AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #1 Skrevet 16. februar 2020 Er det pga dårlig betalt på jobben? Eller tror dere at de som har uføretrygd bare går rundt å har det "fett". Det finnes mye mer bak ett friskt ansikt. Bare fordi noen klarer det daglige, så betyr det ikke at de har det helt grusomt inn i seg, alt trenger ikke å være fysisk. Anonymkode: 9d238...a5b 12
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #2 Skrevet 16. februar 2020 Fordi folk orienterer seg ut i fra sitt eget liv. De tenker på alt de ville kunne gjort hvis de ikke måtte på jobb, men tenker ikke på at vi som er uføre har en (minst) 100% stilling som syk, der sykdommen hindrer oss i å gjøre det vi vil. Anonymkode: c61b6...6c2 30
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #3 Skrevet 16. februar 2020 Dette er mennesker som ikke ser så mye lenger enn sin egen nesetipp. Ofte hater de jobben sin også, og får dårlig betalt. Men de har mulighet til å komme seg ut av situasjonen sin. Det har ikke en ufør. Disse hatefulle menneskene, trenger å få seg en ny jobb. De må jobbe mer, så de ikke har tid til å være teite på Internett. Anonymkode: 333fa...533 21
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #4 Skrevet 16. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette er mennesker som ikke ser så mye lenger enn sin egen nesetipp. Ofte hater de jobben sin også, og får dårlig betalt. Men de har mulighet til å komme seg ut av situasjonen sin. Det har ikke en ufør. Disse hatefulle menneskene, trenger å få seg en ny jobb. De må jobbe mer, så de ikke har tid til å være teite på Internett. Anonymkode: 333fa...533 Sikkert mange av de som også har fått avslag på uførestønad også ts Anonymkode: 9d238...a5b 4
Leo Skrevet 16. februar 2020 #5 Skrevet 16. februar 2020 I det virkelige liv tror jeg ikke at jeg vet om noen som er misunnelige på uføre av den enkle grunn at man skal være ganske korttenkt for å misunne noen sykdom og utenforskap. Hvis man ikke klarer å tenke lenger enn sin egen nesetipp og forutsetter at de som får uføretrygd er like friske som man selv er i for eksempel full jobb, så er det jo ikke så rart at uføretrygd kan virke fristende. Men som sagt, de fleste er ikke så enkle. 10
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #6 Skrevet 16. februar 2020 Uføre søknaden* Anonymkode: 9d238...a5b
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #7 Skrevet 16. februar 2020 Jeg tenker at mange ser at endel uføre bruker tiden sin på hobbyer, turer og generelt det de har lyst til, og det kan se ut som de får til alt annet enn å være på jobb. Man ser bilder i sosiale medier av oppussing, prosjekter i hagen, fjellturer osv. Da tenker kanskje endel at det er urettferdig at noen får betalt for å bruke tiden sin på hobbyer og kos, mens andre må slite og streve for lønna si. Men så glemmer man kanskje at det er mer bak som man ikke ser. Man ser ikke hele bildet, ser ikke hva den enkelte faktisk sliter med. Anonymkode: df3b2...d37 26
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #8 Skrevet 16. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at mange ser at endel uføre bruker tiden sin på hobbyer, turer og generelt det de har lyst til, og det kan se ut som de får til alt annet enn å være på jobb. Man ser bilder i sosiale medier av oppussing, prosjekter i hagen, fjellturer osv. Da tenker kanskje endel at det er urettferdig at noen får betalt for å bruke tiden sin på hobbyer og kos, mens andre må slite og streve for lønna si. Men så glemmer man kanskje at det er mer bak som man ikke ser. Man ser ikke hele bildet, ser ikke hva den enkelte faktisk sliter med. Anonymkode: df3b2...d37 Ja men det betyr vel søren ikke at livet skal stoppe opp for de som har uføretrygd? De må få lov å gjøre det de vil, selv om de ikke kan arbeide (nå retter jeg ikke kommentaren mot deg) bare sånn generelt hva folk tenker og skriver om de som er uføre. Anonymkode: 9d238...a5b 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #9 Skrevet 16. februar 2020 En av ti går på uføretrygd. En av ti er fader ikke så syke at deikke kan jobbe. Så ja, jeg skjønner hvorfor folk er irriterte. Det har tatt helt av. Har du energi til hobbyer og liknende såhar du energi til å jobbe. Anonymkode: aa036...80b 35
Zenhouse Skrevet 16. februar 2020 #10 Skrevet 16. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: En av ti går på uføretrygd. En av ti er fader ikke så syke at deikke kan jobbe. Så ja, jeg skjønner hvorfor folk er irriterte. Det har tatt helt av. Har du energi til hobbyer og liknende såhar du energi til å jobbe. Anonymkode: aa036...80b Hobby= gjøre noe lystbetont når det passer og slutte om en blir sliten/syk. Om det varer i 5 min eller 3 timer. Fortell meg om en jobb som er så fleksibel og tilpasset? 25
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #11 Skrevet 16. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja men det betyr vel søren ikke at livet skal stoppe opp for de som har uføretrygd? De må få lov å gjøre det de vil, selv om de ikke kan arbeide (nå retter jeg ikke kommentaren mot deg) bare sånn generelt hva folk tenker og skriver om de som er uføre. Anonymkode: 9d238...a5b Nei det betyr det ikke. Jeg tenker for ordens skyld ikke slik selv, men hører andre sier dette. Men samtidig, jeg ser hva som fører til tankegangen. Det er som med alle grupper av mennesker, noen få ødelegger ofte for flertallet. Og det er de som misbruker systemet. Anonymkode: df3b2...d37 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #12 Skrevet 16. februar 2020 Tror nok det er snakk om psykisk syke, mennesker mad lav intelligens og fungering (IQ under 70), med personlighetsfortyrrelser osv som har den type holdninger og meninger. Jeg ser jo enkelte av de som skriver så mye i slike tråder ikke er helt riktig spikra og skriver innlegg på innlegg, gjerne i flere tråder om uføre på samme tid. Det er ikke normalt... Anonymkode: dd131...aed 7
Husholdning1 Skrevet 16. februar 2020 #13 Skrevet 16. februar 2020 Å ha uføretrygd gir en masse friheter man ikke har når man ikke får penger for å gjøre ingenting. Differansen mellom det jeg tjener med relativt god lønn og en uføretrygd kompenserer ikke for de timene jeg bruker på jobb. Det er veldig mange uføretrygdete som klarer hverdagen uten å være i jobb helt greit, det er ikke slik at man må være sengeliggende for å kvalifisere til uføretrygd i Norge. Det holder med nedsatt inntektsevne, noe som betyr lite mår du uansett har inntekt i form av uføretrygd Det som hindrer meg i å søke uføretrygd på bakgrunn av mine medisinske lidelser er ene og alene moral. 16
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #14 Skrevet 16. februar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror nok det er snakk om psykisk syke, mennesker mad lav intelligens og fungering (IQ under 70), med personlighetsfortyrrelser osv som har den type holdninger og meninger. Jeg ser jo enkelte av de som skriver så mye i slike tråder ikke er helt riktig spikra og skriver innlegg på innlegg, gjerne i flere tråder om uføre på samme tid. Det er ikke normalt... Anonymkode: dd131...aed Jeg jobber 100% fast stilling, har barn også. Men skjønner fortsatt ikke hvor all dinne bittre stemningen kommer fra . Ts Anonymkode: 9d238...a5b 4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #15 Skrevet 16. februar 2020 13 minutter siden, Zenhouse skrev: Hobby= gjøre noe lystbetont når det passer og slutte om en blir sliten/syk. Om det varer i 5 min eller 3 timer. Fortell meg om en jobb som er så fleksibel og tilpasset? Da har du energi til å jobbe. Anonymkode: aa036...80b 9
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #16 Skrevet 16. februar 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror nok det er snakk om psykisk syke, mennesker mad lav intelligens og fungering (IQ under 70), med personlighetsfortyrrelser osv som har den type holdninger og meninger. Jeg ser jo enkelte av de som skriver så mye i slike tråder ikke er helt riktig spikra og skriver innlegg på innlegg, gjerne i flere tråder om uføre på samme tid. Det er ikke normalt... Anonymkode: dd131...aed De menneskene du kommer med der er de som er uføre... Disser de seg selv da eller? Anonymkode: aa036...80b 5
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #17 Skrevet 16. februar 2020 Skjønner virkelig ikke hvordan man kan gå rundt og være misunnelig på noen som går gjennom livet uten å gjøre noe nyttig for samfunnet. Tenk å være så heldig å kunne gå på jobb hver dag og kunne bidra til at samfunnet går rundt. Anonymkode: 76fd0...614 9
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #18 Skrevet 16. februar 2020 1 minutt siden, Husholdning1 skrev: Å ha uføretrygd gir en masse friheter man ikke har når man ikke får penger for å gjøre ingenting. Differansen mellom det jeg tjener med relativt god lønn og en uføretrygd kompenserer ikke for de timene jeg bruker på jobb. Det er veldig mange uføretrygdete som klarer hverdagen uten å være i jobb helt greit, det er ikke slik at man må være sengeliggende for å kvalifisere til uføretrygd i Norge. Det holder med nedsatt inntektsevne, noe som betyr lite mår du uansett har inntekt i form av uføretrygd Det som hindrer meg i å søke uføretrygd på bakgrunn av mine medisinske lidelser er ene og alene moral. Men da fungerer du bra nok da! Bare fordi du ikke sliter nok for å få uføretrygd, så betyr det ikke at andre skal la vær å søke. Tenk viss du virkelig en dag ikke har en annen utvei. Vær forsiktig. Anonymkode: 9d238...a5b 12
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #19 Skrevet 16. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skjønner virkelig ikke hvordan man kan gå rundt og være misunnelig på noen som går gjennom livet uten å gjøre noe nyttig for samfunnet. Tenk å være så heldig å kunne gå på jobb hver dag og kunne bidra til at samfunnet går rundt. Anonymkode: 76fd0...614 Der kom det en sånn kommentar, "de ikke gjør nytte for samfunnet" så idiotisk måte å si det på. Anonymkode: 9d238...a5b 4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #20 Skrevet 16. februar 2020 Jeg vedder 1000 kr på at de som skriver stygt om ufør akkurat nå, har skrevet minst 10 innlegg i tråder om uføre før, noe som understreker mitt forrige innlegg... Anonymkode: dd131...aed 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå