AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #1 Del Skrevet 16. februar 2020 Har hatt luftveisinfeksjon en stund nå, og begynner å bli bra igjen. Eneste er at jeg merker jeg er blitt tung i pusten, tett i brystet og hosten er ikke helt borte. I løpet av i dag har jeg hostet opp en del skummet slim. Aldri opplevd noe lignende. Hva kan det være?? Veldig ekkelt. Anonymkode: faa49...88b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #2 Del Skrevet 16. februar 2020 I løpet av i går og i dag* har jeg hostet opp skummet slim. Anonymkode: faa49...88b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #3 Del Skrevet 16. februar 2020 Ring legevakten der får du kvalifisert svar det gjør du ikke her. Kan jo være de vil ha deg inn og sjekke for f.eks. lungebetennelse. Anonymkode: afea7...96e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #4 Del Skrevet 16. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ring legevakten der får du kvalifisert svar det gjør du ikke her. Kan jo være de vil ha deg inn og sjekke for f.eks. lungebetennelse. Anonymkode: afea7...96e Føler ikke det er «alvorlig» nok til å kontakte legevakt. Derfor jeg spør her.. Anonymkode: faa49...88b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sbf Skrevet 16. februar 2020 #5 Del Skrevet 16. februar 2020 Skum kan bety vann på lungene, og er definitivt alvorlig nok til å kunne ta en telefon til legevakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rerl Skrevet 16. februar 2020 #6 Del Skrevet 16. februar 2020 (endret) Høres ut som at du kan ha en form for bronkitt - sannsynligvis forbigående og ikke farlig, men det er umulig å si uten undersøkelse av pasienten. Men, som alltid - ta kontakt med lege ved infeksjon som ikke går over, særlig ved nedsatt allmenntilstand/feber, eller bekymring. Endret 16. februar 2020 av Rerl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #7 Del Skrevet 16. februar 2020 4 minutter siden, sbf skrev: Skum kan bety vann på lungene, og er definitivt alvorlig nok til å kunne ta en telefon til legevakt. Googlet litt og fant dette: «Ved akutt lungeødem får man alvorlig åndenød, man kan hoste og få skummende blodig oppspytt». - i følge denne beskrivelsen tviler jeg på det, siden det står «skummende blodig oppspytt.» Anonymkode: faa49...88b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #8 Del Skrevet 16. februar 2020 5 minutter siden, Rerl skrev: Høres ut som at du kan ha en form for bronkitt - sannsynligvis ikke farlig, men det er umulig å si uten undersøkelse av pasienten. Men, som alltid - ta kontakt med lege ved infeksjon som ikke går over, særlig ved nedsatt allmenntilstand/feber, eller bekymring. Kan være, skal ta kontakt med legen igjen om det ikke gir seg, men vil gi det noen dager til tenker jeg. Anonymkode: faa49...88b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #9 Del Skrevet 16. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Føler ikke det er «alvorlig» nok til å kontakte legevakt. Derfor jeg spør her.. Anonymkode: faa49...88b Legevakten er jo nettopp her for en grunn - å svare på sånne spørsmål! Her inne får du ikke kvalifiserte fagsvar fordi det ikke er lov å signere som helsepersonell! Så ring legevakten med god samvittighet og spør du! Anonymkode: 99216...31b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #10 Del Skrevet 16. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Legevakten er jo nettopp her for en grunn - å svare på sånne spørsmål! Her inne får du ikke kvalifiserte fagsvar fordi det ikke er lov å signere som helsepersonell! Så ring legevakten med god samvittighet og spør du! Anonymkode: 99216...31b Legevakten er ikke til for å svare på sånt, det er det fastlegen som skal gjøre. Legevakt er til for mer akutte saker. Anonymkode: 0feac...2d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #11 Del Skrevet 16. februar 2020 Skummende slim kan være at det lekker væske inn i lungene. Årsakene til dette kan være alt fra hjertesvikt til en mindre farlig lungebetennelse. Du forteller om tungpust og skummende slim. Det er to signaler du skal ta på alvor. Anbefaler å ringe legevakten, de kan gi gode råd over telefon om de mener du skal komme eller ikke, der får du snakke med autorisert helsepersonell. Og selvsagt, blir det akutt ring 113. Anonymkode: ede34...e59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå