Gå til innhold

Sydenferie med barn anbefalinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker gode anbefalinger til hvor man kan dra på syden ferie! Jeg ser for meg et sted som ikke er alt for dyrt, gode bade muligheter, shopping, gode restauranter og som er barnevennlig. Det er en fordel at flyreisen ikke er alt for lang. :)

Har dere noen gode forslag?

Anonymkode: f3c02...84c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

haaha sydenferie med barn på shopping- DRØMMFERIE

Anonymkode: ac899...fa6

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

haaha sydenferie med barn på shopping- DRØMMFERIE

Det er da ingen problem. 

Anonymkode: c044e...203

Skrevet

Fly til Gdansk, men bo i Sopot eller Gdynia. Da får du både billig, trygt, shopping og bading 😊

Anonymkode: dd57f...7db

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ønsker gode anbefalinger til hvor man kan dra på syden ferie! Jeg ser for meg et sted som ikke er alt for dyrt, gode bade muligheter, shopping, gode restauranter og som er barnevennlig. Det er en fordel at flyreisen ikke er alt for lang. :)

Har dere noen gode forslag?

Vi var i fjor rundt påsketider på gran canaria på et typisk barnevennlig hotell med lollo og bernie osv. Greie shoppingmuligheter med butikker med mange av de fine spanske merkene på barnetøy, mayoral, paz, cyrillus, condor osv 😊 Ikke heelt den ferien min mann og jeg hadde traktet etter men det var en fin familieferie likevel, og barna digga det :) 

i sommer reiste vi til italia i 3 uker sammen med 2 andre vennepar med barn. leide en villa 40 min nord for Roma med stort basseng (alfa omega med barn, syns vi). Vi leide også bil og kjørte til forskjellige små "autentiske" italienske småbyer, samt alle "turistfellene" (verdt det for oss og barna syns spes Vatikanet og Trevi-fontena var stas), kjørte til Toscana på vingård (barna elsket dette også og syns det var stor stas å få lov til å plukke druer og spise rett fra busken), også kjørte vi til Pisa, som vi fikk beskjed om på forhånd ikke var helt det store utenom tårnet men det var helt nydelig for både oss og barna. Når tårnet og den biten var sett spaserte vi til sentrum. En forholdsvis liten by, men et utrolig ryddig og rent sentrum, med fine bygninger. Samt myyye roligere og mindre folk en Roma. Fikk litt følelsen av at kanskje folk flest hadde base i Firenze og dro til Pisa for å se tårnet også dro igjen, fordi det var så lite folk i selve byen. Det var det helt nydelig å gå på shopping - fine butikker og lite kø. Vi dro på strand, ridekurs som hadde små ponnier til de minste barna, en gård med alpakkaer, høns og esel +++ vår 4-åring virkelig elsket denne ferien (og vi også).

nå i mars skal vi til Spania igjen. 4-åringen gleder seg til lollo og bernie, men hennes umiddelbare reaksjon var om vi ikke kunne reise til Italia igjen heller 🙈

prismessig er jo gran canaria noe helt annet. Nå i mars havna vi på 21.000 for oss 3 på et helt greit 4-stjernes hotell rett på stranda. Havner vel på 35k ca med pengene vi bruker der nede. Mens Italia-turen kostet oss 110k. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fly til Gdansk, men bo i Sopot eller Gdynia. Da får du både billig, trygt, shopping og bading 😊

Anonymkode: dd57f...7db

Denne er faktisk ikke så dum. Jeg og mannen dro på weekendtur til gdansk og bodde i Sopot, og tenkte dette var veldig voksenferie. Vi dro hovedsaklig for mat og spa, så sånn sett var det jo en voksenferie. Men når vi dro rundt om kring og så hvor mye de faktisk har å by på så så vi raskt at hit kunne vi lett reist med barn, bare lagt opp til noe annet enn spa 😊 Det var både billig å reise dit OG billig å være der! 

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er da ingen problem. 

haha neida men må jo være DRØMMFERIEN for barna vil jeg tro, shooping.

Hva med å bare nyte ferien?

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

haha neida men må jo være DRØMMFERIEN for barna vil jeg tro, shooping.

Hva med å bare nyte ferien?

Finnes barn som faktisk syns det er gøy å være med på shopping :) er jo bare å bruke godt med tid i butikker barna også vil gå i. Og om man bruker en halv dag av ferien på shopping er det ingen barn som kommer til å huske tilbake til den kjipe sydenferien på hotell med lollo og bernie hvor mamma brukte 4 timer på shopping og 2 av disse innebar lekebutikk og disneystore 🤦🏼‍♀️ Det MÅ ikke være enten eller

Skrevet

Takker for alle forslag som har kommet inn. Tar gjerne i mot flere. :)

Skrevet

Nå er det kanskje ikke så mye for shoppingbiten, men må slå eg slag for øyhopping i Kykladene. Er dere litt smarte med valg av øyer får dere en ferie som passer både barn og voksen 😍 man kan booke alt hjemmefra - ta fly til Athen eller et annet sted og så båt derfra. Hvis dere har stopp i Athen er det bare å bli der noen dager for litt kultur og shopping 😊

Anonymkode: 498d1...974

Skrevet

Vi har også vært på Gran Canaria på Lollo og Bernie-hotell,var en helt super ferie. Var der en høstferie, vil gjerne dit igjen. Ok shopping. Litt lang flytur kanskje, men gikk helt fint. Minste sov hele tiden. ;) 

Mallorca (Alcudia) har vi også vært, det var fint,men ganske dyrt. Brukte en formue på denne ferien.

Anonymkode: 24259...29c

Skrevet

Vi pleier å leie feriehus med basseng, og drar gjerne til Portugal eller Spania (Malaga/Alicante-området). Alle stedene vi har vært har vært kjempefine og barnevennlige. Pleier å ha en ferierutine med annenhver dag ut på tur (har leiebil), annenhver dag strand/basseng ved feriehuset. Både voksne og barn er fornøyde.

Granca var også fint, men da ble det hotell og charter, og ganske mye dyrere.

Anonymkode: a3222...31a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...