Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne indoktrineringsvideoen er ganske trist. Gutten har fått en leke fra noen i klassen, og moren overbeviser han til å kaste leken fordi Jehova liker ikke magi.

Anonymkode: e5b19...052

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempetrist :( 

Der snakker man barnemishandling på psykisk plan .😭

Har vært borti elever  fra JV der de blir eksludert i Harry-Potter engelskprosjekt .

Må ha "eget opplegg" fordi det er forbudt å lese disse bøkene og se filmene .

De blir også oppmuntret å ikke bli nære venner med klassekamerater som ikke er troende, da disse ikke vil overleve harmageddon 

Håper de mister statsstøtten sin, det har været oppe flere ganger til høring å fjerne  til menigheter som  bryter menneskerettighetene og har regler som kan skade barn  psykisk .

Finnes heldigvis egne brosjyre hos helsestajoner/helsesøster på skolen  nå , der barn/unge/voksne kan få hjelp når de bryter med sekten.

• Liker 10
Skrevet

Sekulære skoler og universiteter er ikke noe bedre. Hjernevasking og barnemishandling på høyt nivå.

Men hvis en ting eksisterer, er det nødvendig. Inntil det stopper å eksistere. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
21 timer siden, Conal skrev:

Sekulære skoler og universiteter er ikke noe bedre. Hjernevasking og barnemishandling på høyt nivå.

Men hvis en ting eksisterer, er det nødvendig. Inntil det stopper å eksistere. 

Hvordan hjernevasker sekulære skoler barn? 🤔 Refererer du til den traumatiske opplevelse av å bli introdusert for vitenskap?

Endret av Chiyo
  • Liker 11
Skrevet
1 time siden, Rogadame skrev:

Har vært borti elever  fra JV der de blir eksludert i Harry-Potter engelskprosjekt .

De blir også oppmuntret å ikke bli nære venner med klassekamerater som ikke er troende, da disse ikke vil overleve harmageddon 

Håper de mister statsstøtten sin, det har været oppe flere ganger til høring å fjerne  til menigheter som  bryter menneskerettighetene og har regler som kan skade barn  psykisk .

Finnes heldigvis egne brosjyre hos helsestajoner/helsesøster på skolen  nå , der barn/unge/voksne kan få hjelp når de bryter med sekten.

Jeg kjente en 22-åring i USA som ikke turte å lese Harry Potter, fordi hun fikk ikke lov av foreldrene. Hun var katolikk da. Hun hadde sett to av filmene når hun var på besøk hos tanten sin når hun var i tenårene, men hun turte ikke å ha bøkene hjemme hos seg, fordi foreldrene gikk gjennom sakene hennes for å passe på at hun ikke hadde ting hun ikke fikk lov til. Hun måtte bo hjemme mens hun studerte, fordi det hadde foreldrene også bestemt. :klaske: Det er definitivt snakk om psykisk mishandling, når en voksen person er så redd for foreldrene sine at de ikke tørr å si dem imot, de ikke tørr å flytte ut og starte et liv uavhengig fra dem. 
Jeg vet at hun hadde aspbergers, så hun var litt annerledes, men hun hadde greid seg alene.

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, Chiyo skrev:

Hvordan hjernevasker sekulære skoler barn? 🤔 Refererer du til den traumatiske opplevelse av å bli introdusert til vitenskap?

Alt de lærer er feil og ren hjernevasking, inkludert vitenskap. Alt du tror på, all din kunnskap og da mener jeg absolutt alt, er en fantasi. 

Skrevet
34 minutter siden, Conal skrev:

Alt de lærer er feil og ren hjernevasking, inkludert vitenskap. Alt du tror på, all din kunnskap og da mener jeg absolutt alt, er en fantasi. 

Du er klar over at vitenskap bevises gjennom gjentatte forsøk og/eller observasjoner, ikke sant? 

• Liker 6
Skrevet
6 timer siden, Rogadame skrev:

Det håper jeg også, Og det er det faktisk godt mulig at de gjør. Fordi de nekter sine medlemmer å stemme, og ha med staten å gjøre.

Men er det ikke da hyklersk å motta statsstøtte fra den samme staten? Håper inderlig de mister den 😈

Anonymkode: e444c...9db

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det håper jeg også, Og det er det faktisk godt mulig at de gjør. Fordi de nekter sine medlemmer å stemme, og ha med staten å gjøre.

Men er det ikke da hyklersk å motta statsstøtte fra den samme staten? Håper inderlig de mister den 😈

Stemmer det. De mener  staten er styrt av Satan , men tar gjerne imot penger  fordet 👍💰

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, Conal skrev:

Dere ligger langt bak mine barn. 

Vi er ikke dine barn. Er sikkert eldre enn deg de fleste av oss ;) 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Conal skrev:

Dere ligger langt bak mine barn. 

På hvilken måte? Hva er det du og dine kan så bedre enn alle oss andre? 

Anonymkode: e5b19...052

Skrevet
11 timer siden, Chiyo skrev:

Hvordan hjernevasker sekulære skoler barn? 🤔 Refererer du til den traumatiske opplevelse av å bli introdusert til vitenskap?

De hjernevaskes til å vende seg vekk fra religion og heller følge drankeren Darwins fyllerør. Heldigvis fungerer det dårlig. Sekter som JV drar det riktignok ekstremt langt andre veien igjen, de fleste religioner anbefaler moderasjon og en middelvei.

Anonymkode: e08d9...8ef

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

De hjernevaskes til å vende seg vekk fra religion og heller følge drankeren Darwins fyllerør. Heldigvis fungerer det dårlig. Sekter som JV drar det riktignok ekstremt langt andre veien igjen, de fleste religioner anbefaler moderasjon og en middelvei.

Fungerer helt utmerket det ;)

Flere unge går vekk fra kristendommen og andre relegioner og inn mot human etisk livssyn (konfirmanter), har sett trenden øke de siste 10 årene jeg har jobbet som lærer 😄

• Liker 4
Skrevet

Jeg har opplevd at barn i klassen til ett av mine barn som er i Jehovas har gjort slik at de har en regel om å ikke leke leker med magi på skolen ,fordi det barnet ikke får lov til å leke ting som har magi i seg. 

Feks så lekte de ut fra et anime - univers, der figurene hadde forskjellige magiske evner (kunne fly, gjøre seg om til frosk etc), og den leken måtte de avslutte, pga det barnet ikke fikk leke med magi.

Men å se filmen "Alladin" var okay... 

Anonymkode: 08d65...f10

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd at barn i klassen til ett av mine barn som er i Jehovas har gjort slik at de har en regel om å ikke leke leker med magi på skolen ,fordi det barnet ikke får lov til å leke ting som har magi i seg. 

Feks så lekte de ut fra et anime - univers, der figurene hadde forskjellige magiske evner (kunne fly, gjøre seg om til frosk etc), og den leken måtte de avslutte, pga det barnet ikke fikk leke med magi.

Men å se filmen "Alladin" var okay... 

De kan ikke nekte barn å leke "magi" leker. Du kan ikke ha en sånn regler, det er umulig å kontrollere da barna ikke gjør noe galt hvis de velger å ikke følge den.

Skrevet
3 minutter siden, Chiyo skrev:

De kan ikke nekte barn å leke "magi" leker. Du kan ikke ha en sånn regler, det er umulig å kontrollere da barna ikke gjør noe galt hvis de velger å ikke følge den.

Reglene er der. For "alle skal få være med å leke hvis de spør" 

Spørs om de funker på den måten at hvis de leker noe med magi, og dette barnet kommer og vil være med, så må de bytte lek, om 5-6 leker det, så må alle bytte, pga det ene barnet ikke får leke noe med magi i . 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

På hvilken måte funker det dårlig? Når evolusjon faktisk er noe som kan bevises, da må det jo fungere bra. Du skal lengre ut på landet for å kunne bevise at Gud skapte jorden på seks dager for 6000 år siden, at mennesker og dinosaurer har levd samtidig, og at jorden ble oversvømt i et massedrap av skapninger hvor en mann bygde en kjempesvær båt for å passe på at artene ikke ble utryddet. Dere kan ikke en gang bevise at Moses har eksistert. 

Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Reglene er der. For "alle skal få være med å leke hvis de spør" 

Spørs om de funker på den måten at hvis de leker noe med magi, og dette barnet kommer og vil være med, så må de bytte lek, om 5-6 leker det, så må alle bytte, pga det ene barnet ikke får leke noe med magi i . 

Jeg skjønner at de har regler for inkludering, men det er barnet som vil inkluderes som må bestemme om det vil leke med de andre. Man kan ikke diktere hva barn kan leke, det er ikke riktig. Det er veldig trist for barnet som ikke får leke "magi-leker", men det er foreldrene til det barnets feil, ikke de andre barna.

Endret av Chiyo
  • Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, Chiyo skrev:

Jeg skjønner at de har regler for inkludering, men det er barnet som vil inkluderes som må bestemme om det vil leke med de andre. Man kan ikke diktere hva barn kan leke, det er ikke riktig. Det er veldig trist for barnet som ikke får leke "magi-leker", men det er foreldrene til det barnets feil, ikke de andre barna.

Jeg er helt enig.  Men det er nå en gang slik at sånn har de sagt det skal være på skolen. Det utrolig mange konflikter blant barna i den klassen, og mye er pga dette barnet, og at ting som "nå leker dere med satan" "alle dere kommer ikke til himmelen når dere dør, for dere feirer Halloween" "Gud liker ikke ditt og gud liker ikke datt" 

Og når de kan vise filmen "Alladin" (ikke tegneserie-versjonen), men ikke leke at man kan forvandle seg til en frosk, så ser jeg ikke helt greia, for trodde det var magi i Alladin også.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...