Gå til innhold

Heilt synnsykt hvor mange som er sjalue på de som har uføretrygd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, latterliggjøring, brudd på opphavsrett, avsporinger og svar til dette. 

_popcorn_, mod

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette har fint lite med diskusjonen om at det er personer som snylter til seg trygd å gjøre.

Anonymkode: db6d2...462

Svært mange klarer ikke å se forskjellen. Alt blir oppfattet som personangrep, misunnelse/sjalusi, hat, sjikane. 

Anonymkode: df3b2...d37

• Liker 3
Skrevet

Hvordan mener dere som er trygdet at man kan diskutere følgende utfordringer uten at man støter noen:

1) At 352200 personer, eller 10% av den voksne befolkning i Norge i arbeidsfør alder er arbeidsuføre i 2019. (Hvorfor det?)

2) At det i Aust-Agder var hele 14,8% uføretrygdet i 2019. (Hvorfor det?)

3) At det i 2010 var 8509 mottagere av uføretrygd under 30 år, mens det i 2019 var økt til 20065 personer. (Hvorfor det?)

4) At det i 2019 var nesten 50% flere uføre kvinner en menn - selv om kvinner gjennomsnittlig har færre yrkesaktive år og lever lenge en menn. (Hvorfor det?)

Anonymkode: 1350c...be6

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, Sinte-my skrev:

Og det er de aller færreste av oss som noen gang tjener godt nok til å dekke inn hva vi får fra staten, selv gjennom et helt yrkesaktivt liv. Og da snakker jeg om dekt skolegang, helsetjenester, tannhelse fra 0-20, og alt annet staten sponser oss gjennom livet. Så nei, selv ikke yrkesaktive dekker inn gjennom normal skatteseddel alt vi får. 

Hei.

Det har du helt rett .

Men det var ikke det jeg kommenterte.

9 timer siden, TBergh skrev:

Det er uansett penger du får, ikke noe du har ytet arbeid for.

Det var dette jeg skrev en kommentar til.

Du kommer nå med nye tillegg.

Med vennlig hilsen

TBergh

Skrevet
16 minutter siden, TBergh skrev:

Hei.

Det har du helt rett .

Men det var ikke det jeg kommenterte.

Det var dette jeg skrev en kommentar til.

Du kommer nå med nye tillegg.

Med vennlig hilsen

TBergh

Nei, det var ikke nye tillegg, uføretrygd er uansett hvordan du vender og vrir på det ikke penger som mottaker har ytt noe for. Det er penger de får fordi de ikke kan arbeide, og da heller ikke har innTJENT skattbar inntekt. 

• Liker 1
  • 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å se ned på uføre, da de fortjener hver eneste krone!

Anonymkode: 349f3...bf5

AnonymBruker
Skrevet

Har med hånden på hjertet ikke et snev av sjalusi mot uføre! Jeg er evig takknemlig for at jeg er så heldig og ha en jobb å gå til ! Og ikke minst at jeg får være frisk . Jeg tjener også mer. Å være ufør er nok slettes ikke en dans på roser.. 

Anonymkode: 8bd55...a33

Skrevet
Leo skrev (På 16.2.2020 den 13.50):

Ja, en del uføre er så heldige at de får et rikholdig utvalg av så og si gratis dop fra staten også! Bl.a. opiater av utmerket kvalitet til en slikk og ingenting :ironi: 

Hvilket gratis dop du snakker om ? Uføre og alle andre kan få dekket viktig medisin på blå resept.

AnonymBruker
Skrevet
On 2/16/2020 at 12:57 PM, AnonymBruker said:

Er det pga dårlig betalt på jobben? 

Eller tror dere at de som har uføretrygd bare går rundt å har det "fett". Det finnes mye mer bak ett friskt ansikt. Bare fordi noen klarer det daglige, så betyr det ikke at de har det helt grusomt inn i seg, alt trenger ikke å være fysisk. 

Anonymkode: 9d238...a5b

De burde jo heller være glade for at de bor i et samfunn som sponser deres eksistens. Minst 1/3 hadde dævva uten helsesystemet.

Anonymkode: 61137...3bf

Skrevet
sommermor skrev (30 minutter siden):

Hvilket gratis dop du snakker om ? Uføre og alle andre kan få dekket viktig medisin på blå resept.

:ironi:= innlegget er ironisk ment. God Påske! :kaklehone:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...