Tiuren Skrevet 16. februar 2020 #1 Skrevet 16. februar 2020 (endret) I helgen aksjonerte politiet mot en swingers klubb i Tønsberg området, noe som muligens ikke var uventet. Jeg tror de fleste skjønner at de vil sjekke om det foregår prostitusjon eller traficing der, og at det må foregå når klubben er åpen, men omfanget og måten aksjonen ble gjennomført på var veldig merkelig: 1: Hvorfor må de ta med brannvesenet på aksjonen, er det ikke lettere å sjekke brannvarslere og rømningsveier på dagtid? 2: Hvorfor måtte de ta med det lokale el-tilsyn på aksjonen, overgangsmotstand til jord kan måles på mandag... (el-tilsyn er representant for strømleverandøren, elektriker eller ingeniør, jeg har aldri hørt om at de deltar i politiasjoner.) 3: Hvorfor var Dagbladet på plassen før politiet, er det utro tjenere i politiet som vener på enn liten utbetaling for tipset? 4: Hvordan hadde samfunnet forholdt seg til aksjonen dersom det var en klubb for LGBT personer som ble sjekket på denne måten? Dette minner om aksjonene mot homoklubber på 60/70 tallet, er fordommene mot Swingers det samme som de var mot homofile da? Endret 16. februar 2020 av Tiuren en dårlig formulert setning (siste) 14
Gjest Alterego666 Skrevet 16. februar 2020 #2 Skrevet 16. februar 2020 Jeg tror alle skal være glade for slike inspeksjoner. Bra at slike steder får en full sjekk både på skatt, sikkerhet, utlendingslov, prostitusjon osv. Jeg har besøkt et par swingersklubber og ville vært glad for å vite at de ikke er brannfarlige bordeller og hvitvaskingssentraler oppetert av ulovlige immigranter som er holdt mot sin egen vilje. For å sette ting på spissen.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #3 Skrevet 16. februar 2020 Har selv vært på denne klubben i Tønsberg en gang i fjor, og møtte kun hyggelige folk der. Jeg hadde sex med flere menn der, og jeg er en ung etnisk norsk kvinne som verken ble betalt eller tvunget til det. Så ut som alle som var der, var der av fri vilje og for øvrig så kaster de ut folk som ikke tar et nei for et nei der inne. Var på en sexklubb i Oslo for noen år siden, hvor jeg opplevde en veldig pågående mann. Jeg varslet personalet, og han ble kastet ut. Virker som om sexklubber har strengere krav til høflig og respektfull oppførsel enn for eksempel en vanlig nattklubb. Så latterlig med en slik storaksjon, bare for å ydmyke og skremme folk fra å dra dit. Moralisme, kvalmt. Anonymkode: 28fe7...7ab 12
Gjest Alterego666 Skrevet 16. februar 2020 #4 Skrevet 16. februar 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så latterlig med en slik storaksjon, bare for å ydmyke og skremme folk fra å dra dit. Moralisme, kvalmt. Jeg mener dette sikrer en god opplevelse for alle. (Jeg ville selvsagt ikke satt pris på avbruddet selv, men jeg hadde forstått det.)
Tiuren Skrevet 16. februar 2020 Forfatter #5 Skrevet 16. februar 2020 (endret) 1 hour ago, Alterego666 said: Jeg tror alle skal være glade for slike inspeksjoner. Bra at slike steder får en full sjekk både på skatt, sikkerhet, utlendingslov, prostitusjon osv. Jeg har besøkt et par swingersklubber og ville vært glad for å vite at de ikke er brannfarlige bordeller og hvitvaskingssentraler oppetert av ulovlige immigranter som er holdt mot sin egen vilje. For å sette ting på spissen. Jeg skjønner at politiet vil sjekke med tanke på prostitusjon og trafficking, men måten dette blir gjort på er suspekt. Brannsikkerhet og elektrisk anlegg kan sjekkes i "kontortiden", og det er ingen grunn til å varsle Dagbladet først og ha de med på en fredags kveld. Hvordan kunne Dagbladet være der før politiet? Det virker som man her bedriver en virksomhet som minner om den man hadde ovenfor personer med annen seksuell legning for noen tiår siden. Skremme bort folk og henge de ut med blålys og blitz. . Endret 16. februar 2020 av Tiuren 7
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #6 Skrevet 16. februar 2020 Hvordan står det til med evakueringsmuligheter vinterstid hvis folk f.eks er i et annet rom enn klærne sine? Bruk av rommene, belysning og utilstrekkelig merking av nødutgangene er relevant for brannsikkerhet og ikke lett å avgjøre ved inspeksjon på dagtid. Uvarslet el-tilsyn er uvanlig og jeg antar at det skal begrunnes. El-tilsyn er hovedsaklig fast anlegg, men hvis det er utbredt bruk av skjøteledninger og opp/ned-rigging i forbindelse med aktivitet, så er det vel frykt for at dette nedmonteres og ikke kan inspiseres for teknisk stand og varmegang dersom tilsyn er varslet. Anonymkode: 01b33...97c 4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #7 Skrevet 16. februar 2020 Vi vet jo ikke alt her, men det høres jo ut som misbruk av makt. Trolig har de plenty generelle paragrafer å vise til, slik at man ikke kommer noen vei med å anmelde. Men jeg håper noen tar tak i det uansett. Anonymkode: 0aaad...7aa 6
Gjest Alterego666 Skrevet 16. februar 2020 #8 Skrevet 16. februar 2020 3 timer siden, Tiuren skrev: Jeg skjønner at politiet vil sjekke med tanke på prostitusjon og trafficking, men måten dette blir gjort på er suspekt. Brannsikkerhet og elektrisk anlegg kan sjekkes i "kontortiden", og det er ingen grunn til å varsle Dagbladet først og ha de med på en fredags kveld. Hvordan kunne Dagbladet være der før politiet? Det virker som man her bedriver en virksomhet som minner om den man hadde ovenfor personer med annen seksuell legning for noen tiår siden. Skremme bort folk og henge de ut med blålys og blitz. . Nå bare gjetter jeg, men: De var på flere steder samme kveld, og da kjører de ut med alle offentlige kontrollorganer mot resauranter, nattklubber og lignende. Dagbladet var der ikke fordi de var inviterte. De lytter på samband og/eller har en «venn» på innsiden. Dagbladet har skylda for at de lager clickbait ved å gjøre dette seedy og konspikuøst.
Tiuren Skrevet 16. februar 2020 Forfatter #9 Skrevet 16. februar 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan står det til med evakueringsmuligheter vinterstid hvis folk f.eks er i et annet rom enn klærne sine? Bruk av rommene, belysning og utilstrekkelig merking av nødutgangene er relevant for brannsikkerhet og ikke lett å avgjøre ved inspeksjon på dagtid. Uvarslet el-tilsyn er uvanlig og jeg antar at det skal begrunnes. El-tilsyn er hovedsaklig fast anlegg, men hvis det er utbredt bruk av skjøteledninger og opp/ned-rigging i forbindelse med aktivitet, så er det vel frykt for at dette nedmonteres og ikke kan inspiseres for teknisk stand og varmegang dersom tilsyn er varslet. Anonymkode: 01b33...97c Evakueringsmuligheter tar ikke hensyn til om det er vinter og om du har klær på deg, tenk på en svømmehall. Eller er det vanlig at brannvesenet sjekker alle rom på et hotell, lørdag kveld i julebords sesongen.... Jeg ser ikke noen grunn til at man skulle kjøre en "høy profil" aksjon på dette. Og at presse var på plassen for å dokumentere handlekraften tyder på at dette mest av alt er en makt demonstrasjon og kun for å markere at dette er uønsket aktivitet. 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #10 Skrevet 16. februar 2020 Organisert kriminalitet og swinging? En moroklump av en politijurist som var på vakt den natta? Her tar Østlandet og Oslo beslag på store deler av ressursene til politiet i landet, og så er det dette som er prioritert, hva faen? Norge mitt Norge..... Anonymkode: f6e2f...d09
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #11 Skrevet 16. februar 2020 El-tilsynet er gjerne med på slike kontroller fordi de har effektive, raske virkemidler der det er nødvendig - å stenge strømmen der ikke alt er på stell med anlegget. Å spekulere at det har noe med fordommer å gjøre er helt på trynet. Der det er mistanke om at det kan foregå menneskehandel er det da til alles beste å sjekke. Har du rent mel i posen så er det ingen grunn til å frykte kontroll. Anonymkode: fc71c...024 2
Tiuren Skrevet 16. februar 2020 Forfatter #12 Skrevet 16. februar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker said: El-tilsynet er gjerne med på slike kontroller fordi de har effektive, raske virkemidler der det er nødvendig - å stenge strømmen der ikke alt er på stell med anlegget. Å spekulere at det har noe med fordommer å gjøre er helt på trynet. Der det er mistanke om at det kan foregå menneskehandel er det da til alles beste å sjekke. Har du rent mel i posen så er det ingen grunn til å frykte kontroll. Anonymkode: fc71c...024 Mulig det er helt på tryne å tro at dette har med fordommer å gjøre, men jeg mener at det er litt forskjell på å kontrollere en matbutikk og å kontrollere en klubb der folk er nakne og har sex. Man er nok i en vesentlig mer sårbar situasjon i siste eksempel. Selv om aller fleste er enige i at hovedmålet, å forsikre seg om at trafficking og prostitusjon ikke forekommer, så kunne dette vært gjort mer mer smidig. Forøvrig så virker det at de som var tilstede tok det med forbausende godt mot, så er jeg ikke veldig imponert.... Ja, jeg er overbevist om at det er vikarierende motiver tilstede her. 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #13 Skrevet 17. februar 2020 12 hours ago, Tiuren said: Evakueringsmuligheter tar ikke hensyn til om det er vinter og om du har klær på deg, tenk på en svømmehall. Eller er det vanlig at brannvesenet sjekker alle rom på et hotell, lørdag kveld i julebords sesongen.... Jeg ser ikke noen grunn til at man skulle kjøre en "høy profil" aksjon på dette. Og at presse var på plassen for å dokumentere handlekraften tyder på at dette mest av alt er en makt demonstrasjon og kun for å markere at dette er uønsket aktivitet. Nettopp. Evakueringsmulighetene i bygget og brannsikkerhet under bruk er ikke samme ting. Dersom man har tilsynsplikt med brannsikkerhet og man har grunn til å tro at aktivitet går på bekostning av dette, så skal man føre tilsyn når forholdene gjenspeiler den reelle brannsikkerheten. Tenk konsert dersom nødutganger sperres av tilrigget scene f.eks. Da må man komme når konserter finner sted. Hvis man har et rom med skikkelig dunkemusikk, så skal allikevel de som er der inne kunne høre brannalarm. Svømmehaller er byggteknisk prosjektert opp for at folk skal kunne evakuere via garderobeanlegg dersom varm samleplass ikke er tilgjengelig. Alt fra brannvegger til ventilasjon. Fordi folk ikke skal dø av kullosforgiftning fordi de mangler klær og det er 20 minus ute. Jeg stusser forsåvidt over hvorfor ikke man nevner mattilsynet for å sjekke renholdet. Det at man umiddelbart får folk her på KG som mener at disse forholdene skal tilsidesettes "så de får pult i fred", understreker bare hvor mye viktig dette er. Og så håper jeg at klubbens medlemmer får kost seg masse fremover. Anonymkode: 01b33...97c 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #14 Skrevet 17. februar 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan står det til med evakueringsmuligheter vinterstid hvis folk f.eks er i et annet rom enn klærne sine? Bruk av rommene, belysning og utilstrekkelig merking av nødutgangene er relevant for brannsikkerhet og ikke lett å avgjøre ved inspeksjon på dagtid. Uvarslet el-tilsyn er uvanlig og jeg antar at det skal begrunnes. El-tilsyn er hovedsaklig fast anlegg, men hvis det er utbredt bruk av skjøteledninger og opp/ned-rigging i forbindelse med aktivitet, så er det vel frykt for at dette nedmonteres og ikke kan inspiseres for teknisk stand og varmegang dersom tilsyn er varslet. Anonymkode: 01b33...97c Det er nok ejakulering-mulighetene som er størst..... 😄 Anonymkode: 9f330...674
draug 75 Skrevet 17. februar 2020 #15 Skrevet 17. februar 2020 Jeg skal innrømme at min første tanke da jeg hørte om razziaen var at politiets formål var "nå skal vi ta disse pervoene." Men det er uten at jeg vet hvorfor de regnet med at de skulle finne prostitusjon og bordelldrift. 1
Tiuren Skrevet 17. februar 2020 Forfatter #16 Skrevet 17. februar 2020 https://www.tv2.no/nyheter/11215661/
Fuckman1983 Skrevet 17. februar 2020 #17 Skrevet 17. februar 2020 På 16.2.2020 den 13.57, AnonymBruker skrev: Har selv vært på denne klubben i Tønsberg en gang i fjor, og møtte kun hyggelige folk der. Jeg hadde sex med flere menn der, og jeg er en ung etnisk norsk kvinne som verken ble betalt eller tvunget til det. Er det lov å spørre om du tok spruten i munnen? Har selv vært på swingersklubber mange ganger, og tenner utrolig på munnsprut
Gjest Skrevet 18. februar 2020 #18 Skrevet 18. februar 2020 Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Phavi
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #19 Skrevet 18. februar 2020 Nokså spesielt fra moderators side å rydde så selektivt for spekulasjoner. Løst funderte påstander om at dette ikke var organisert prostitusjon eller at ikke var andre ulovligheter var involvert er virkelig spekulative, men kan ikke ses å være ryddet. Politiet reagerte åpenbart på en begrunnet mistanke, og å kalle det spekulativt å påpeke dette faktum, er rett slett intellektuelt uredelig Anonymkode: 7e89e...009
Nljin Skrevet 21. april 2022 #20 Skrevet 21. april 2022 On 2/16/2020 at 1:57 PM, AnonymBruker said: Har selv vært på denne klubben i Tønsberg en gang i fjor, og møtte kun hyggelige folk der. Jeg hadde sex med flere menn der, og jeg er en ung etnisk norsk kvinne som verken ble betalt eller tvunget til det. Så ut som alle som var der, var der av fri vilje og for øvrig så kaster de ut folk som ikke tar et nei for et nei der inne. Var på en sexklubb i Oslo for noen år siden, hvor jeg opplevde en veldig pågående mann. Jeg varslet personalet, og han ble kastet ut. Virker som om sexklubber har strengere krav til høflig og respektfull oppførsel enn for eksempel en vanlig nattklubb. Så latterlig med en slik storaksjon, bare for å ydmyke og skremme folk fra å dra dit. Moralisme, kvalmt. Anonymkode: 28fe7...7ab Hei kan du fortelle hva er navnet på sexklubben i Oslo?? og er det sånn at du går der og har tilfeldig sex eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå