Gå til innhold

Bli smittet av negative folks problemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere som har opplevd å bli smittet av andre negative personers problemer? F.eks. Via terapi eller forhold eller annet?

Anonymkode: e6a15...7b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok ganske så vanlig. Hvis du ikke setter grenser og tar vare på deg selv, så vil slike "energivampyrer" tappe deg for energi og ta deg med i dragsuget. Har selv en far som er veldig slitsom.

Anonymkode: b14f8...e29

Skrevet

Etter ti år sammen med mennesker så tar man etter dem. Det er lurt å være sammen med gode og snille mennesker som du ønsker å være lik

Anonymkode: f1a70...43e

Skrevet

Bestevennen min er sånn. Alt hun gjør er å klage. Det går ikke en samtale uten klaging og negativitet. Selv når hun driter på draget så er det alle andre som får skylda. Hun baksnakker venner hele tiden. Å gjemmer seg bak at hun bare tar opp et problem med meg. Skulle gjerne vist hvor mye hun baksnakker meg. Ødelegger hun en fest pga hennes drama så er det ikke hennes skyld. Jeg har sakte men sikkert begynt å kutte kontakten. Jeg tok opp problemet er gang og da fikk jeg høre alt som var min feil. Uten henne et jeg et lykkelig menneske. Med henne så blir jeg sliten og er sliten hele tiden. 

Anonymkode: bf863...e05

Skrevet
På 16.2.2020 den 12.47, AnonymBruker skrev:

Er det flere som har opplevd å bli smittet av andre negative personers problemer? F.eks. Via terapi eller forhold eller annet?

Absolutt. Jeg er en slik type, som gjerne tar med meg andres problemer. Så veldig negative mennesker holder jeg meg rett og slett unna, for å beskytte meg selv. 

Anonymkode: f0349...957

Skrevet (endret)
På 16.2.2020 den 12.47, AnonymBruker skrev:

Nope. Ikke nå lengre. Har jo kuttet ut de aller fleste så hvordan kan jeg da bli påvirket negativt? :) Det og økonomien har lettet veldig på humøret mitt. Jeg er en person som trenger mye alenetid, og trekker meg ofte tilbake når det blir for mye. Orker heller ikke folk som driver å snakker i mange timer omgangen. Behøver jo ikke å prate hele tiden. :) Så har hørt mye mer på meg selv i det siste tiden om jeg orker å prate med personen idag eller ikke, og orker jeg det ikke. Så gjør jeg det heller ikke. Stressnivået mitt har sunket betraktelig og føler jeg aldri hatt det bedre. :)

Var vel et par år tilbake siden at jeg nesten brant meg ut ihjel fordi jeg hørte på så mange negative ting ifra vennene jeg hadde rundt omkring. Problemer i familie, venner, sykdommer og mentale helse og det kunne rett og slett faktisk bli for mye. Men, endte med at jeg tok noen drastiske valg og valgte å prioritere og si nei til flere folk og som tidligere nevnt så har helsen aldri vært noe bedre. Greit nok at man skal hjelpe hverandre til tider, men av og til så kan det bli for mye for èn man må også kunne prioritere seg selv slik at man kan få ha det bra med seg selv i stedet for å være psykologen til hver-og-en rundt seg og høre på alle de negative tingene konstant. Det nytter jo ikke i lengden.

Endret av Lasox

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...