Cupidsimple Skrevet 17. februar 2020 #261 Skrevet 17. februar 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettopp. Til og med min bror som er ung ufør skjønner at det finnes snyltere og ønsker at det kan skje en endring som gjør at det blir vanskeligere å svindle til seg trygdeordninger. Anonymkode: 5b7eb...a7c Er det noen her som sier at det ikke finnes snyltere? Problemet er at det ikke er snylterne som tar seg nær av disse trådene, og stigmatiseringen ellers i samfunnet. Det er de som faktisk er syke som tar seg nær av dette. Hvorfor snakker du forresten om din bror på den måten du gjør? "Til og med min bror som er ung ufør forstår.." Man skulle nesten tro at uføre var tilbakestående.... Tragisk rett og slett. 3
Cupidsimple Skrevet 17. februar 2020 #262 Skrevet 17. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er foreløpig billigere for meg å kjøre elbil til jobben enn å ta kollektivt. Dessuten må jeg gjøre flere bytter mellom buss så tog så t-bane for å komme til jobb med kollektivt, så det ville ha tatt MYE lenger tid. Og et år hvor jeg tok toget inn til Oslo når jeg studerte på et forkurs der var jeg syk hele året fordi jeg ble smittet i de tettpakkede togene i rusjen hele tiden. (for vanlige legetimer drar man som regel ikke midt i rusjen). 2176 kr fordelt på et helt år er ikke mye. Nei det er mye plager som man fint kan arbeide selv om man har. Jeg har sett folk i rullestol i 100% arbeid for å si det slik, og da blir det for dumt at folk skaffer seg en eller annen angst diagnose også blir 100% uføre av det. Eller alle mulige slags diffuse muskel og leddiagnoser som utelukkende stilles på pasientens beskrivelser av egne plager. Barnestønader burde kuttes helt. Å få unge er et eget valg, og ikke noe som skal finansieres av alle andre. Også burde uføre trygden kuttes kraftig da en STOR anndel av uføre i virkeligheten fint kunne ha arbeidet. I tillegg burde hele kultur budsjettet fjernes. Det er ingen grunn til at skattebetalerene skal finnansiere "kunstnere" med millioner av kroner til hver av dem for at de skal kunne sprute maling ut av rumpa uten å måtte finne et publikum som er villig til å betale nok til at de kan leve av det. Det der er det dummeste jeg hører. Klarer du virkelig ikke å se absurditeten i en slik uttalelse selv? Du får betalt fra staten, også betaler du litt penger tilbake til staten igjen. Det eneste det fører til er at det går enda mer penger ut av statskassa på å administrere denne skatten din istedenfor å bare sette ned utbetalingen, også droppe skatten. Nettopp. Det sier seg selv at det sinnssyke uføre nivået vi har her i landet ikke har noe som helst med hvor mange som kan jobbe å gjøre. Og når vi ser statistikken for hva folk er uføre for så begynner vi å se bildet tydeligere av hvor mye bullshit dette er. Som du ser er psykiske lidelser og muskel og skjelett sykdommer helt på toppen. Det vil si mye vondt i vilja. Anonymkode: 63e19...6af Hva sier det deg at kvinner sliter med muskel og skjelettsykdommer? Hvilke yrker er det kvinner frekventerer mest? Og hva sier det deg at menn sliter mest med psyken?! 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #263 Skrevet 17. februar 2020 1 minutt siden, Cupidsimple skrev: Er det noen her som sier at det ikke finnes snyltere? Problemet er at det ikke er snylterne som tar seg nær av disse trådene, og stigmatiseringen ellers i samfunnet. Det er de som faktisk er syke som tar seg nær av dette. Hvorfor snakker du forresten om din bror på den måten du gjør? "Til og med min bror som er ung ufør forstår.." Man skulle nesten tro at uføre var tilbakestående.... Tragisk rett og slett. Jeg nevner han her fordi det tydeligvis er så vanskelig for mange å forstå at ingen er misunnelig på sykdommene til folk ,men på pengene de får gratis inn på konto uten at de trenger å gjøre noe. Anonymkode: 5b7eb...a7c
Cupidsimple Skrevet 17. februar 2020 #264 Skrevet 17. februar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pengene som kommer inn på konto hver måned. Gratis og rett i lomma uten krav om å yte noe tilbake. Anonymkode: 6cc7a...2d5 Gratis penger rett og slett..de aller fleste som blir uføre, har jobbet i mange år, og dernest bidratt til kassen med de "gratis" pengene som er så populære her på Kg. 6
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #265 Skrevet 17. februar 2020 5 minutter siden, Cupidsimple skrev: Er det noen her som sier at det ikke finnes snyltere? Problemet er at det ikke er snylterne som tar seg nær av disse trådene, og stigmatiseringen ellers i samfunnet. Det er de som faktisk er syke som tar seg nær av dette. Hvorfor snakker du forresten om din bror på den måten du gjør? "Til og med min bror som er ung ufør forstår.." Man skulle nesten tro at uføre var tilbakestående.... Tragisk rett og slett. Du må slutte å påstå dette når du ikke har belegg for å si det. Hvorfor skal uføre ta seg nær av dette når det gang på gang presiseres at det er snylterne som diskuteres? Tror du uføre er dumme? Anonymkode: db6d2...462
Cupidsimple Skrevet 17. februar 2020 #266 Skrevet 17. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg nevner han her fordi det tydeligvis er så vanskelig for mange å forstå at ingen er misunnelig på sykdommene til folk ,men på pengene de får gratis inn på konto uten at de trenger å gjøre noe. Anonymkode: 5b7eb...a7c Hva skulle "disse" folkene levd av mener du? Og nå snakker vi om dem som faktisk er syke, bare for å påpeke det. 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #267 Skrevet 17. februar 2020 På 16.2.2020 den 13.42, AnonymBruker skrev: Man får presisere det i denne tråden også: De som er misunnelige på de som har uføretrygd misunner dem ikke lidelsene. De misunner i all hovedsak disse som har fått trygd på falskt grunnlag, og egentlig er friske og raske. Det er rart at folk tror at en misunner dem lidelsene. Anonymkode: db6d2...462 Dessuten er det mange som er i jobb med store lidelser også. Anonymkode: a714b...f7b 1
Cupidsimple Skrevet 17. februar 2020 #268 Skrevet 17. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du må slutte å påstå dette når du ikke har belegg for å si det. Hvorfor skal uføre ta seg nær av dette når det gang på gang presiseres at det er snylterne som diskuteres? Tror du uføre er dumme? Anonymkode: db6d2...462 Ikke har belegg for å si det? Hvorfor er det folk i denne tråden da som begynner å lure på om de har livets rett?? Det er ingen grupper i samfunnet som blir mer mobbet og stigmatisert enn uføre. Det er et faktum du ikke kommer unna. Trist å vært vitne til at folk som er syke skal måtte skamme seg for sykdommen sin. Trist å se at voksne folk faktisk sitter her og kaller uføretrygden for gratis penger. Trist å se voksne folk kjempe for retten til å mobbe syke mennesker. Trist å se voksne folk som mobber sårbare grupper ikke engang tør å innrømme at de gjør det. 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #269 Skrevet 17. februar 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er så mange «bomber» som er i ferd med å gå av i Norge. Du har pensjonskostnadene som eksploderer, eldrebølgen som kommer dundrende, en stadig økning i unge uføre og oljepengene som renner stadig saktere inn. Å være ufør i dag er ikke lukrativt, og ingenting å være sjalu på - og i fortsettelsen kommer det i hvert fall ikke til å bli noe å trakte etter. Anonymkode: 625d6...4a8 Nei, men alle disse uføre, pluss dagens gullpensjoner til dessert generasjonen som drar stigen opp etter seg vil sørge for at dagens unge i arbeidslivet ikke kommer til å få noe som helst i pensjon og de må stå i arbeid til de dør. Er du under 40 år i arbeidslivet i dag så kan du se langt etter pensjon. Da vil du betale for alle de uføre med angstdiagnoser, og alle gullpansjonene til dessert generasjonen mens deg blir det ingen ting igjen til. 6 minutter siden, Cupidsimple skrev: Hva sier det deg at kvinner sliter med muskel og skjelettsykdommer? Hvilke yrker er det kvinner frekventerer mest? Og hva sier det deg at menn sliter mest med psyken?! Hva prøver du å komme frem til her? Det er stort sett menn som jobber i både fysisk og psykisk krevende yrker. Du ser ikke mye kvinnelige sjauere på lager rundt om kring for å si det slik. Og selv på sykehus så er det for det meste menn som er portører. Er det at kvinner er for skjøre til å være i arbeid du vil frem til? Anonymkode: 63e19...6af 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #270 Skrevet 17. februar 2020 På 16.2.2020 den 14.26, AnonymBruker skrev: Eg har såpass mange ting som gjør dagen min tung både fysisk og psykisk, men sikkert ikke nok til å bli ufør. Derfor skulle jeg ønske at jeg var LITT mer syk så livet kunne roe seg. Å gå slik å være for frisk til ufør men såpass dårlig form at jobben er ekstra utfordrende, er ikke noen god situasjon. Men jeg er såpass gammel at jeg ser meget fram til å bli pensjonist, DET blir en lettelse. Anonymkode: ff436...bba Dette er årsaken til at jeg kan kjenne litt misunnelse. Skal jobbe mange år til, men har kroniske smerter i kroppen, sover dårlig på grunn av dette, og er derfor totalt utmattet etter jobb. Så livet består ikke av så mye annet enn jobb. Da kan det svi litt å se at de uføre fremstår friskere enn en selv, gjennom hvordan de tilbringer fritid og hobby. Men jeg vet jo at det ikke er drømmen og at det er vanskelig økonomisk. Har 30 år igjen av yrkeslivet og ser frem til pensjonisttilværelsen😅 Anonymkode: a714b...f7b
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #271 Skrevet 17. februar 2020 7 minutter siden, Cupidsimple skrev: Det er ingen grupper i samfunnet som blir mer mobbet og stigmatisert enn uføre. Nei det er vel heller at det er ingen andre grupper i samfunnet som er mer nærtagende og har mer offermentalitet enn uføre. Anonymkode: 63e19...6af 1
Husholdning1 Skrevet 17. februar 2020 #272 Skrevet 17. februar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du leser alt så har jeg jobba og betalt skatter og avgifter i 30 år før jeg ble så syk at jobb ikke lenger var aktuelt, så dette er lavmål. Anonymkode: d3de4...097 At du har jobbet og betalt skatt betyr da ikke at du ikke får penger som mottaker av uføretrygd.
Cupidsimple Skrevet 17. februar 2020 #273 Skrevet 17. februar 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei det er vel heller at det er ingen andre grupper i samfunnet som er mer nærtagende og har mer offermentalitet enn uføre. Anonymkode: 63e19...6af Det blir jo på samme nivå som å si at alle rørleggere er late, dumme og udugelige. Tipper de hadde blitt temmelig trekte de også 😉
Cupidsimple Skrevet 17. februar 2020 #274 Skrevet 17. februar 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, men alle disse uføre, pluss dagens gullpensjoner til dessert generasjonen som drar stigen opp etter seg vil sørge for at dagens unge i arbeidslivet ikke kommer til å få noe som helst i pensjon og de må stå i arbeid til de dør. Er du under 40 år i arbeidslivet i dag så kan du se langt etter pensjon. Da vil du betale for alle de uføre med angstdiagnoser, og alle gullpansjonene til dessert generasjonen mens deg blir det ingen ting igjen til. Hva prøver du å komme frem til her? Det er stort sett menn som jobber i både fysisk og psykisk krevende yrker. Du ser ikke mye kvinnelige sjauere på lager rundt om kring for å si det slik. Og selv på sykehus så er det for det meste menn som er portører. Er det at kvinner er for skjøre til å være i arbeid du vil frem til? Anonymkode: 63e19...6af Mener du at helsesektoren ikke har tunge yrker? Hehe..
Husholdning1 Skrevet 17. februar 2020 #275 Skrevet 17. februar 2020 1 minutt siden, Cupidsimple skrev: Det blir jo på samme nivå som å si at alle rørleggere er late, dumme og udugelige. Tipper de hadde blitt temmelig trekte de også 😉 Nei, det blir som å si at rørleggere er late, dumme og udugelige. Legg merke til den vesentlige forskjellen.
Cupidsimple Skrevet 17. februar 2020 #276 Skrevet 17. februar 2020 1 minutt siden, Husholdning1 skrev: Nei, det blir som å si at rørleggere er late, dumme og udugelige. Legg merke til den vesentlige forskjellen. Alle uføre blir tatt med i samme suget, da er jo rørleggere også en homogen gruppe?
Husholdning1 Skrevet 17. februar 2020 #277 Skrevet 17. februar 2020 Akkurat nå, Cupidsimple skrev: Alle uføre blir tatt med i samme suget, da er jo rørleggere også en homogen gruppe? Såvidt jeg kan se er det ikke npen som har skrevet "alle uføre".
Cupidsimple Skrevet 17. februar 2020 #278 Skrevet 17. februar 2020 Akkurat nå, Husholdning1 skrev: Såvidt jeg kan se er det ikke npen som har skrevet "alle uføre". Hva er trådens tittel?
Husholdning1 Skrevet 17. februar 2020 #279 Skrevet 17. februar 2020 Akkurat nå, Cupidsimple skrev: Hva er trådens tittel? Irrelevant.
Cupidsimple Skrevet 17. februar 2020 #280 Skrevet 17. februar 2020 1 minutt siden, Husholdning1 skrev: Irrelevant. Nei, det er meget relevant, for det er slik i de fleste trådene jeg har sett om dette temaet. Uføre blir behandlet som en homogen gruppen, and you know it 😉 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå