AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #1 Skrevet 16. februar 2020 Nå har far hatt samvær 1 gang i uka i 6 måneder (3 timer) med barnet på 1,3 år Men nå har jeg merket 3 ganger etter hverandre at når far kommer og skal hente henne for samvær så springer hun vekk fra han og griner, Prøver og få henne bort men springer vekk igjen.. Og griner mer når han holder henne. Han sier det varer bare i noen minutter så er hun rolig og grei etter på men vær gang han kommer tilbake så er hun sutrete og griner etter samværet, og hun er svetten. Far sier ikke så mye om hvordan samværene har vært utenom at alt går fint. Men begynner og bli litt bekymret når hun kommer så grinete tilbake og griner når hun ser faren sin. Ellers tror jeg at far fort introduserer masse folk om gangen i samværene. Anonymkode: 01a65...cac
Oppgitt78 Skrevet 16. februar 2020 #2 Skrevet 16. februar 2020 (endret) Det er ikke helt uvanlig at unger «protesterer» litt ved bytting/henting. Det går vanligvis over etter noen få minutter.. Hvis far ikke har mer enn tre timer samvær i uken, så er det ikke så rart at det kan bli litt mange folk involvert. De fleste har jo familie som også ønsker å se barnebarn. Det vil nok gå seg litt mer til etterhvert, hvis samværet økes. Endret 16. februar 2020 av Oppgitt78 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #3 Skrevet 16. februar 2020 Her har mor krav på helgesamvær i henhold til dom. Barna vil ikke til henne og jeg må hjelpe henne med å få dem med. Har likevel økt samværet til ca 50%. Personlig skulle jeg gjerne hatt barna hos meg hele tiden, men de blir hakket mer positivt innstilt henne når de ser henne mer. Må bare legge vekk egen irritasjon over at hun opprinnelig ikke unnet meg noe annet enn begrenset samvær. Alle barn burde eg ha muligheten til å se sine foreldre hver dag (forutsatt at de ikke er voldelige o.l.) Anonymkode: d3219...57e 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #4 Skrevet 16. februar 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå har far hatt samvær 1 gang i uka i 6 måneder (3 timer) med barnet på 1,3 år Men nå har jeg merket 3 ganger etter hverandre at når far kommer og skal hente henne for samvær så springer hun vekk fra han og griner, Prøver og få henne bort men springer vekk igjen.. Og griner mer når han holder henne. Han sier det varer bare i noen minutter så er hun rolig og grei etter på men vær gang han kommer tilbake så er hun sutrete og griner etter samværet, og hun er svetten. Far sier ikke så mye om hvordan samværene har vært utenom at alt går fint. Men begynner og bli litt bekymret når hun kommer så grinete tilbake og griner når hun ser faren sin. Ellers tror jeg at far fort introduserer masse folk om gangen i samværene. Anonymkode: 01a65...cac Barnet er et år?? Sånn var min sønn ved henting og levering i barnehagen, hver eneste freaking dag. Det er en helt normal reaksjon på at de skilles fra hovedomsorgspersonen sin i den alderen. Du kommer til å få masse veiledning om dette når barnet deres begynner i barnehage da barnehagene er vant med hysteriske foreldre som ikke takler dette i det hele tatt. Hun ser faren sin veldig, veldig lite og det er naturlig at hun reagerer. Du må støtte henne, men samtidig så må du slappe av og legge vekk bekymringene. Dette er veldig, veldig VANLIG! At hun er grinete og sutrete etter samværet kan være at det er mange inntrykk å ta inn, og at hun trenger litt tid til å fordøye det. Husk at de er veldig små ennå og ikke så vant til alt som vi er vant til. Alt må læres helt fra bunnen! Anonymkode: abea2...f02 2
Peter007 Skrevet 16. februar 2020 #5 Skrevet 16. februar 2020 (endret) 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå har far hatt samvær 1 gang i uka i 6 måneder (3 timer) med barnet på 1,3 år Men nå har jeg merket 3 ganger etter hverandre at når far kommer og skal hente henne for samvær så springer hun vekk fra han og griner, Prøver og få henne bort men springer vekk igjen.. Og griner mer når han holder henne. Han sier det varer bare i noen minutter så er hun rolig og grei etter på men vær gang han kommer tilbake så er hun sutrete og griner etter samværet, og hun er svetten. Far sier ikke så mye om hvordan samværene har vært utenom at alt går fint. Men begynner og bli litt bekymret når hun kommer så grinete tilbake og griner når hun ser faren sin. Ellers tror jeg at far fort introduserer masse folk om gangen i samværene. Anonymkode: 01a65...cac Samværet er for lite. Derfor blir det slik. Det er for langt mellom mellom vært samvær, og samværet har for kort tid hver gang. Endret 16. februar 2020 av Peter007 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 16. februar 2020 #6 Skrevet 16. februar 2020 Her burde vel samværet være hyppigere. Da blir barnet trygg på faren. Så lenge det ikke er overnatting så burde far se barnet oftere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå