AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #1 Skrevet 16. februar 2020 Hva er intensjonene deres? Tror de virkelig at de setter barn til en flott verden? Hvordan tror de at fremtidsutsiktene til barna deres ser ut, egentlig? Er det snakk om 100 prosents egoisme? Anonymkode: 25345...a7c 5
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #2 Skrevet 16. februar 2020 Nå har det vel aldri vært tryggere å leve da, så foreslår at du ikke tar livsvalg ut ifra ubegrunnet pessimisme. Unngår du også andre ting pga paranoia? Anonymkode: 7dead...924 19
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #3 Skrevet 16. februar 2020 Hehehe skjønner hva du mener, men man vet ingenting for sikkert. Jeg tror at verden har gått såpass fort teknologisk og politisk de siste ti, femten årene at det har skremt oss litt.. Og da er det naturlig å spørre hvor dette vil ende. Men man kan ikke la være å leve for det.. Tenk om verden blir et fint sted? Man kan alltids flytte til et annet land Anonymkode: 1624b...497
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #4 Skrevet 16. februar 2020 Tror nok ikke det har vært særlig mye tryggere å sette barn til verden tidligere i historien 😉 Forskjellen er jo selvfølgelig at vi har større valgfrihet i dag, pga prevensjon. Behovet/instinktet for å formere seg vil vel alltid ligge der tenker jeg. Anonymkode: 53f6f...7b1 7
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #5 Skrevet 16. februar 2020 Hvis man går å tenker negativt om fremtiden, så er det kanskje ikke så rart om det skjer noe negativt. Dette tenker jeg ihvertfall. Kanskje du bør jobbe litt med deg selv, slik at du kan være et lite lys for verden. For all negativitet og mismot er med på å slukke det potensielle lyset i fremtiden. Anonymkode: 59670...d41 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #6 Skrevet 16. februar 2020 Samme grunn som det alltid har vært. Verden er fredeligere ig bedre i dag enn den noen gang har vært. Tviler på at folk på 1400 tallet hadde kvaler da de satte barn til en mye mørkere verden enn vi gjør i dag. Anonymkode: ed54c...dea 6
Adrenalina61 Skrevet 16. februar 2020 #7 Skrevet 16. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme grunn som det alltid har vært. Verden er fredeligere ig bedre i dag enn den noen gang har vært. Tviler på at folk på 1400 tallet hadde kvaler da de satte barn til en mye mørkere verden enn vi gjør i dag. Anonymkode: ed54c...dea Verden er fredeligere enn den noen gang har vært? Hvilken verden lever du i? 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #8 Skrevet 16. februar 2020 21 minutter siden, Adrenalina61 skrev: Verden er fredeligere enn den noen gang har vært? Hvilken verden lever du i? En verden der jeg forholder meg til realiteten, og ikke skremselsbilde. https://www.aftenposten.no/norge/i/1OGjK/jo-verden-er-blitt-tryggere https://www.dagsavisen.no/nyheter/verden/verden-blir-et-tryggere-sted-1.295141 https://www.google.no/amp/s/www.dagbladet.no/kultur/verden-gar-faktisk-bedre-enn-du-tror/70179520/amp Anonymkode: ed54c...dea 8
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #9 Skrevet 16. februar 2020 2 timer siden, Adrenalina61 skrev: Verden er fredeligere enn den noen gang har vært? Hvilken verden lever du i? Hvilken verden lever du i? Hvis du kan bittelitt historie så vet du at verden er et mye fredeligere og tryggere sted enn det tidligere har vært. Anonymkode: 28a01...b70 13
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #10 Skrevet 16. februar 2020 Fremtidsutsiktene er bedre enn det har vært for noen barn gjennom hele historien. Forutsatt at det er snakk om Norge og lignende land. Anonymkode: ca4cc...3c6 4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #11 Skrevet 16. februar 2020 Jeg var høygravid 22.juli,skal love deg at det ikke føltes noe tryggere å få barn til verden da Anonymkode: 1c99d...8e2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #12 Skrevet 16. februar 2020 Vi setter barn til verden fordi vi kan🥰🥰🥰 Anonymkode: 3f66c...152 1
Thepig Skrevet 16. februar 2020 #13 Skrevet 16. februar 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er intensjonene deres? Tror de virkelig at de setter barn til en flott verden? Hvordan tror de at fremtidsutsiktene til barna deres ser ut, egentlig? Er det snakk om 100 prosents egoisme? Anonymkode: 25345...a7c For mange blir dette en inntektskilde. Barnebidrag, trygd, bostøtte, sympati fra samfunnet osv. 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #14 Skrevet 16. februar 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er intensjonene deres? Tror de virkelig at de setter barn til en flott verden? Hvordan tror de at fremtidsutsiktene til barna deres ser ut, egentlig? Er det snakk om 100 prosents egoisme? Anonymkode: 25345...a7c Det samme spørsmålet fikk jeg da jeg var gravid for over 30 år siden. Folk har alltid tenkt sånn, du må ikke tro noe annet. At folk får barn er en naturlig, biologisk trang i mennesker. Anonymkode: 72f86...17a 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #15 Skrevet 16. februar 2020 1 minutt siden, Thepig skrev: For mange blir dette en inntektskilde. Barnebidrag, trygd, bostøtte, sympati fra samfunnet osv. Hahaha, hvis man i sin villeste fantasi tror at å få barn er et plussprosjekt økonomisk, aner man virkelig ikke hva man snakker om. Anonymkode: 72f86...17a 14
Thepig Skrevet 16. februar 2020 #16 Skrevet 16. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hahaha, hvis man i sin villeste fantasi tror at å få barn er et plussprosjekt økonomisk, aner man virkelig ikke hva man snakker om. Anonymkode: 72f86...17a Når man ikke gidder å jobbe er det et alternativ. 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #17 Skrevet 16. februar 2020 7 minutter siden, Thepig skrev: Når man ikke gidder å jobbe er det et alternativ. Du aner ikke hva du snakker om. Anonymkode: 72f86...17a 4
Thepig Skrevet 16. februar 2020 #18 Skrevet 16. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du aner ikke hva du snakker om. Anonymkode: 72f86...17a Jo.....Et par barn gir en kvinne gode inntekter iform av trygder og bidrag. 1
Gjest loveli Skrevet 16. februar 2020 #19 Skrevet 16. februar 2020 Jeg synes det er rart at folk sier det aldri har vært tryggere å få barn enn nå. Som om barn bare lever ett år. For det er ofte ikke det skeptikerne mener. Vi lurer på hvilket liv barna får fremover. Det mange har begynt å snakke om er at det aldri har vært en global krise slik det er nå. Ja, jeg tenker på klimaet og miljøet. Er det forsvarlig å føde barn til en uviss fremtid? Vi MÅ omstille oss, ellers har vi drept alle insekter, alle korallrev, vi har så forurenset luft at vi ikke får puste. Vi bruker fossilt brennstoff til å utføre ting vi ikke trenger å bruke det til. Vi fyller helium i ballonger. Vi kan ikke bare lage masse helium og det brukes i bl.a. MR-maskiner. Gudene vet hva vi kan komme til å trenge det til i fremtiden. https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/dKa9w/sykehus-direktr-ikke-kjp-gassballonger Greit at vi i lille Norge ikke kjøper heliumballonger, men når statsledere i store verdensland som USA ikke bryr seg noe som helst om miljøet, da er det vanskelig å holde håpet oppe. Folk skjønner ikke at ekstremværet bare blir verre og at vi aldri i livet kommer til å klare 2-gradersmålet. Det blir kraftigere orkaner, tørrere somre og mer skogbranner og det blir med nedbør og flom. Is vil smelte, jordbruket vil bli vanskelig å gjennomføre... Ja, jeg er redd. Det er trygt å føde barn akkurat nå, men hvilket liv får 2020-barna etter at de har blitt voksne? Jeg tror vi er på vei utfor stupet.
Thepig Skrevet 16. februar 2020 #20 Skrevet 16. februar 2020 1 minutt siden, loveli skrev: jeg er redd. Det er trygt å føde barn akkurat nå, men hvilket liv får 2020-barna etter at de har blitt voksne? Jeg tror vi er på vei utfor stupet. Stupet kommer nærmere for hver dag som går, alt skal dø. Så hvorfor bekymre seg over ting du ikke styrer? Du kan selvsagt bidra med det du mener er riktig, men utover det er det 7.000.000.000 andre som kanskje ikke er enig. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå