Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg og min familie har vært mer bondelands, og har kun vært i oslo i noen anledninger, en kort par dager tur. Så vi kjenner ikke stedet godt. Men nå har min niese på 13 lyst å t en oslo tur. Hun har aldri vært der, mens venninnene har vært en del ggr da de har familie der. Hun har nå lyst å t en tur, om et par dager. Bare en kort dagstur. Siden jeg ikke kjenner oslo, så håper jeg noen vet om steder som kan passe? Vi er ikke interessert i severdigheter som feks museum,Nationaltheatret, parker osv.. dette fikk jeg opp mye av da jeg googlet oslo. Vi er interessert i shopping bla, men kun det blir jo kjedelig. Vi har ca 6t. Fra 12-18. Noen tips til andre ting man kan gjøre med en 13 åring? Hun er interessert i manga bøker og håper å finne noe der. Når det gjelder shopping så håper vi å finne en butikk med typisk ung stil til tenåring, ikke slike vi har her som er ganske kjedelige (hm, New yorker, wow- det er de som har teenage stil). Og en butikk med ting som ikke er stor kjede aktig, som søstrene grene, kremmerhuset har vi jer og liker godt. Men vil finne noe liknende men kanskke mer fritt og ikke kjede. Også skal vi ha lunsj der, og restaurantene er det nok mange av og overalt, så der går det nok bra ;)

Ps: vi tar tog og ender opp i østbanehallen. Og går til oslo city og deretter ned mot karl johans gate der jeg skal vise henne stortinget og slottet.

Takk for all tips, fra bondejentene

Anonymkode: f7556...ee3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

13 åringen synes kanskje Victorias secret er kult? Mener å huske det et en i Karl Johan og en på Oslo city. Ellers er det mest kjedebutikker i Oslo og Desverre :( 

Anonymkode: 4446e...35b

Skrevet

Victorias secret Var kult :)

Skrevet

Jo, så er hun interessert i koreanske greier, alt egentlif. Bare det er koreansk 

Skrevet

Bikbok? Det er kjede da men.

Hva av Oslo by ønsker dere å se da? Ellers kunne dere jo like greit dratt til en hvilken som helst annen by🙈

Anonymkode: 13c20...c45

• Liker 1
Skrevet

Østbanehallen med Oslo City og Karl Johan har jo det meste dere vil ha. Hvis dere ønsker litt mer spesielt ting er jo Shangri-La verdt ett besøk. Ligger like bortenfor Karl Johan, om hun ønsker alternative ting, har du Lille Arkana  på Youngstorget. 

Anonymkode: d4111...5b9

Skrevet

Skaperverket ser morsom ut. Ser at det er noen kopper, kan man lage koppene selv der altså?

Skrevet
På 16.2.2020 den 11.40, AnonymBruker skrev:

Skaperverket ser morsom ut. Ser at det er noen kopper, kan man lage koppene selv der altså?

Det tviler jeg på. Hva får deg til å tro det? 

Anonymkode: 740e0...5dc

Skrevet

Lunsj: går an å vurdere Oslo Street Food. Veldig uformelt sted med mange forskjellige små streetfood-«sjapper». Alt er innendørs. Du kan bestille fra et sted, og hun fra et annet, men så sitter man sammen. Mye mulig de har koreansk mat der også. Også har de veeeeldig god boblevaffel med is. 🤩

Skrevet
På 16.2.2020 den 11.40, AnonymBruker skrev:

Nei, man kan ikke det

Anonymkode: 21ba3...e19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...