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har prøvd. Men situasjonen da, er at man stort sett skal ha gode dager. Mennesker som trenger støttekontakt, er i stor grad enten mennesker med psykiske problemer eller ulike former for psykiske og/eller fysiske hemmelser. Man skal ha ekstra energi for å stå i det 4 - 5 timer alene med noen som er deprimert eller har angst, eller noen som pga psykisk utvikingshemming trenger grenser og tydelighet. 

Det er stor mangel på støttekontakt for folk som bare trenger 2 timer i uken og ofte mindre også, feks bare gåturer eller kafebesøk osv..

• Liker 2
Skrevet

Du har ikke rett å bestemme over ditt eget liv, det er det sykdommen som gjør. hvor arrogant er det virkelig lov å være. Du er frisk, vær glad for det istedet for å misunne en ytelse folk som er syke får. Du er heldig, tenk på det. Engang kan det være du som er avhengig av staten pga alvorlig sykdom. Tenk før du snakker, bare tenk på oss etterlatte som må sitte å høre på sånt piss! Folk dør og du er opptatte av at de får en ytelse du liksom betaler. Kunne gjort alt i mitt liv for å berge livet til søstren min, men det går ikke!

Staten kan ikke hindre døden, så hvorfor skal vi være avhengig av de?

Hadde staten sluttet å stjele og latt folk bestemme selv kunne vi hjulpet hverandre og oss selv isteden. Private gjør en bedre jobb enn staten i å hjelpe. Selv i vårt land gir folk til andre som trenger det uten at staten må tvinge de. Staten feiler også i  hjelpe andre, da må vi stole på de private. Tenk på alt det gode vi kunne gjort om vi fikk behold mer selv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...