AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #1 Skrevet 16. februar 2020 Venninna mi sendte meg melding i dag om at hun hadde ufrivillig analsex i fylla i natt. Han hadde ikke brukt kondom og spurte henne heller ikke om det var greit, han hadde bare gjort det, og det hadde ført til at hun fikk vondt og måtte dra på badet. Hun har noen smerter i dag, men får fint til å dra på do, men vi begge sitter igjen med spørsmålet om dette er overgrep eller ikke? Hun sier hun går rundt med en rar følelse, som om dette ikke var greit. Hun kunne dratt til legen, men hun reiser på ferie ut av Norge i dag, og siden det er søndag så får hun vel ikke muligheten til å sjekke noe hos legen..? Hva sier dere? Er dette overgrep? Og er det noe hun kan gjøre med saken i dag? Anonymkode: d28ff...557
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #2 Skrevet 16. februar 2020 Ja, det er overgrep, og det kommer frem av denne setningen: 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: hadde ufrivillig analsex i fylla i natt. Hun kan dra til politi og få testet seg hos evt legevakt. Burde anmeldes, så absolutt. Dette er IKKE greit! Anonymkode: cb328...15e 9
Katten.2.0 Skrevet 16. februar 2020 #3 Skrevet 16. februar 2020 Om man bruker makt eller gjør noe mot en annen person vilje, innen sex, er det naturligvis overgrep. 3
Hunmedham Skrevet 16. februar 2020 #4 Skrevet 16. februar 2020 (endret) Hadde de frivillig sex utover det? Var det inntrengningen analt som ble feil, men ellers var det ønsket og OK? En ting til: Stoppet han da hun fikk vondt? Eller fortsatte han? Viktig avklaring. Endret 16. februar 2020 av Hunmedham 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #5 Skrevet 16. februar 2020 Hvis hun opplevde det som et overgrep, så var det det. Om det er realistisk å få dom på ham, er en annen sak, hvis hun frivillig var med på sex ellers. Det er ganske vanskelig å få dom på overgripere idag, skal veldig tydelige/enkle saker til. Anonymkode: 6dd36...3a7 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #6 Skrevet 16. februar 2020 9 minutter siden, Hunmedham skrev: Hadde de frivillig sex utover det? Var det inntrengningen analt som ble feil, men ellers var det ønsket og OK? En ting til: Stoppet han da hun fikk vondt? Eller fortsatte han? Viktig avklaring. Ingenting av dette har noe å si. Hun samtykket ikke til analsex, det er dermed et overgrep. Anonymkode: baf62...84a 4
Hunmedham Skrevet 16. februar 2020 #7 Skrevet 16. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingenting av dette har noe å si. Hun samtykket ikke til analsex, det er dermed et overgrep. Anonymkode: baf62...84a Jeg er litt uenig. Det er litt strengt å bruke overgriper-merkelappen på partneren man har frivillig og fin sex med, hvis han blir revet med og gjør en feilvurdering - men stoppet så fort han skjønner at det var feil. Jeg synes vi skal spare overgriper-beskyldningene til de som ignorerer kvinnens reaksjon, og bare fortseter og kjører på. 8
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #8 Skrevet 16. februar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Venninna mi sendte meg melding i dag om at hun hadde ufrivillig analsex i fylla i natt. Han hadde ikke brukt kondom og spurte henne heller ikke om det var greit, han hadde bare gjort det, og det hadde ført til at hun fikk vondt og måtte dra på badet. Hun har noen smerter i dag, men får fint til å dra på do, men vi begge sitter igjen med spørsmålet om dette er overgrep eller ikke? Hun sier hun går rundt med en rar følelse, som om dette ikke var greit. Hun kunne dratt til legen, men hun reiser på ferie ut av Norge i dag, og siden det er søndag så får hun vel ikke muligheten til å sjekke noe hos legen..? Hva sier dere? Er dette overgrep? Og er det noe hun kan gjøre med saken i dag? Anonymkode: d28ff...557 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er overgrep, og det kommer frem av denne setningen: Hun kan dra til politi og få testet seg hos evt legevakt. Burde anmeldes, så absolutt. Dette er IKKE greit! Anonymkode: cb328...15e Dere vet at man må vente minst 12 uker før man tar hiv test? Tar venninna di en test dagen etter vil den være negativ selv om hun er smittet. Anonymkode: 8eb6f...f40 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #9 Skrevet 16. februar 2020 Sjokkerende dårlig peiling på inkubasjonstid her. Dvs tid fra potensielt smittetidspunkt til sykdom kan påvises ved tester. Analsex uten kondom med en ONS er jo også høyrisiko sex. Anonymkode: 8eb6f...f40 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #11 Skrevet 16. februar 2020 Om sexen var frivillig....men toern var ufrivillig,så tror jeg det er vanskelig å vinne noen sak med det. Når det er sagt,så er det jo et overgrep som har skjedd. Om han ikke brukte makt,og du ville ha sex med han så koker det ned til overgrep,men blir neppe kategorisert som voldtekt. Brukte han ikke makt,så kunne vel jenta kommet seg ut av situasjonen,vil jeg tro. Anonymkode: 90ed4...6b4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #12 Skrevet 16. februar 2020 Det er for lite info her til å avgjøre om det er overgrep. Sa hun nei eller på andre måter gjorde til kjenne at hun ikke ville? Hvis hun bare lot det skje, så vil jeg si nei. Jeg synes det et for mye å forvente at man har fyllesex med noen og tenker at motparten skal spørre om ting er greit. Har du frivillig sex med noen som er full vet du at fulle mennesker ikke nødvendigvis er i stand til å ta veloverveide hensyn. Da må man ta ansvar for å vøre veldig tydelig selv. Men om hun stoppet ham og han likevel gjennomførte, da er det overgrep Anonymkode: e7fdb...6e1 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #13 Skrevet 16. februar 2020 Skjedde med meg i fylla når jeg hadde sex med en fyr også. Jeg reagerte med et kraftig NEI, FEIL DØR og han slutta. Hadde jævlig vondt dagen etterpå men vil ikke kalle det et overgrep. Han peisa på uten å spør, jeg sa nei, han slutta. Han hadde ikke slutta om jeg ikke sa nei, naturligvis, for da hadde han vell trodd at jeg likte det. Samme gjelder nok venninnen din, om hun ikke sier noe og lar han styre på kan jo ikke han vite at det ikke er greit. Anonymkode: 2b082...759 6
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #14 Skrevet 16. februar 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Venninna mi sendte meg melding i dag om at hun hadde ufrivillig analsex i fylla i natt. Han hadde ikke brukt kondom og spurte henne heller ikke om det var greit, han hadde bare gjort det, og det hadde ført til at hun fikk vondt og måtte dra på badet. Hun har noen smerter i dag, men får fint til å dra på do, men vi begge sitter igjen med spørsmålet om dette er overgrep eller ikke? Hun sier hun går rundt med en rar følelse, som om dette ikke var greit. Hun kunne dratt til legen, men hun reiser på ferie ut av Norge i dag, og siden det er søndag så får hun vel ikke muligheten til å sjekke noe hos legen..? Hva sier dere? Er dette overgrep? Og er det noe hun kan gjøre med saken i dag? Anonymkode: d28ff...557 Det skjedde meg også, men heldigvis fikk jeg ikke vondt og jeg sa ingenting nettopp pga. det. Føler derfor ikke det var et overgrep, men klart det var ikke noe jeg sa "det har jeg lyst til". Jeg synes det er vanskelig å si om det er overgrep om man ikke kjemper imot der og da og sier "stopp, jeg vil ikke". Anonymkode: f57dd...c00
Isambard Skrevet 16. februar 2020 #15 Skrevet 16. februar 2020 Jeg mener ting kan være "ikke ok" selv om det ikke er ting man dømmes for. I alle andre sammenhenger er det mye dårlig oppførsel man ikke kommer i fengsel for. Når det er sagt kan det godt ha vært et straffbart overgrep. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå